Ga naar inhoud

Wat eten jullie met kerst?

Aanbevolen berichten

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Wij maken regelmatig ijs van bevroren bananen, dat is echt een succes! Suiker en lactosevrij 😉 gewoon een paar bananen in de vriezer gooien en dan in de keukenmachine met stukjes chocola, pindakaas en

Ik ga mij wagen aan een veganistische roast. Ik moet voor het recept ook zelf seitan maken en dat vind ik nogal spannend (ben niet zo'n keukenprinses).. Maarrrrr anders is er altijd nog een lekkere ui

Wat ik trouwens altijd wel een lekker feestelijk vegan toetje vind is kokosyoghurt of kokos-sorbetijs (of een andere soort/smaak vegan ijs of yoghurt, als je niet van kokos houd) met stukjes van (met

3 uur geleden zei Evee:

Haha pas het lekker aan naar je eigen wensen en smaak zou ik zeggen 😄 Maar toetjes lijken altijd zo lastig te zijn, terwijl er zo veel mogelijk is! 

Ik heb trouwens vegan Thaise pannacotta als toetje met kerst besteld, ben ook wel heel benieuwd hoe dat smaakt!

Er is zeker van alles mogelijk als toetje, maar hier is iedereen altijd tevreden met een paar smaken ijs, en slagroom. 🤣

Vegan Thaise pannacotta, waar heb je dat besteld?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kerstavond: heerlijk zelfgemaakt Mexicaans

Eerste kerstdag: kaasfondue zelfgemaakt

Tweede kerstdag: gourmetten

Heel bijzonder.😂

Normaal als we het vieren met de hele familie maken we er een drie-gangendiner van en lekkere brunch enzo. Helaas is het dit jaar niet anders. Toch is dit allemaal ook heerlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
24 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

Ben toch stiekem wel blij dat ik geen intolerantie heb en dat ik mn toetjes dus niet hoef te missen... Daar zou ik toch fiks de pest in hebben dan 😶

Inderdaad, sommige dingen mis ik ook. Maar als ik dat dan toch eet zit ik met fikse buikpijn. Soms doe ik dat toch, als er de dagen daarna niks bijzonders is. Maar juist met kerst zorg ik ervoor dat ik echt geen lactose en tarwe eet, ik wil niet tijdens de feestdagen met buikpijn rondlopen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Ik ben nooit getest op lactose intolerantie, maar de buikkrampen naderhand vertellen me wel genoeg. 😣 Toetjes vermijd ik dus ook zoveel mogelijk, maar gelukkig ben ik tegenwoordig toch meer van de hartig dan de zoet.

Ik ben ook nooit getest, maar het was snel duidelijk. Ik eet lactosevrije yoghurt en kwark als toetje. En soms kokosyoghurt. Er is ook roomijs op basis van kokosmelk. Maar dan moet je dat kokossmaakje wel lekker vinden. Ik drink ook af en toe Oatly haver-chocomelk, na een tip hier. Smaakt goed, ook warm met een dot lactosevrije slagroom!

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden zei Okki:

Ik ben ook nooit getest, maar het was snel duidelijk. Ik eet lactosevrije yoghurt en kwark als toetje. En soms kokosyoghurt. Er is ook roomijs op basis van kokosmelk. Maar dan moet je dat kokossmaakje wel lekker vinden. Ik drink ook af en toe Oatly haver-chocomelk, na een tip hier. Smaakt goed, ook warm met een dot lactosevrije slagroom!

Wij drinken thuis geen echte melk maar wel Oatly en toen hadden we ook een keer chocomelk die was inderdaad erg lekker 🤤

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
55 minuten geleden zei Okki:

Ik hou niet van kokos, maar ik vind het ijs van professor Grunschnabel wel erg lekker. En behalve in het vanilleijs proef ik geen kokos.

Welke lactosevrije slagroom gebruik je?

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik hou niet van kokos, maar ik vind het ijs van professor Grunschnabel wel erg lekker. En behalve in het vanilleijs proef ik geen kokos.

Welke lactosevrije slagroom gebruik je?

Ik heb van dat merk nu de chococolatte staan, daar proef ik toch wel wat kokos in. 

Ik gebruik de slagroom van Minus-L. De slagroom in de spuitbus vind ik erg slap, maar die in een pakje om zelf te kloppen is prima! Wel een zakje klopfix erdoor omdat het anders niet goed stijf klopt. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 minuten geleden zei Okki:

Ik gebruik de slagroom van Minus-L. De slagroom in de spuitbus vind ik erg slap, maar die in een pakje om zelf te kloppen is prima! Wel een zakje klopfix erdoor omdat het anders niet goed stijf klopt. 

Die ga ik eens proberen (als ik hem ergens kan vinden), dankjewel. Ik vind de spuitbus van AH niet verkeerd, maar zelfgeklopte slagroom is altijd lekkerder. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor glutenvrije producten ga ik altijd naar de albert heijn, die hebben een ruim assortiment van huismerk producten, toch wat goedkoper dan bijv. Schar en Damhert (hoewel ze daar ook dingen van in het assortiment hebben). Wij hebben gelukkig een AH XL in de buurt, dat helpt misschien met de grootte van het assortiment, maar kan daar altijd beter slagen dan bijv. bij de Jumbo. 

Bij de lidl hebben ze regelmatig een week met glutenvrije producten in de aanbieding, dat zal vast nog meer schelen, maar helaas zit die alleen bij mijn ouders in de buurt, dus is dat voor mij iets minder haalbaar. 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 21-12-2020 at 22:49 zei Eefje:

Ik ben een stuk minder enthousiast geworden over toetjes in restaurants sinds ik lactose intolerant ben geworden 😭

Goede restaurants maken nog wel wat voor me, bij minder goede durf ik het nooit aan.

Wij maken regelmatig ijs van bevroren bananen, dat is echt een succes! Suiker en lactosevrij 😉 gewoon een paar bananen in de vriezer gooien en dan in de keukenmachine met stukjes chocola, pindakaas en bloem voor cookie dough versie, of met koffiepoeder en pecannoten met ahornsiroop geroosterd voor koffieversie. Je kunt de bananen ook mengen met diepvriesbosvruchten of met avocado en pistachenoten voor pistachevariant. Of met pure cacao en stukjes chocola. 

Wij eten het best veel, je kunt er alle kanten mee op en amper werk. Ik heb standaard bevroren bananen in de vriezer liggen.

• Vind ik leuk 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

Whaha, dacht dat ik in een ander topic zat😅😂

1e kerstdag eten we eendenborst met pompoensalade en zoete aardappel frites uit de oven

Als toetje maak ik speculaaspompoen cake met speculaas ijs en een mini glas warme chocolademelk met speculaasslsgroom.

Tweede kerstdag gaan we gourmetten met z"n tweetjes en van alles voor besteld Paprika, courgette, ei, ui, kipfilet, speklapjes, varkenshaas, mini hamburgertjes, komkommer en vergeet vast nog een hoop. Wat er overblijft eten we de volgende dag en een deel gaat de vriezer in.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij halen vanavond Oude Plek af (vegetarische Chinees), dat vinden wij echt de hemel.

Morgen eten we bij mijn schoonmoeder en staat er kaasfondue met gourmet op het menu. Ik heb toevallig ergens in Den Haag vegan kaaafondue gevonden, dus die heb ik maar gekocht zodat ik ook eens mee kan doen. Ben benieuwd of het wat is,ik verwacht er maar niet te veel van.

Tweede kerstdag eten we bij mijn ouders en doen we een soort tapas, dus iedereen maakt wat. Ook prima, lekker niks bijzonders!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou heel graag op de bank diepvries pizza eten vanavond 🥰

Maar etentje bij schoonfamilie. Min vriend heeft het toetje gemaakt, een vegan pompoenkokospecantaart. De rest weet ik dus niet, mijn schoonmoeder zal het voorgerecht doen en mijn zwager hoofd. Denk dat die wel weer iets creatiefs met de BBQ gaat doen. Hij was laatst aan het opscheppen dat hij een enorm stuk zalm acht uur in de BBQ had laten garen. Zoiets wil ik wel, ik ben benieuwd! Zolang het maar geen varken, lam of konijn is. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij zijn lekker met z'n tweetjes, de Kitties en de Bunny's. En eigenlijk is dat druk en vermoeiend genoeg🤣

Maar wel een perfecte kerst zo, Met z'n allen een kerstfilm kijken... of naja, met z'n tweetjes, de rest lag te slapen😂

WhatsApp Image 2020-12-26 at 12.41.54.jpg

Moet zeggen dat ik wel een beetje in de war raak van al die kerst topics, plaatst steeds in de verkeerde😅

aangepast door MichelleloveElmo
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .