Ga naar inhoud

Gijs en Kiki spam

Eefje
 Delen

Aanbevolen berichten

Ze is er best heftig in. Als ik Gijs ga aaien vindt ze dat heel lastig. Ze is qua voeding ook slecht verzorgd geweest. Kreeg gewoon een grote bak gemengd voer en geen groenten. Gelukkig eet ze goed hooi, want brokjes maar heel matig en groenten pikt ze alleen de worteltjes tussenuit. Wordt even opvoeden daarin.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste stap is gezet! Dat belooft veel goeds voor de toekomst. 😆

Hoe hoog is je huidige ren? Luz heeft namelijk ook al diverse pogingen bij een 90cm hoge ren gewaagd, maar die zijn tot nu toe altijd mislukt, dus misschien werkt dat ook beter bij Kiki. 😅

aangepast door Pablo&Lola
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een simpel panelenrennetje, morgen even meten hoe hoog het is.

Zit te kijken naar puppyrennen maar vraag me af of die mazen niet te groot zijn.

De tranen rollen nog steeds over mijn wangen van het lachen dat ze vol die prullenbak in sprong ik ga dood 🤣🤣🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer bijgekomen, heb een half uur de slappe lach gehad 🤣🤣. Dat was lang geleden dat ik zo heb gelachen zeg! 

Onze ren is 63cm. Heeft toch al 8.5 jaar vier konijnen binnen gehouden, maar geen partij voor Kiki! Heb er nu eentje gevonden van 90 hoog. Ga meteen maar bestellen.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Eefje:

Spamtopic over Gijs en Kiki! 

Kiki is nu 1 dag bij ons en nu al het meest brutale konijntje dat we ooit in huis hebben gehad, dat belooft wat! Ze trekt zich nergens wat van aan en is gek op aandacht. Ze was nog geen twee uur hier of ze klom al zowat op mijn rug toen ik het hooi bijvulde.

De foto's zijn niet scherp want ze beweegt zoveel.. 

IMG_20201218_161300.jpg

Wat ziet ze er leuk uit! En wat heerlijk zo'n uitgesproken karakter. Veel plezier met haar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze, was best even zoeken, want bijna alle rennen hebben panelen van 80 breed, dat is niet handig in onze ruimte en de afmetingen van het vinyl. Kan nu ook niet even nieuw vinyl halen 🤔. Deze zijn 60 breed 90 hoog.

Aan twee kanten heb ik muur, dus daar kan ik de kleine panelen laten staan, dan heb ik voor de open kanten genoeg aan deze. En omdat hij zo hoog is moest er wel een deurtje in waar ik ook doorheen pas 😊

Screenshot_2020-12-19-10-30-33-521_com.android.chrome.thumb.jpg.466be2f59341d018d596c61715fc66ab.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handig dat dat deurtje helemaal tot boven opengaat. 

Hij lijkt op de panelenrennen die ik heb (outback van Zooplus, zelfde hoogte). Ik zie die nu trouwens niet meer op Zooplus 😲 Dat is wel een verschil met die lichte paneeltjes. 

Ik ben benieuwd of ze er nu achter gaat blijven en niet de smaakte pakken heeft. En inderdaad mogelijke opstapjes ver van de kanten zetten waar ze overheen zou kunnen springen 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ondertussen ben ik een duingebied-achtergrondje aan het uitzoeken voor straks als de konijnenrennen veranderen in de nieuwe tuin. Zodat ze een leuk natuurlijk achtergrondje hebben, toch een beetje een idee van vrijheid en natuur om hun heen 🤣

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden zei Evee:

Ach, ondertussen ben ik een duingebied-achtergrondje aan het uitzoeken voor straks als de konijnenrennen veranderen in de nieuwe tuin. Zodat ze een leuk natuurlijk achtergrondje hebben, toch een beetje een idee van vrijheid en natuur om hun heen 🤣

Dat is een leuk idee! De konijnen zien er natuurlijk niks van, maar voor jezelf superleuk!

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooimonsters! 

IMG_20201220_002513.thumb.jpg.eb3d1348ba41da57994246eb115db665.jpg

Het gaat super goed, er is steeds minder onrust en Kiki eet nu ook graag groenten, brokjes gaat ook beter. Ik vind wel dat ze veel drinkt, maar herinnerde me dat Wilma dat ook een paar weken heeft gehad na haar castratie. Ik vond direct mijn eigen topic terug toen ik googlede op 'konijn drinkt veel na operatie'. Kiki doet precies hetzelfde als Wilma toen. Overdag en snachts weinig drinken, savonds ineens de hele bak leeg. Maar ze is perfect zindelijk (jippie) en is dus niet de hele dag aan het drinken, dus ik ga er voor nu vanuit dat het hetzelfde is als bij Wilma en dat het wel weer zal afnemen. Je zou bijna vergeten dat ze maandag nog gecastreerd is! 

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Bambi&Fendi:

Haha wat een boefje! Kan ze er uiteindelijk niet echt uit, aan de andere kant bijvoorbeeld?

In theorie zou ze er best overheen kunnen, maar ze durft het nog niet. Op die ene keer na dan, toen ze vanaf een huisje de prullenbak in sprong 😆. Alle opstapjes zijn nu bij de rand weg en het vinyl is een beetje glad, dus hopelijk doet ze het niet en wordt morgen of overmorgen de nieuwe ren bezorgd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Eefje:

In theorie zou ze er best overheen kunnen, maar ze durft het nog niet. Op die ene keer na dan, toen ze vanaf een huisje de prullenbak in sprong 😆. Alle opstapjes zijn nu bij de rand weg en het vinyl is een beetje glad, dus hopelijk doet ze het niet en wordt morgen of overmorgen de nieuwe ren bezorgd. 

Hahah ze zal het vast nog niet wagen om te doen voordat de nieuwe ren er is. Want hoe hoog is degene die je nu gebruikt? Mijn konijnen kwamen nog wel over 60 cm heen, maar die van 80 die we nu hebben is toch net te hoog 😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Bambi&Fendi:

Hahah ze zal het vast nog niet wagen om te doen voordat de nieuwe ren er is. Want hoe hoog is degene die je nu gebruikt? Mijn konijnen kwamen nog wel over 60 cm heen, maar die van 80 die we nu hebben is toch net te hoog 😜

Deze is 63 inderdaad, er komt er eentje van 90, want ze groeit ook nog wat 😅

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bolle pantoffel kijkt niet eens op en gaat gewoon verder met belangrijkere zaken: eten. 🙂  Ik had de linkerschouder van Kiki nog niet gezien met die witte vlek, grappig. Gaaf gezicht, hè, dat die nieuweling zo onverschrokken is, de kleine onderzoeker op haar best. Stiekem moet ik toch wel gniffelen bij het vooruitzicht om wat jullie waarschijnlijk nog te stellen gaan krijgen met Kiki, want niets zo leuk als "vreselijke" verhalen waar je dan tegelijkertijd echt ook zo om moet lachen. 🥳

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja in het begin schrok hij vaak nog van haar als ze ineens over hem heen sprong, nu kijkt hij niet meer op of om. Ik denk dat ik ze woensdag wel er uit ga laten. Ze zijn heel lief samen, echt al een koppeltje. Ze willen er zo graag uit. En dan te bedenken dat Kiki nu dus al meer ruimte heeft dan ze ooit heeft gehad, arm ding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het in de ren opsluiten is vooral omdat een nieuwe ruimte (en vooral wisselende ruimte, dus soms opgesloten en soms loslopen) veel onrust kan geven. Als je nieuwe ren er is zou ik het gewoon even uitproberen, als er onrust ontstaat merk je dat snel genoeg. Ik zou het daarvoor nog niet doen, als ze eenmaal door heeft hoe leuk de andere kant van de ren is zal ze wel extra gemotiveerd zijn 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja dat was mijn idee ook, als ze er eenmaal uit is geweest houdt dat lage ding haar niet binnen! Ik verwacht weinig onrust, het is er ook nauwelijks geweest toen ze thuis kwamen, 1 dag maar ofzo. Maar ik heb Gijs en Betsy uiteindelijk toch weer langere tijd in de ren opgesloten omdat ze daarbuiten zaten te etteren met elkaar. Gijs vooral. En Betsy had een paar plekjes veilig gesteld waar hij zich niet mocht vertonen. Ik wil het idd gewoon proberen als de ren er is. Gaan ze vervelend doen naar elkaar dan blijven ze weer een tijdje binnen. Ik vind het een beetje sneu zo, omdat ik mijn ren niet groot genoeg vind om ze daar zonder uitlooptijd in te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .