Ga naar inhoud

Pootjes naar voren strijken


Nanneke Koffijberg

Aanbevolen berichten

Hij zit duidelijk liever op het vloerkleed, een handdoek of plaid en zelfs op de (onbewerkte) houten vloer, dan op de goede laag stro/hooi in zijn kooi. Hij loopt de hele dag vrij rond en ik spot hem zelden in zijn bak. Om 23:30 lok ik hem er toch in en geef ik hem wat te knabbelen. Dan zet ik de tralies erop en een laken eroverheen. Dan is hij wel rustig maar ik  heb niet het idee dat hij dan een lekker nestje gaat creëren om in te slapen. Ik heb er dus maar een klein zacht handdoekje in gedaan. Morgen zal ik kijken of het er ‘beslapen’ uitziet ☺️ Voor kerst krijgt hij een zelfgemaakt houten huisje (25x45x25 cm) met plat dak; hopelijk stelt ie dat op prijs maar voorlopig lijkt hij niet geïnteresseerd te zijn in buizen, dozen en schuilplaatsen onder de dekens etc. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn twee konijnen doen dat ook! Voornamelijk mijn voedster. Buiten in de tuin hebben we een enorme bak met aarde, waar eerst planten in zaten, maar nu wachten we tot april om er gras in te doen. Tot die tijd hebben de konijnen dus een reuze zandbak. Ze duwen de aarde dan naar voren met de poten, dan schuiven ze alles op één hoop. Heel grappig om te zien hoe ze dat met die voorpoten doen.

We hebben ook een kleinere zandbak met echt zand, geen aarde. Daarin doen ze precies hetzelfde; en als ik het zand terug duw, dan duwen ze het weer terug mijn kant op. Bijna een soort spelletje.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .