Ga naar inhoud

Vraag over koppelen

Custo

Aanbevolen berichten

Over een klein maandje komt mijn rammetje uit de opvang naar ons toe (we hebben hem gereserveerd en hij wordt vandaag of morgen gecastreerd en 3 weken later mogen we hem ophalen).

Het is de bedoeling dat we hem gaan koppelen aan onze nhd voedster (wanneer zij groot genoeg is).

Maar op de site van Bunny Bunch lees ik dat je de dieren elke dag even los moet laten samen en ze aan elkaar moet laten wennen, maar in vele topics lees ik dat zodra de kennismaking goed verloopt, je ze meteen bij elkaar moet laten.

Welke van de 2 is nu juist???

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan allebei hoor! Gewoon je gevoel volgen.

Ik zou, als het koppelen lukt om ze niet meer uit elkaar te halen.

Hebben wij nooit gedaan en dat ging perfect.

Als he tkoppelen niet loopt zoals het moet en je vertrouwt het niet om ze snachts alleen te laten dan kan je ze het beste scheiden en de volgende dag of een paar dagen later weer proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het artikel is al ietsje aangepast, het was eigenlijk al achterhaalde info :)

Koppelen op gevoel en als het goed gaat moet je ze gewoon samen laten :)

Samen in een kamer kan gewoon hoor! Als je de kooien van twee ongekoppelde konijnen tegen elkaar zet kan dat nogal voor stress zorgen, dus dat is niet aan te raden. Dat is anders als je bijvoorbeeld twee jonge konijntjes koopt, ze moet scheiden tot na een castratie en dan weer moet koppelen, dan is het juist wel fijn als ze kooien tegen elkaar aan hebben. Maar in dit geval dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .