Ga naar inhoud

gras kopen


x_blvck

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal ik ga de tuin opknappen en voor de konijnen wil ik graag een stukje gras aanleggen, en laat ik nou eens net geen groene vingers hebben. Dus wou gewoon het gras kopen en nou vroeg ik me af of zon premium speel gazon gewoon kan. Of als er andere betere gras stukken te koop zijn. Ik ben namelijk niet van plan om zelf zaadjes te gaan groeien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nee, eigenlijk niet. Ik heb mij er een tijdje geleden in verdiept omdat wij zelf ook de tuin opnieuw doen en gras willen.  Maar in kant en klare grasmatten zijn behoorlijk wat stoffen gebruikt, oa. tegen onkruid en om groei te bevorderen, waar ik liever mijn huisdieren niet op laat, zeker niet als ze er echt op "wonen". En die stoffen zijn er ook niet zomaar uit (na 2 a 3 jaar pas een heel eind!)

 

Biologische grasmatten zijn wel vrij van schadelijk stoffen... maar die zijn er niet / nauwelijks, zijn niet makkelijk te krijgen. Ze bestaan wel hoor, maar niet goedkoop. 

 

De meest veilige oplossing is om een biologisch / ecologisch / gifvrij  graszaad te kopen en het zelf te laten groeien. Of in ieder geval op het stuk waar de konijnen komen. 

  • Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben afgelopen zomer nieuwe graszoden gelegd, nadat onze vorige konijnen (en droge zomers) ons gazon hadden veranderd in een mossige zandvlakte. Sowieso konden de konijnen er niet meteen op, want het gras heeft eerst tijd nodig om te hechten, maar ook toen het gehecht was, heb ik ze er nog een tijdje niet op gelaten. Pas na een halfjaar en vele sproei- en regenbuien later, mogen ze af en toe (en niet te lang) over een afgezet gedeelte rondhupsen. 
 

Gras om permanent op te huisvesten zou ik ook niet aanraden, want ze vreten het binnen de kortste keren kaal en een gat of tunnel is zo gegraven.

  • Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik had vroeger ook gras, echt een heel mooi tuintje aangelegd met pvc buis ingegraven in een heuveltje van gras. Maar dat was maar voor korte duur, want ze eten sneller dan het gras groeit, was al snel een modderpoeltje. Eigenlijk kies je dan voor aarde 😉

Ik had nu voor zand gekozen (met tegels eronder), maar ook dat vond ik niet zo’n succes, bleef lang nat en lastig om de keutels er steeds uit te scheppen. Dus het zand is er nu ook uit en ik vind dit toch wel het prettigst, ik kan de tegels gewoon goed aanvegen, water is snel weg en hun nageltjes worden automatisch geslepen. Ook rollen de speelballetjes beter, kan ik ze in de ren eten geven zonder dat het onder het zand of aarde komt en ik kan nu zelf ook in de ren gaan zitten zonder natte kont 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .