vlana Geplaatst: 6 februari 2008 Delen Geplaatst: 6 februari 2008 Hallo,ik ben een beetje nieuw met het koppelen van nijnen:$Maar heb het wel precies zo gedaan als hier op de site werd uitgelegd.En wonder boven wonder: het lukte!Beide koppels vinden elkaar leuk al is het ene koppel wat aanhankelijker dan het andere:kissing: Nu gaan de nijns volgende week de buitenren weer in en dus heb ik een vraag.'s avonds zitten de koppels nog even gescheiden, maar ik wil ze natuurlijk snel bij elkaar hebben.Vandaag gaan ze de schuur in.Nu heb ik in de buitenren 2 delen, de rammen kunnen niet samen.Er staat in ieder deel 1 nachthok. Kan het koppel hier samen in, of moet ieder konijn een eigen nachthok hebben?Ik heb ze gisteren overdag in de ren gedaan en beide nijnen hopsen in en uit het hok.tips?:bounce: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 februari 2008 Delen Geplaatst: 6 februari 2008 Ik snap niet helemaal over hoeveel konijnen en koppels je het hebt?En wat zijn de koppels? 2 mannen en 2 vrouwen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 februari 2008 Delen Geplaatst: 6 februari 2008 Na je voorstellen te hebben gelezen.Heb je dus 2 koppels beide koppels man en vrouw.Als het nacht hok voor beiden samen groot genoeg is.Gewoon een nachthok per koppel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vlana Geplaatst: 6 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2008 Ja ik ben een beetje verwarrend bezig begrijp ik..koppel 1: nina een hangoortje met Guus half vlaamse reus half dwergkoppel 2: lotte (zus van nina) en Jerommeke (broer van Guus)zusjes zitten nu binnen samenbroers zitten in de schuur, gescheiden. Broers zijn allebij gecastreerd.Zondag begonnen met koppelen.Gaan tot het weer zich verbeterd allemaal de schuur in, eind van de maand begin maart wil ik ze de buitenren in hebben. Daar hebben beide koppels een afgezet stuk ren voor zich alleen, met in beide rennen 1 nachthok, groot genoeg voor twee konijnen.Mijn vraag was of ze liever allebei een eigen hok hebben, of dat ze samen kunnen in 1 nachthok.alvast bedankt voor de reacties!:bow: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 6 februari 2008 Delen Geplaatst: 6 februari 2008 Je moet de koppels niet steeds uit elkaar halen als het goed gaat hoor! Laat ze maar lekker bij elkaar als ze het goed hebben samen. Steeds weer koppelen betekend dat ze altijd opnieuw moeten kennismaken en kan bovendien tussen de zusjes als ze 's avonds weer bij elkaar komen wel eens ruzie gaan veroorzaken. Ze ruiken dan immers alletwee naar een ander konijn! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 februari 2008 Delen Geplaatst: 6 februari 2008 en als de voedsters nog binnen zitten zou ik pas in april echt in een keer gaan koppelen.Dan ben je in een uur zo klaar.Nu hou je de mannen een koekje voor die ze maar even hebben.Zo kan inderdaad agressie ontstaan.Maar elk koppel moet zijn eigen nacht hok hebben.kan wel een groot hok zijn met een plank er tussen.En 2 verschillende uitgangen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vlana Geplaatst: 6 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2008 Hallo,ik had toch op de site gekeken en daar stond dat je ze enkele dagen aan elkaar moet laten wennen, toch?Ik wilde niets overhaast doen, maar ok zoals ik al zei ben ik nieuw met koppelen.Ik ga zometeen een tweede schuur inrichten en dan blijven de koppels bij elkaar.In maart-april gaan ze naar buiten de ren in. Ik hou ze dus geen koekje voor, ik dacht dat ik gewenning moest toepassen, ze zouden zowieso al eind van de week bij elkaar blijven.Elk koppel zijn eigen schuur, in maart-april elk koppel zijn eigen ren, en zijn eigen nachthok. 1 nachthok per koppel.klopt het zo een beetje kenners? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 6 februari 2008 Delen Geplaatst: 6 februari 2008 Je snapt em ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vlana Geplaatst: 6 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2008 he he,het heeft even geduurd!oh ja voor de puntjes op de i...tussen de twee buitenrennen komt een 'brandgang' van ongeveer een meter, zodat ze elkaar wel kunnen zien, maar niet kunnen kwetsen..daar kunnen dan de cavia's bij mooi weer buiten spelen!bedankt voor jullie geduld Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 februari 2008 Delen Geplaatst: 6 februari 2008 Zijn we voor he!! succes Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 6 februari 2008 Delen Geplaatst: 6 februari 2008 Leuke oplossing bedacht Vlana ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vlana Geplaatst: 7 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2008 even voor de eerlijkheid, heb ik niet bedacht, maar hier gelezen!!ik ga natuurlijk niet met andermans ideetjes pronken! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten