Ga naar inhoud

Stomme maatregel

Aanbevolen berichten

Hier drie dingen: een concert van Clannad (hopelijk lukt dat ooit nog een keer, het staat nu voor ergens volgend jaar gepland), een weekend weg met de kinderen, en een feestje omdat we 25 jaar getrouwd waren en mijn man en ik samen 100 zijn geworden. Die hopen we ook ooit in te halen.

aangepast door Okki
  • Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Concert van Danny Vera, gelukkig vorig jaar nog kleinschalig gezien, voordat hij zijn grote doorbraak had, we love the 90's, gezellige avonden in restaurants en cafés, vakanties, sporten zonder reserveren, spontaniteit, kunnen zien wanneer iemand naar je lacht in een publieke ruimte.. 

Ik steek direct mijn arm uit voor een vaccinatie als ik daarmee die dingen terug krijg. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden zei Rudij:

Ik vind het stom dat het zomerkamp van scouting niet doorging

Het was nog wel een jubileumjaar

En we zouden naar België gaan

Idem, mijn zoon had ook jubileumkamp. En juist omdat ze met alle groepen zouden gaan, kon het niet doorgaan. De 70e verjaardag van mijn moeder.

Verder wil ik net als Eefje gewoon mijn leven terug.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waar ik het meest van baal is de impact die het heeft op mijn oma van 95. Ze is doof en blind en heeft daarom behoefte aan fysiek contact. Even aan de haren voelen wie het is. Of dat de ander met een aanraking duidelijk kan maken dat 'ie weggaat. De tijd dat we niet langs mochten was helemaal vreselijk. Dan konden we haar op de ipad zien en later in een keet met glas er tussen, maar daar had zij helemaal niks aan. En ze bleef maar vragen wanneer we weer langskwamen. Je zag gewoon dat ze er onder leed.  

Verder valt de impact op ons leven best mee. We gaan nu gewoon in Nederland op vakantie. In een eigen huisje en op ruime afstand van anderen. Musea, de hortus en de dierentuin kunnen we nog bezoeken. Eigenlijk is het enige wat wij missen dat we niet meer gezamenlijk naar onze leasepony en de manege mogen.

Ik ondervind stiekem ook voordelen van de situatie. Veel internationale conferenties worden online gehouden, dus nu kan ik er bij zijn zonder te reizen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die cononamaatregelen vind ik echt een eitje! Ik mis alleen de rust die je normaal wel kunt vinden in natuurgebieden.

Wat ik erg zou vinden is dat we door het asociale (koopjes)gedrag van mensen in een lockdown terecht zouden kunnen komen. Dat betekent dan een eenzame kerst en jaarwisseling voor heel veel mensen die alleen zijn. Allemaal dankzij een stelletje egoïstische klootzakken, met te weinig hersencellen!

• Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden zei Rudij:

En vandaag gaat scouting trouwens niet door vanwege iemand die positief is getest op het corona en er de vorige keer (vorige week) bij was.

Balen!! Hoop dat het geen consequenties voor jullie heeft en dat diegene er zonder noemenswaardige problemen snel van af is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb 1 grote wens, dat we gewoon gewoon mogen leven.

Dat we niet hoeven spreken van ‘bubbels’, geen anderhalve meter hoeven te houden, samen Kerst en verjaardagen kunnen vieren, met je vriendinnen rustig gaan shoppen,...

aangepast door Punky🐰
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ondanks covid echt nog heel erg veel gedaan en bereikt dit jaar. Alleen op een net wat andere wijze dan gepland.

De evenementen etc zullen wel weer komen. Hopelijk volgend jaar gewoon weer rodeo's, die mis ik nog het meest. De rest is alleen maar extra en ga ik meestal toch niet naartoe.

Een positief iets vind ik dat het thuiswerken nu zo gigantisch uitgebreid is. Dat geeft mijn man en mij enorme mogelijkheden voor de toekomst. We kunnen nu ergens een huis gaan zoeken ver van de bewoonde wereld af, zolang we maar internet en stroom hebben,

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heel eerlijk, ik vind het zo erg allemaal niet. Ik mis wel dingen, en vind het jammer dat er veel niet door kon gaan. Maar ik ben thuis ook gelukkig. En ondanks dat er veel niet mocht, zijn er binnen de regels ook nog dingen mogelijk. Etentjes en spelletjes avonden thuis met vrienden of familie bijvoorbeeld. Het is dan wel in kleine groepjes, maar er mag nog best wat. Videobellen met mijn oma, die echt heel handig is geworden met haar telefoon het afgelopen jaar. Mijn man is meer thuis dan anders door het thuiswerken, ook fijn 🙂

Maar van alles wat niet door kon gaan mis ik denk ik het reizen het meest. Ik had een stedentrip met een vriendin op de planning staan die niet door kon gaan, en zelf hebben we door corona ook niets gepland wat reizen betreft. 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik baalde het meest dat onze vakantie naar Amerika niet door ging. Verder baal ik van een heleboel kleine dingetjes; niet uit eten, niet winkelen, niet op terras, niet naar de bios (kan wel maar doe ik liever niet) en niks voelt spontaan. 
Wat ik niet mis zijn alle saaie verjaardagen van m’n schoonfamilie😂 En feestjes, evenementen en andere sociale verplichtingen mis ik ook niet. 
Maar ik kan niet meer wachten tot alles weer normaal is. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben al niet zo’n ‘uithuizig’ type, dus ik heb er niet zo veel last van eerlijk gezegd. Enige wat ik lastig vind, is dat je in winkels verplicht bent een karretje te nemen. Door mijn visuele beperking zie ik geen diepte en rij ik dus makkelijk mensen aan met zo’n karretje. Dat houdt mij nu tegen om even snel naar de winkel te gaan voor een boodschap. Of ik ga wel, maar neem mijn herkenningsstok mee. Zo zien mensen dat ik een visuele beperking heb. Dan hoef ik geen karretje mee te nemen bij een winkel. 

En de rust in de natuur wil ik terug. Ik liep altijd zo’n beetje in mn uppie in het park of bos. Tegenwoordig moet ik bijna slalommen om de mensen heen, zéker als je naar een bos gaat wat ook nog eens in een ANWB gids of zo staat. Daar is echt niet meer te lopen bijna. Ben ook heel benieuwd hoe dat over 3 weken is als ik op vakantie ben. Dan zit ik vlakbij ‘t Leesten, een bekend hondenlosloopgebied. Daar kun je vast en zeker over de koppen lopen... 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet heel veel, maar ik ben wel echt een familiemens. Wij vieren altijd de feestdagen samen wat enorm gezellig is. Toen Pasen niet doorging was ik daar al erg verdrietig over. Dat nu ook kerst niet door gaat vind ik echt heel erg. Kerst vieren met de familie vind ik het allerleukste. Lekker eten, top2000 aan en spelletjes spelen. ik kan daar zo van genieten en ik laat daar heel erg van op.

Verder mis ik niet veel. Oohja en nu op dit moment lekker naar een restaurant of café gaan om even te zitten of lekker te eten.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Indoor Brabant en Jumping Indoor Maastricht gingen niet door. Of ik dat nou echt dramatisch vind? Nee. 

Mijn mans oma is verhuisd naar een verzorgingshuis net voordat alles werd gesloten in de eerste golf. Voor haar vind ik het vreselijk, want ze begrijpt er niks van.

Wat ik wel oprecht erg vind is dat we niet als familie bij elkaar konden zijn toen twee ooms in de eerste golf overleden aan corona. Die crematies heb ik beide 'gemist'. Eentje dan wel via livestream gevolgd, wat ook mooi was, maar het is toch anders. Toen stond de teller op max 30 personen. Aanstaande woensdag is de crematie van mijn nichtje en nu mogen er max 70 personen bij zijn. Gelukkig wat meer, maar nog moesten er namen geschrapt worden die nu niet mogen komen. Dat zijn keuzes die je eigenlijk nooit zou moeten hoeven maken. Ze was 26 jaar en de omstandigheden waarin ze overleed gewoon zacht uitgedrukt vervelend. Ze had met gemak 2 zalen compleet vol gekregen. Dan is 70 mensen selecteren niet makkelijk. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Deeskuh88:

Indoor Brabant en Jumping Indoor Maastricht gingen niet door. Of ik dat nou echt dramatisch vind? Nee. 

Mijn mans oma is verhuisd naar een verzorgingshuis net voordat alles werd gesloten in de eerste golf. Voor haar vind ik het vreselijk, want ze begrijpt er niks van.

Wat ik wel oprecht erg vind is dat we niet als familie bij elkaar konden zijn toen twee ooms in de eerste golf overleden aan corona. Die crematies heb ik beide 'gemist'. Eentje dan wel via livestream gevolgd, wat ook mooi was, maar het is toch anders. Toen stond de teller op max 30 personen. Aanstaande woensdag is de crematie van mijn nichtje en nu mogen er max 70 personen bij zijn. Gelukkig wat meer, maar nog moesten er namen geschrapt worden die nu niet mogen komen. Dat zijn keuzes die je eigenlijk nooit zou moeten hoeven maken. Ze was 26 jaar en de omstandigheden waarin ze overleed gewoon zacht uitgedrukt vervelend. Ze had met gemak 2 zalen compleet vol gekregen. Dan is 70 mensen selecteren niet makkelijk. 

Wat is er nu eigenlijk precies gebeurd met je nichtje? Als je het niet wilt delen biedt het niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden zei buunyhorse:

ik had nog zo een zin in kerst

Plannen aan moeten passen? 

Wij waren al vrij voorzichtig in de planning, alles valt binnen de max. 3 personen bezoek. We hebben met iedereen alles verdeeld over meerdere dagen, en met de mensen die we niet zien hebben we online "dates" in de planning staan. Een online-spelletjesmiddag met mijn zus, zwager & nichtjes bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .