Ga naar inhoud

Ram wil niet buiten de ren


Michelle92

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb jullie advies nodig. Sinds twee maanden is mijn lieve nijn Nina bij het asiel gekoppeld met een rammetje genaamd Boris. Na een eerdere koppelsessie met een andere ram wat niet goed ging (lees: na 2 dagen thuis begonnen ze elkaar in de haren te vliegen) was het met Boris wel raak. Nina is de dominante van de twee. Nu ben ik alleen bang dat Nina te territoriaal gaat worden, aangezien Boris in die 2 maanden thuis nog geen enkele keer de ren uit is gekomen. Hij lijkt er ook niet veel interesse in te hebben, maar zodra hij bij het deurtje in de buurt komt, reageert Nina heel snel op hem. Ik ben bang dat als hij niet snel naar buiten gaat, Nina hem totaal niet meer buiten de ren gaat accepteren omdat het haar territorium is. Daarentegen wil ik het ook niet forceren. Ik heb het al geprobeerd met eten buiten de ren, een kleedje neerleggen, maar hij heeft er totaal geen zin in. Binnen de ren gaat trouwens alles prima. Ze liggen naast elkaar, wassen elkaar en zijn totaal niet agressief naar elkaar toe. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Nina het echt als 'haar' territorium ziet, kan je ze misschien beter weer eerst op een neutraal terrein zetten. Dan is het voor beiden onbekend. Ik weet niet of ze binnen of buiten staan, en of dat mogelijk is, maar ik denk dat het misschien wel kan helpen. Kijken of het daar beter gaat. Als dat goed gaat kan je ze altijd proberen terug te zetten op de plek die ze nu hebben.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Bambi&Fendi:

Als Nina het echt als 'haar' territorium ziet, kan je ze misschien beter weer eerst op een neutraal terrein zetten. Dan is het voor beiden onbekend. Ik weet niet of ze binnen of buiten staan, en of dat mogelijk is, maar ik denk dat het misschien wel kan helpen. Kijken of het daar beter gaat. Als dat goed gaat kan je ze altijd proberen terug te zetten op de plek die ze nu hebben.

Daar heb ik ook al aan zitten denken, het is alleen dat ze nu echt niet agressief zijn naar elkaar, alleen dat Boris gewoon het verblijf niet uit komt... zou het dan niet juist extra stress opleveren als ze opnieuw in een neutraal gebied gezet worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Michelle92:

Daar heb ik ook al aan zitten denken, het is alleen dat ze nu echt niet agressief zijn naar elkaar, alleen dat Boris gewoon het verblijf niet uit komt... zou het dan niet juist extra stress opleveren als ze opnieuw in een neutraal gebied gezet worden?

Misschien voor heel even, maar ik denk dat dat beter is dan langdurig problemen met het verblijf niet uitkomen. Als het kan worden opgelost met even op neutraal terrein zetten, dan lijkt mij dat wel waard.

Maar ja, jij kent ze het beste en ik denk dat jij ook het beste weet of zo'n oplossing goed bij hen past. Misschien het proberen waard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo allemaal, bedankt aan iedereen voor de tips! Mede dankzij jullie en wat advies van de dierenarts heeft Boris vrijdag zelfstandig zijn eerste stappen buiten het verblijf gezet en het ging heel goed! Nina accepteerde hem helemaal en gaf geen kik dus ik ben helemaal tevreden. Hij is daarna ook nog een aantal keer naar buiten gekomen zonder mijn hulp. Dus nogmaals bedankt voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Michelle92:

Hallo allemaal, bedankt aan iedereen voor de tips! Mede dankzij jullie en wat advies van de dierenarts heeft Boris vrijdag zelfstandig zijn eerste stappen buiten het verblijf gezet en het ging heel goed! Nina accepteerde hem helemaal en gaf geen kik dus ik ben helemaal tevreden. Hij is daarna ook nog een aantal keer naar buiten gekomen zonder mijn hulp. Dus nogmaals bedankt voor de tips!

Wat fijn! Super!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .