Ga naar inhoud

Konijnen niet gelukkig?


bibi&bobo

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Mijn konijnen zijn nu ongeveer 22 weken en ze zitten al vanaf de geboorte bij elkaar. Ze zijn alleen gescheiden geweest voor de castratie van bobo. Op het begin waren ze super gelukkig met elkaar en werden er super veel binkies en bunnyflops gemaakt. Maar ik denk al vanaf de castratie gebeurt dat eigenlijk niet meer. (Bobo is met 13 weken gecastreerd) Ze vechten ècht niet en ze ontlopen elkaar niet maar het lijkt of ze niet meer gelukkig zijn.. met elkaar?

Ze hebben een hok met 2 verdiepingen met een grote ren, ze mogen regelmatig in de tuin lopen en ze eten gewoon normaal.

Ik vind het heel jammer dat ze niet meer blij en gelukkig zijn.. alsof ik iets fout doe!?

kan het komen door de castratie? Of door dat ze puberen oid?

 

ik hoop op een reactie!
 

 

 

 

aangepast door bibi&bobo
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Bambi&Fendi:

Waar aan merk je dan dat ze ongelukkig zijn? Want als ze zich niet goed voelen merk je dat vaak aan weinig activiteit en geen eetlust. Maar als dat gewoon hetzelfde is... Waar vind je het dan aan liggen?

ze maken geen binkies, ze doen geen bunnyflops en ze wassen elkaar ook niet echt meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei bibi&bobo:

ze maken geen binkies, ze doen geen bunnyflops en ze wassen elkaar ook niet echt meer.

Zitten je konijnen buiten? Dan is het niet zo gek dat ze geen bunnyflops meer maken. Veel te koud om op je zij te gaan liggen. Mijn konijnen maken alleen bunnyflops als het lekker warm weer is.

 

Lastig te zeggen of ze het echt niet naar hun zin hebben samen. Misschien scheelt het als je hun hok iets anders inricht, of dat je wat nieuwe dingen en speelgoed aanbied? Dan gaan ze weer meer onderzoeken. Geen idee of dat zou helpen, maar het klinkt een beetje alsof ze "ingedut" zijn en wat uitdaging kunnen gebruiken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei bibi&bobo:

ze maken geen binkies, ze doen geen bunnyflops en ze wassen elkaar ook niet echt meer.

Pfoe ja lastig. Misschien kan het inderdaad door het puberen komen, want daar zitten ze natuurlijk nu wel middenin. Dan kan het zijn dat ze toch merken dat hun karakters botsen. Jonge konijntjes zijn vaak te jong om dat te begrijpen.


Maar ja, als ze niet vechten en elkaar niet ontwijken, klinkt het niet alsof ze elkaar niet meer leuk vinden. Wat Okki zei kan ook: dat ze het te koud hebben (al liggen mijne nog wel gewoon languit op de grond buiten).

 

En geen binky's en bunnyflops maken hoeft niet per se te betekenen dat ze ongelukkig zijn. Iemand heeft een keer in een oud topic gezegd dat mensen ook niet de hele dag door lachen, maar zich misschien wel gewoon prima voelen.

 

Je kan het even aankijken, en misschien spot je binnenkort nog wel eens een binky. Dan doen ze het gewoon stiekem, wanneer jij niet kijkt 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Okki:

Zitten je konijnen buiten? Dan is het niet zo gek dat ze geen bunnyflops meer maken. Veel te koud om op je zij te gaan liggen. Mijn konijnen maken alleen bunnyflops als het lekker warm weer is.

 

Lastig te zeggen of ze het echt niet naar hun zin hebben samen. Misschien scheelt het als je hun hok iets anders inricht, of dat je wat nieuwe dingen en speelgoed aanbied? Dan gaan ze weer meer onderzoeken. Geen idee of dat zou helpen, maar het klinkt een beetje alsof ze "ingedut" zijn en wat uitdaging kunnen gebruiken.

oh ja!! ze zitten idd buiten...🥶

ik zet het hok best vaak op een andere plek met wat nieuwe speeltjes etc dus dat helpt niet echt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Bambi&Fendi:

Pfoe ja lastig. Misschien kan het inderdaad door het puberen komen, want daar zitten ze natuurlijk nu wel middenin. Dan kan het zijn dat ze toch merken dat hun karakters botsen. Jonge konijntjes zijn vaak te jong om dat te begrijpen.


Maar ja, als ze niet vechten en elkaar niet ontwijken, klinkt het niet alsof ze elkaar niet meer leuk vinden. Wat Okki zei kan ook: dat ze het te koud hebben (al liggen mijne nog wel gewoon languit op de grond buiten).

 

En geen binky's en bunnyflops maken hoeft niet per se te betekenen dat ze ongelukkig zijn. Iemand heeft een keer in een oud topic gezegd dat mensen ook niet de hele dag door lachen, maar zich misschien wel gewoon prima voelen.

 

Je kan het even aankijken, en misschien spot je binnenkort nog wel eens een binky. Dan doen ze het gewoon stiekem, wanneer jij niet kijkt 😉

 

ik hoop dat k nog een binkie ga spotten dan 😁

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei bibi&bobo:

oh ja!! ze zitten idd buiten...🥶

ik zet het hok best vaak op een andere plek met wat nieuwe speeltjes etc dus dat helpt niet echt. 

 

Jammer dat dat niet helpt! Geen idee wat je verder kunt doen. Gelukkig vechten ze niet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het ook niet met de leeftijd te maken hebben? Ik had mijn vorige konijntjes van baby af aan en zij maakten op jonge leeftijd veel meer binky’s dan later. Kleine kinderen zijn ook speelser dan volwassenen. Nu komen mijn konijntjes van het asiel en heb ik ze al ouder gekregen. Vooral Brownie (zo heette hij al, anders had ik hem Binky genoemd, want hij maakt er echt veel) maakt veel binky’s, vooral als ik wisselingen aanbreng in de ren of iets te spelen geef. Ook als hij mij ziet begint hij al met z’n kop te schudden, zo schattig. Het andere konijntje is er nog niet zo lang, maar heeft s avonds even een dol uurtje. Ik merk ook dat ze veel minder actief zijn nu met de kou en veel tijd in hun hok doorbrengen ipv de ren. Dus dat zal ook wel meespelen. 

Hoe zijn de konijntjes verder met elkaar? Liggen ze tegen elkaar aan/ likken ze elkaar? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei BaasjevanBrownie:

Kan het ook niet met de leeftijd te maken hebben? Ik had mijn vorige konijntjes van baby af aan en zij maakten op jonge leeftijd veel meer binky’s dan later. Kleine kinderen zijn ook speelser dan volwassenen. Nu komen mijn konijntjes van het asiel en heb ik ze al ouder gekregen. Vooral Brownie (zo heette hij al, anders had ik hem Binky genoemd, want hij maakt er echt veel) maakt veel binky’s, vooral als ik wisselingen aanbreng in de ren of iets te spelen geef. Ook als hij mij ziet begint hij al met z’n kop te schudden, zo schattig. Het andere konijntje is er nog niet zo lang, maar heeft s avonds even een dol uurtje. Ik merk ook dat ze veel minder actief zijn nu met de kou en veel tijd in hun hok doorbrengen ipv de ren. Dus dat zal ook wel meespelen. 

Hoe zijn de konijntjes verder met elkaar? Liggen ze tegen elkaar aan/ likken ze elkaar? 

De laatste tijd liggen ze nooit languit en wassen ze elkaar niet... ze slapen wel is naast elkaar en ze zitten wel is tegen elkaar aan hoor.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan mogen ze elkaar iig nog wel, anders zouden ze elkaar niet opzoeken. Wie weet komt het doordat ze nu ouder worden en een eigen karaktertje ontwikkelen, dan gaat het wel vaker botsen. Het fijne is dat ze iig niet vechten, dat heb ik in het verleden plots gehad rond die leeftijd. Maar die lagen ook niet meer tegen elkaar aan en konden elkaar van de ene op de andere dag niet meer luchten of zien. Die heb ik toen moeten scheiden van elkaar ☹️ Wie weet moeten ze elkaar even opnieuw aftasten en komt het vanzelf weer goed. Zit niets anders op dan aankijken en misschien wat extra afleiding en verrijking te afleiding en voor de speelsheid aanbieden. Bij mij worden ze altijd heel blij van een andere indeling, wat wc-rolletjes gevuld met hooi, dozen, tunnels, wilgentakken, etc. Bij het asiel gaven ze aan dat dat ook helpt bij het koppelen, omdat ze dan afleiding hebben en niet alleen maar met elkaar kritisch beoordelen bezig zijn 😉wellicht doorbreekt het de sleur bij jou ook een beetje 😉 Succes, ik hoop dat ze vriendjes blijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .