vlana Geplaatst: 5 februari 2008 Delen Geplaatst: 5 februari 2008 Hallo,ik heb twee mannatjes konijnen. Guus en Jerommeke. Half Vlaam hals dwerg (ja, I know...) Ze kunnen helaas niet samen in een buitenren, dus ik heb een grote ren, die in het midden door hekwerk is gescheiden. Ieder de helft. Zo kunnen ze mekaar zien, maar niet kwetsen.Deze week zijn de broers succesvol gekoppeld aan een vriendin.Nu zijn de koppels alleen enig! Maar samen in de buitenren zijn de broers alleen maar met elkaar bezig. Ze rennen langs de afscheiding en raken er helemaal hoteldebotel van. Ze proberen elkaar zelfs door het hek te bijten...Tips? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 5 februari 2008 Delen Geplaatst: 5 februari 2008 tja laat ze niet samen los. Ze kunnen elkaar door het hek heen ook behoorlijk verwonden. Ik heb gehad dat een mannetje flink gebeten is. Cindy heeft zelfs gehad dat er een tand verwijderd moest worden. Ik heb zelf een ren ook door de helft maar met een dubbelen rand dus zo'n halve meter rumte tussen de rennen in, daar zet ik dan mn cavias. Zo kunnen ze wel tegelijk naar buiten maar niet bij elkaar in de buurt komen. Dit is gewoon echt mannen gedrag, zeker als er vrouwtjes in de buurt zijn. Castreren helpt daar ook niet bij, heb bij mijn gecastreerde ram zelfs het tegenovergestelde, hij is nu veel vijanderlijker tegen andere konijnen, terwijl dat normaal echt niet zo was. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 5 februari 2008 Delen Geplaatst: 5 februari 2008 De heren hebben echt niet door waar dat hek voor dient, dus iedere vent die maar in de buurt van hun territorium komt, wordt bevochten...............En zo bevechten ze elkaar dus ondanks het hek..... Wat je zou kunnen doen is kijken of een dubbel hekwerk helpt (kunnen ze elkaar niet raken) OF i.p.v een hek een schuttinkje maken, dus waar nu hek zit, planken doen zodat ze elkaar niet kunnen zien...Dat laatste zal afdoende zijn.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 5 februari 2008 Delen Geplaatst: 5 februari 2008 Op de tentoonstellingen waar wij nkb fokkers onze dieren laten keuren.Gebeurt het ook dan zijn gewoon dichte planken afdoende om deze vorm van agressie te vermijden.Het is ook heel raar deze rammetjes tonen vaak geen agressie tegen jouw of de voedster.Maar helaas bouwen ze inderdaad nu juist door het gaas de agressie op.Wat bij mij thuis al div verwondingen bij andere rammen hebben opgelevert.Vandaar dat ik zorg dat de rammen niet in contact kunnen komen met elkaar.succes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vlana Geplaatst: 5 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2008 bedankt voor jullie tips. Hier kan ik wel wat mee. Ik wilde geen planken, omdat ik dan vanaf het terras de achterste ren niet kan zien. Dat vind ik zonde. Een ´brandgang´ ga ik dus nu maar eens proberen. Kan ik daar cavia´s inzetten ? Kunnen die buiten dan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 5 februari 2008 Delen Geplaatst: 5 februari 2008 ja hoor gaat prima hier, Als t erg koud is geef ik ze een berg stro en hang ik een dekentje voor t hok. en met lekker weer mogen ze ook gewoon in de ren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vlana Geplaatst: 5 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2008 hmm, hang je een dekentje voor het hek buiten? en ´s nacht blijven de cavia´s ook buiten? hebben ze dan wel nog een binnenverblijf...hoe moet ik me dat voorrtellen? ben een beetje nieuw hiermee.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shanty Geplaatst: 6 februari 2008 Delen Geplaatst: 6 februari 2008 Ik denk dat haar cavias al buiten zitten .. hiet zaten ze ook gewoon buiten in de winter en ook in de ren .. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vlana Geplaatst: 6 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2008 oh nou dat is fijn nieuws, ik had namelijk gelezen op een cavia site, dat cavia's niet tegen temperaturen onder de 17 graden kunnen.hmm, mooi mooi dan wordt het echt een kinderboerderij hier!zodra mijn batterijtjes zijn opgeladen, zal ik foto's maken en in mijn album zetten. he lionlopjes-gek, zou je ook foto's kunnen zetten van hoe jouw cavia's zitten?voor inspiratie zeg maar! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 6 februari 2008 Delen Geplaatst: 6 februari 2008 Je kunt binnen cavia's nu niet naar buiten doen hoor! Dat kan pas in de zomer, als de temperaturen binnen en buiten wat meer gelijk zijn. Als je ze nu van binnen naar buiten doet gaat het niet goed komen met je cavia's. Ze kunnen als ze eenmaal gewend zijn wel in de winter ook buiten blijven, maar als het kouder is dan -10 dan word het wel eigenlijk te koud voor ze, zoizo als het vriest moet je extra maatregelen nemen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 6 februari 2008 Delen Geplaatst: 6 februari 2008 Huh ?Ik mis mijn tekst van vanmiddag......................... ...of heb ik dat.....:blink: O nee...gevonden......... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vlana Geplaatst: 7 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2008 haha, nee dat snap ik, ik maak nu de ren in orde, cavia's gaan straks pas, zomer, naar buiten. Maar bedankt voor de waarschuwing. en ZaZa, ja het loopt een beetje door mekaar he? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vlana Geplaatst: 7 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2008 toch even checken, mogen mijn konijnen die nu binnen zitten, die wel iedere dag even de ren in gaan, wel naar de schuur?In de schuur is voldoende hooi, stro, bodembedekking en gordijnen om warm te houden en ze zijn met z'n twee.Of moeten ze tot in de lente in huis blijven? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 7 februari 2008 Delen Geplaatst: 7 februari 2008 Het heeft puur met de temperatuur verschil te maken.Binnen konijnen hebben geen winter vacht.Dus je moet zelf de afweging maken of het wel of niet kan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 7 februari 2008 Delen Geplaatst: 7 februari 2008 mijn cavias hebben een normaal konijnenhok buiten en met lekker weer(als t gazon geen blubber is) dan mogen ze ook in de ren rennen. Is het koud hang ik een dekentje over het hok, en prop ik het hok vol met hooi. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten