Ga naar inhoud

nieuw konijn erbij?

Simonekee

Aanbevolen berichten

Wij zouden heel graag een nieuw konijn als vriendje of vriendinnetje voor Nijntje erbij willen. Maar weten eigenlijk nog niet echt of het nu (of misschien liever later) het goede tijdstip is en wat wij erbij willen hebben.

Aangezien Nijntje afgelopen zaterdag haar babytjes dood ter wereld gebracht heeft vind ik het nog te vroeg om een ander konijn erbij te nemen. Maar Krabbel (de ram van mijn vriendin) gaat eind maart ook weer terug naar zijn eigen baasjes en ik ben bang dat Nijntje zich dan gaat vervelen.

Njntje is een heel lief en anhangelijk knuffelkonijn dat zich prima met de ram (door de tralies van de kooi heen natuurlijk) verstaat en ook tegenover kinderen erg sociaal is.

Heb op BB een heleboel info gelezen over het koppelen enzo maar heb eigenlijk niet terug kunnen vinden wat nu de ideale koppelleeftijd is.

Nijntje is nu 3 jaar en 2 maanden oud.

Wat zou het beste bij Nijntje passen? Een jong konijntje of een al wat ouder konijntje? Ram of voedster maakt ons eigenlijk niet zoveel uit.

Wat zijn jullie ervaringen? Of hebben jullie nog ondere oplossingen?

Groetjes

Simone met Nijntje en (op dit moment nog) Krabbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker voor een konijn van haar leeftijd en met de daarbij horende gewoontes, kan je best een leeftijdsgenoot of een konijn dat minstens een jaar is erbij halen. De beste combinatie en meest natuurlijke is een gêcastreerde ram met een voedster.

Gezien haar leeftijd en het feit dat je niet zo snel oudere konijntjes te koop vindt, kan je best een konijnenopvang contacteren. Bij een goede opvang kun je met je voedster terecht en kan zij daar alvast kennis maken met een ram. Je ziet dan meteen of er potentieel in de relatie zit en de opvang heeft ervaring met zo'n soort situaties.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .