Ga naar inhoud

Konijn helpen afvallen


Dropje&Clyde

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,

 

Ik heb twee hollanders waarvan eentje sinds ik haar heb gekocht al wat te dik was.

Het is de voedster (Dropje) van 1,5 jaar en ze weegt iets meer dan twee kilo. Ze heeft een onderkin en buikvetjes.

Ze is niet aangekomen, maar gewoon nooit afgevallen. Mijn konijnen hebben een ren van 4 bij 3 meter, een ton en een huisje als verrijking.

Nu krijgen ze van mij onbeperkt gras en hooi en s'avonds met zijn tweeën 60 gram ongemengde biks.

Hun hooi zit in een ruif en in een hol boomstammetje (wat ze geweldig vinden om uit te eten).

Clyde is erg actief, maar Dropje houdt meer van eten, gewassen worden en dutten.

Ik heb haar geprobeerd actiever te maken met bijvoorbeeld een bal waar het biks dan uitvalt, maar daar zijn ze beiden niet in geïnteresseerd.

 

Nu is mijn vraag of jullie nog tips hebben om haar af te laten vallen.

 

Groetjes, Anne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minder biks geven 😊. Ik zat met een voedster die te dun was en mijn ram was te dik. Mijn voedster hoorde zo'n 1.2 kg te wegen, mijn ram iets van 1.6. ik ben ze apart gaan voeren. Mijn voedstertje kreeg 25 a 30 gram per dag om aan te komen, mijn ram zit nu op zo'n 10 gram per dag. Ook kreeg mijn voedster nog wat extraatjes, mijn ram alleen heel minimaal. Hij voelt nu echt wel minder spekkig aan, maar dat heeft zelfs op dit rantsoen iets van twee maanden geduurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste forumleden,

 

Dropje de voedster zit nu sinds 10 dagen aan 10 gram brokjes (ze is 2,3 kilo)

en voor de rest krijgt ze alleen hooi, gras en heel af en toe wat appelschillen.

Ze zit nu op een goed gewicht en haar dikke buikje is nu een normale buik geworden.

Clyde de ram is gelukkig niet afgevallen, moest ook niet, en is nog steeds op normaal gewicht.

Ze krijgen van mij vanaf vandaag weer 10 gram per kilo dus dat is voor hen 40 gram in totaal.

 

Ik dacht ik deel even dat het goed gaat met de nijntjes

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .