Ga naar inhoud

Dringend advies gevraagd


Bunny Rosalie

Aanbevolen berichten

Ik weet niet meer wat ik moet doen😥

Mijn konijntje is te dun, maaf mijn ouders doen heel moeilijk over naar de dierenarts gaan. 

Nu woont ze buiten met het konijn van mijn zusje. 

Ze leek het steeds erg koud te hebben. Ze zat de hele tijd in elkaar gekrompen. Nu heb ik geprobeerd haar tempratuur te meten maar ik denk dat ik die niet goed in haar kreeg want die gaf 32° C aan. 

Ze zit nu in mijn kamer omdat dat de beste plek was om haar temperatuur te meten. Ze is daar veel actiever dan buiten in haar hok. 

Kan ik haar het beste volledig naar binnen halen? Ook aangezien ze afgelopen week weer 100 gram is afgevallen (nadat ze in die twee weken daarvoor samen 150 gram aan was gekomen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Happy_Jazzy:

Hoi bunny Rosalie! 
Als je konijn te dun is moet je hem/haar even wegen. 
konijnen mogen 25 gram per kilo (Per konijn) per dag.

Als je konijn het koud heeft moet je zoveel mogelijk stro doen, ik heb ook nog een mandje voor mijn konijnen misschien helpt dat ook wel.
 

 

Ik heb haar vandaag nog gewogen, ik probeer haar bij te voeren maar ze komt amper aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen gaan wel eens wat op en neer in gewicht, een lege of een volle blaas scheelt zo 30 gram. Weeg je op een personenweegschaal of op een keukenweegschaal? Dat kan ook verschil maken. Heb je echt het idee dat ze buiten apatisch is of dat ze zich alleen maar probeert warm te houden.

 

Als het gewicht te laag is, dan wil je weten waarom dat zo is. Er zijn een boel oorzaken te bedenken. Gebitsproblemen, wormen of coccidiose, wellicht E.C. Zo maar een greep uit mogelijke oorzaken. 

Vervelend dat je ouders niet naar de dierenarts willen, dat zou het wel een stuk makkelijker maken om de oorzaak te achterhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Bunny Rosalie:

ik mag vanmiddag de dierenarst bellen om een afspraak voor haar te maken😅

 

Ze staat nu nog wel buiten, want ook daar weer gedoe over.

Wat fijn! Dat is echt goed nieuws.

Je kunt haar nog extra stro en hooi geven zodat ze daar lekker in kan gaan zitten en zich wat warmer kan houden.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah dat is echt superleuk! Als je op de site kijkt zie je dat het gelukt is en ze een kitten hebben geadopteerd haha ❤️

 

@Bunny Rosalie Goed dat je naar de dierenarts gaat! Ik zou even overleggen met de dierenarts of het verstandig is dat ze naar binnen gaat. Misschien dat je ouders het wel goed vinden als het van de arts moet.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-12-2020 at 22:34 zei JacinthaBrehler:

@Bunny Rosalie hoe was het bij de dierenarts? 

Ze is nog niet geweest😧

 

Eerst zou ik woensdag middag bellen voor een afspraak, daarna vrijdag ochtend omdat mijn ouders het deze week te druk hebben. Nu willen ze toch het weekend afwachten, hopelijk is er maandag een afspraak gepland. 

Ik word echt moe van al die excuses; "het is zo duur" of "er is toch vast niets" 

Morgen ga ik haar weer wegen. Ben bang dat ze weer afgevallen is. 

Als het zo doorgaat t ze nooit naar de dierenarts, het was augustus! toen ik zag dat ze heel dun was geworden. 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat naar dat je ouders zo tegenwerken 🙁

Hopelijk lukt het maandag wel! 
 

Zit ze wel op meer stro inmiddels om haar warm te houden? 

aangepast door JacinthaBrehler
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik adviseer je om morgen ook een pak stro te halen. Hooi houdt ze niet echt warm helaas. Stro heeft holle stengels, dit zorgt ervoor dat de warmte vastgehouden wordt, het isoleert als het ware. Hooi heeft/doet dat niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Ik adviseer je om morgen ook een pak stro te halen. Hooi houdt ze niet echt warm helaas. Stro heeft holle stengels, dit zorgt ervoor dat de warmte vastgehouden wordt, het isoleert als het ware. Hooi heeft/doet dat niet. 

Het was ook mijn plan om vanmiddag hooi te halen, ik moet toch naar de dierenwinkel voor biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop echt dat je (of je ouders) vandaag een afspraak gaan maken. Misschien kun je ook nog tegen je ouders zeggen dat ze verplicht zijn om je konijn naar de dierenarts te brengen. Volgens de wet moet je je huisdier de zorg geven die ze nodig hebben. Daar valt ook de medische zorg onder. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Mira11:

Ik hoop echt dat je (of je ouders) vandaag een afspraak gaan maken. Misschien kun je ook nog tegen je ouders zeggen dat ze verplicht zijn om je konijn naar de dierenarts te brengen. Volgens de wet moet je je huisdier de zorg geven die ze nodig hebben. Daar valt ook de medische zorg onder. 

Da's een goede!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Bunny Rosalie:

Mijn ouders waren natuurlijk vergeten om de dierenarts te bellen. Gelukkig mocht ik zelf wel bellen toen ik thuis was.

Er is eindelijk een afspraak gepland. Donderdag om 14:15 gaat ze naar de dierenarts.

Heel fijn! 🙂 Heb je inmiddels ook stro gekocht? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .