Ga naar inhoud

overwegingen stoppen of doorgaan met konijnen

Eefje
 Delen

Aanbevolen berichten

Ze komt uit de dierenwinkel, typische verhaal van leuk een konijntje in een klein kooitje voor de kinderen. Tot ze die kinderhandjes niet meer leuk vond. Gelukkig hadden ze het fatsoen haar netjes af te staan en heeft dat dus maar een paar maanden geduurd. Zo'n actief beestje in zo'n klein kooitje.. Gijs lijkt nu helemaal een dikke bolle pantoffel naast haar! Zijn gewicht is nu goed, Lonneke heeft hem kunnen wegen, hij weegt 1750, zij 1450 en zal nog een klein beetje groeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat goed hier hoor! Ze is wel akelig atletisch, kwestie van uren voordat ze uit de ren springt denk ik. Tot nu toe nog altijd gered met panelenrennetjes, maar het gemak waarmee zij zich beweegt.. in de tussentijd is er ook tijd voor knus doen

IMG_20201217_181252.thumb.jpg.9a297c6ce8d61298419c3d8e982999f7.jpgIMG_20201217_181236.thumb.jpg.19b0741cbe5f2a4ee22975dd9d46531d.jpg

• Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Eefje:

Het gaat goed hier hoor! Ze is wel akelig atletisch, kwestie van uren voordat ze uit de ren springt denk ik. Tot nu toe nog altijd gered met panelenrennetjes, maar het gemak waarmee zij zich beweegt.. in de tussentijd is er ook tijd voor knus doen

IMG_20201217_181252.thumb.jpg.9a297c6ce8d61298419c3d8e982999f7.jpgIMG_20201217_181236.thumb.jpg.19b0741cbe5f2a4ee22975dd9d46531d.jpg

Wordt zo blij van deze fotos, zoooo cute 🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is echt heel leuk! Super druk, brutaal en ze sloopt alles binnen haar bereik, heb maar wat extra speeltjes in de ren gelegd, ze moeten daar twee weken in blijven nu. Tot nu toe alle plasjes en keuteltjes in de bak en we mogen haar aaien 🥰. Ze leek binnen een uur al helemaal gewend. Toen ik het reismandje uit de auto haalde stond ze al vooraan naar buiten te kijken ipv te bibberen achterin. 

aangepast door Eefje
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wat een moppie ook. Dat had Noellie ook die bij een fokster weg kwam. Ik vond de nijnen daar niet geweldig bij zitten en ze wilde Noellie weg doen omdat ze niet groot genoeg werd voor nestjes.  Ze had te korte oortjes en een wammetje waardoor ze niet aan een wedstrijd mee kon doen. Nou Noellie keek niet meer naar dr om zo blij dat ze was. Ze deed zelfs een bunnyflop in de draagmand. Daarna was ze met zo weinig al dankbaar en blij. Altijd leuk om te zien hoe blij konijntjes zijn om mee te mogen met hun nieuwe baasje. Geniet er van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kiki heeft echt een aparte vacht! Ik vind haar net een ratje. Ze is helemaal niet zacht en heeft totaal geen fluf. Ze voelt aan als de vacht van zo'n kortharige jachthond. Heb ik nog nooit gezien bij een konijn. 

Ze doet het verder goed, hangt al in de tralies voor wat lekkers en ik mag haar aaien 🥰

Heb wel het idee dat ze ontsnappingsplannen zit te beramen, maar ze zat nog in de ren daarnet 😊.

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Eefje:

Kiki heeft echt een aparte vacht! Ik vind haar net een ratje. Ze is helemaal niet zacht en heeft totaal geen fluf. Ze voelt aan als de vacht van zo'n kortharige jachthond. Heb ik nog nooit gezien bij een konijn. 

Ze doet het verder goed, hangt al in de tralies voor wat lekkers en ik mag haar aaien 🥰

Heb wel het idee dat ze ontsnappingsplannen zit te beramen, maar ze zat nog in de ren daarnet 😊.

Heel leuk om te horen! Ben benieuwd voor je hoelang ze erin blijft zitten 🤭

Hoe is het met Gijs? En is je vriend al net zo gek op Kiki als jij (als ik dat zo mag opmaken uit je berichtjes)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gijs gaat goed, al zie ik hem soms denken: jeee wat is ze druk! En ze hebben soms nog een klein beetje onenigheid, maar dan legt hij het wel snel af. Weet hij nu ook hoe irritant hij voor Betsy was begin dit jaar 😆. Hij is verder alweer helemaal thuis, hij wil alleen graag de ren uit, maar dat mag even niet, dat vind ik wel sneu.

Mijn vriend vindt haar super leuk! Al denk ik nu even wat minder, hij wilde uitslapen vandaag, maar Kiki is aan het hok begonnen, lijkt wel een bever en het klinkt zo hard, daar is hij zeker wakker van geworden.

aangepast door Eefje
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ze ook al gesteriliseerd? Konijnenpubertijd is erg leuk. Alles willdn slopen en energie voor tien. Ze doet me denken aan Boefje als ik jou zo hoor. Ik noemde haar dan ook Boefdini. Die ontsnapte overal uit. En zag er ook zo uit. Gestroomlijnd. Als een ferrari onder de konijntjes. Maar dat was een felle. Had ook van dat gladde stugge haar. Het kan nog wel veranderen hoor na de rui of met ouder worden, maar echt fluf gaat het niet worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .