Ga naar inhoud

overwegingen stoppen of doorgaan met konijnen

Eefje
 Delen

Aanbevolen berichten

Konijnen met bijvoorbeeld een "afgerond" hoofdje/profiel en kleine(re) oren (kenmerken van verdwerging?) van ongeveer 2 kg tonen anders dan een konijn van hetzelfde gewicht met een normaal profiel en oren, maar dat is natuurlijk ook de bedoeling: baby-uiterlijk op volwassen leeftijd verkoopt beter, daar vallen we voor. Ik vind het woord "dwerg" ook niet correct, want konijnen tot 2 kg zijn toch niet allemaal verdwergd? Ik heb ook een moppie dat geen enkel kenmerk heeft van verdwerging maar dus wel tot die gewichtsklasse wordt gerekend. "Klein" zegt niets over hun uiterlijke kenmerken, maar alleen over hun omvang/gewicht. Ik houd het daar maar op, ik wil geen dwergkonijnen. 😉 Maar wel bedankt voor de uitleg natuurlijk. 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betsy was wel super klein maar die had ook niet zo'n typisch dwergen uiterlijk. Wel de oortjes, niet de ronde toet. Gijs heeft dan weer wel echt een bolle kop, maar grote oren. Ik verdenk hem ervan dat hij een ouder had met hangoren, maar die van hem zijn gelukkig omhoog blijven staan. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus Lonneke is blij met dit huwelijk? Wel echt fijn dat Otje gelijk gecastreerd wordt, nog even doorbijten voor het kleintje, maar als Gijs ook een beetje steun is voor het patiëntje dan is ze donderdag vast gereed voor de grote stap naar een eigen thuis onder de zon. Weet je vriend nu al een leuke naam voor haar? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei JokeC:

Dus Lonneke is blij met dit huwelijk? Wel echt fijn dat Otje gelijk gecastreerd wordt, nog even doorbijten voor het kleintje, maar als Gijs ook een beetje steun is voor het patiëntje dan is ze donderdag vast gereed voor de grote stap naar een eigen thuis onder de zon. Weet je vriend nu al een leuke naam voor haar? 

Nee, hij komt nergens mee. Ik heb hem nu een serieuze opdracht gegeven om morgen met wat namen te komen 🙄

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@femmeke had een koppeltje Otje en tos! Dat is ook mijn bezwaar tegen de naam Otje, het is een leuke naam, maar Otje is van Femke 😊

Ik heb een heel lijstje met namen! Trudy, Kiki, Liesje, Klaasje kan wel even doorgaan, ik vind alles leuk wat een beetje ouderwets Nederlands maar schattig is..

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Eefje:

@Lienappelsien ja hè, Wilma Betsy en Trudy 🥰. Maar mijn vriend twijfelt nog omdat hij betsy altijd afkortte naar Bets. En wat gebeurt er als je Trudy afkort.. maar Wilma hebben we ook nooit afgekort, sommige namen lenen zich daar gewoon niet voor 💁

Haha sorry ik heb hier even heel hard om zitten lachen 😅 En ik dacht eerst nog wat heeft een afkorting van Trudy met Betsy te maken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .