JokeC Geplaatst: 13 december 2020 Delen Geplaatst: 13 december 2020 Konijnen met bijvoorbeeld een "afgerond" hoofdje/profiel en kleine(re) oren (kenmerken van verdwerging?) van ongeveer 2 kg tonen anders dan een konijn van hetzelfde gewicht met een normaal profiel en oren, maar dat is natuurlijk ook de bedoeling: baby-uiterlijk op volwassen leeftijd verkoopt beter, daar vallen we voor. Ik vind het woord "dwerg" ook niet correct, want konijnen tot 2 kg zijn toch niet allemaal verdwergd? Ik heb ook een moppie dat geen enkel kenmerk heeft van verdwerging maar dus wel tot die gewichtsklasse wordt gerekend. "Klein" zegt niets over hun uiterlijke kenmerken, maar alleen over hun omvang/gewicht. Ik houd het daar maar op, ik wil geen dwergkonijnen. 😉 Maar wel bedankt voor de uitleg natuurlijk. 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 13 december 2020 Delen Geplaatst: 13 december 2020 Ja zo heet het nu eenmaal bij de in dit opzicht op dit moment leidende instantie in Nederland 😁 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 13 december 2020 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2020 Betsy was wel super klein maar die had ook niet zo'n typisch dwergen uiterlijk. Wel de oortjes, niet de ronde toet. Gijs heeft dan weer wel echt een bolle kop, maar grote oren. Ik verdenk hem ervan dat hij een ouder had met hangoren, maar die van hem zijn gelukkig omhoog blijven staan. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 14 december 2020 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2020 Ze is vandaag gecastreerd, als alles goed gaat met haar herstel kan mijn vriend ze donderdag ophalen 😃 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 14 december 2020 Delen Geplaatst: 14 december 2020 Dus Lonneke is blij met dit huwelijk? Wel echt fijn dat Otje gelijk gecastreerd wordt, nog even doorbijten voor het kleintje, maar als Gijs ook een beetje steun is voor het patiëntje dan is ze donderdag vast gereed voor de grote stap naar een eigen thuis onder de zon. Weet je vriend nu al een leuke naam voor haar? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 14 december 2020 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2020 1 uur geleden zei JokeC: Dus Lonneke is blij met dit huwelijk? Wel echt fijn dat Otje gelijk gecastreerd wordt, nog even doorbijten voor het kleintje, maar als Gijs ook een beetje steun is voor het patiëntje dan is ze donderdag vast gereed voor de grote stap naar een eigen thuis onder de zon. Weet je vriend nu al een leuke naam voor haar? Nee, hij komt nergens mee. Ik heb hem nu een serieuze opdracht gegeven om morgen met wat namen te komen 🙄 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 14 december 2020 Delen Geplaatst: 14 december 2020 11 minuten geleden zei Eefje: Nee, hij komt nergens mee. Ik heb hem nu een serieuze opdracht gegeven om morgen met wat namen te komen 🙄 Tos. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 14 december 2020 Delen Geplaatst: 14 december 2020 Dat was natuurlijk een grapje, maar nu ik erover nadenk, vind ik Otje & Tos wel echt leuke namen voor een koppel. Welke namen heb jij voor ogen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 14 december 2020 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2020 @femmeke had een koppeltje Otje en tos! Dat is ook mijn bezwaar tegen de naam Otje, het is een leuke naam, maar Otje is van Femke 😊. Ik heb een heel lijstje met namen! Trudy, Kiki, Liesje, Klaasje kan wel even doorgaan, ik vind alles leuk wat een beetje ouderwets Nederlands maar schattig is.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 14 december 2020 Delen Geplaatst: 14 december 2020 Gijs & Trudy vind ik fantastisch. Niemand die dan direct aan konijnen denkt. Wel iets met twee lettergrepen dan denk ik als ik je lijstje zo zie. Lotje? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 15 december 2020 Delen Geplaatst: 15 december 2020 Ah ja die ouderwetse namen zijn geweldig! Mientje of Mia vind ik ook altijd leuk. Maar Gijs en Trudy is inderdaad een hele leuke combi! Tsja en Otje natuurlijk, die heb ik ook eentje gehad. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 15 december 2020 Delen Geplaatst: 15 december 2020 Mijn kat heet Mia, dus daar ben ik wel voor 😜 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 15 december 2020 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2020 Ik had ook nog leentje of liesje haha best een lijst maar ik wil dat mijn vriend ergens mee komt. Kwam hij met Guusje. Guusje en Gijs?? Nope. Veto 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 15 december 2020 Delen Geplaatst: 15 december 2020 Aafke, Afke, Aaltje, Aartje, Ansje, Antje, Annetje, Annètje, Arie, Alie, Adrie, Anna, Annie, Ietje, Essie, Tess, Tessa, Alma, Mathilda, Tilly, Koba, Maartje, Mieke, Mollie.... 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 15 december 2020 Delen Geplaatst: 15 december 2020 Bij Otje moest ik ook meteen aan @femmeke denken. Guusje en Gijs klinkt inderdaad niet. Gijs en Guusje klinkt wel beter, maar wel erg gggggg(r) 😉 Trudy is wel in lijn met Betsy en Wilma vind ik 🙂 Nog even afwachten waar je vriend verder mee komt. Hij heeft er in ieder geval al 1 verzonnen haha 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 15 december 2020 Delen Geplaatst: 15 december 2020 Snoes! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosinda Geplaatst: 15 december 2020 Delen Geplaatst: 15 december 2020 Gijs en Trudy is superleuk @Eefje Dacht zelf nog aan Mientje? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 15 december 2020 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2020 @Lienappelsien ja hè, Wilma Betsy en Trudy 🥰. Maar mijn vriend twijfelt nog omdat hij betsy altijd afkortte naar Bets. En wat gebeurt er als je Trudy afkort.. maar Wilma hebben we ook nooit afgekort, sommige namen lenen zich daar gewoon niet voor 💁 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 15 december 2020 Delen Geplaatst: 15 december 2020 3 minuten geleden zei Eefje: @Lienappelsien ja hè, Wilma Betsy en Trudy 🥰. Maar mijn vriend twijfelt nog omdat hij betsy altijd afkortte naar Bets. En wat gebeurt er als je Trudy afkort.. maar Wilma hebben we ook nooit afgekort, sommige namen lenen zich daar gewoon niet voor 💁 Haha sorry ik heb hier even heel hard om zitten lachen 😅 En ik dacht eerst nog wat heeft een afkorting van Trudy met Betsy te maken? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 15 december 2020 Delen Geplaatst: 15 december 2020 Nou, ‘Truud’ klinkt toch best wel anders dan ‘*rioe-kioe konijn*’ (scheldwoordenfilter, check?). En anders kort je het maar af naar tante ‘Tru’. 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosinda Geplaatst: 15 december 2020 Delen Geplaatst: 15 december 2020 Haha afkorting van Trudy is dan inderdaad niet zo slim misschien. Is Truus geen optie dan om wel in de buurt te blijven? 🤭 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 15 december 2020 Delen Geplaatst: 15 december 2020 Ik dacht nog aan Wies... ze zit er leuk uit, past volgens mij prima bij jullie! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 15 december 2020 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2020 Wiesje stond ook op mijn lijstje ✌️ Ik vind dat Trudy best af te korten is naar Truus 😊 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 15 december 2020 Delen Geplaatst: 15 december 2020 1 minuut geleden zei Eefje: Wiesje stond ook op mijn lijstje ✌️ Ik vind dat Trudy best af te korten is naar Truus 😊 Je kunt er ook Trui van maken, is niet alleen een kledingstuk maar ook een ouderwetse meisjesnaam. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 15 december 2020 Delen Geplaatst: 15 december 2020 Helaas kan niet meedenken over ouderwetse meisjesnamen. Ik griezel er van haha. Ik ben meer voor schattige koddige troetelnaampjes of stoere namen. Afhankelijk van het karakter. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten