Ga naar inhoud

overwegingen stoppen of doorgaan met konijnen

Eefje
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja, niet constant, maar wel als een koppeling lijkt te slagen, of als het toch wel verrekte moeilijk is en het langer gaat duren. Ik laat het maar even los.. hopelijk krijg ik morgen bericht dat de eerste poging meteen een match is, dat zou fijn zijn voor Gijs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Lienappelsien:

Leuk! Prachtige ruimte hebben ze daar trouwens!

Ze laat alle voedsters standaard castreren voor uitplaatsing begrijp ik?

Afwachten maar.

Ja! Dat was de reden dat ik naar die opvang ging. Het is een geweldige opvang, mooie ruime verblijven, de voedsters zoveel mogelijk in groepjes samen en idd standaard gecastreerd. Mocht ik toch ooit een konijn af willen staan, dan is dit de opvang waar ik ze met het meest geruste hart heen zou brengen. De doorloop is ook erg groot. Gijs zit niet in zo'n ren, omdat hij binnen moet. Maar hij heeft een heel ruime verdieping in een flat IMG_20201209_132218.thumb.jpg.3e2ba9875e2535600946092ed27cdd5d.jpg

Hij zit in de middelste verdieping. Met twee huisjes, dezelfde als thuis. Hier staat zijn reismandje er nog in in het midden, hij rende er steeds terug in als we het hok open deden, dus hebben het maar even laten staan.

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Eefje:

Er zaten er ook nog een stel in de stijl van Luz en Lumi, stuk of vier geloof ik, die waren na deze witjes favoriet. Ze zegt als er met vier konijnen geen match is dat ze alle voorkeuren los gaat laten en puur op karakter gaat matchen. Fair enough. Laten we hopen dat Gijs niet zo moeilijk doet.

Da's ook wel een hele leuke stijl 😎 ben benieuwd hoe het gaat, hopelijk heb je snel weer een gezellig koppel in huis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de witte dames waren veel te fel voor onze held op sokken, dus die worden het niet, hij was super bang voor ze. Was er al bang voor, het is zo'n schijterd 😆. Nu zit hij bij een zwart witje met bruine buik en oortjes rechtop, half jaartje oud. Ze wil ook de baas zijn, maar Gijs is niet bang voor haar. Ze blijven vannacht samen. Ze heeft nog geen foto kunnen nemen, want het meisje rent flink rond en Gijs rent weg als hij Lonneke ziet 😆😆. Hopen dat dit wat wordt ❤️

• Vind ik leuk 4
  • Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ben wel benieuwd hoor! Otje is gisteren pas binnengekomen dus ik heb haar niet gezien. Ik hoop dat ze elkaar morgen een beetje lief vinden en dat ik een foto krijg! Maandag moet ze sowieso nog onder het mes voor haar sterilisatie, dus ze komen nog even niet naar huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is ze!

IMG_20201212_204427.thumb.jpg.c5b66c81cd45a2924a02dc3ef5ab8c16.jpg Het lukte niet goed om foto's van ze samen te nemen, omdat ze steeds met haar kop in de tunnel zit, dus ik heb nog een foto met twee zwarte kontjes haha! Ze zoeken elkaar dus wel op. Haar naam gaat waarschijnlijk toch veranderen, mijn vriend vindt Otje niet leuk. Mijn alternatief is Lilly, maar dat vindt hij ook niet leuk. Maar hij komt zelf ook niet met iets, dus hij heeft nu opdracht om daar zijn hoofd over te breken en anders moet hij kiezen uit Otje of Lilly. 

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Eefje:

Dit is ze!

IMG_20201212_204427.thumb.jpg.c5b66c81cd45a2924a02dc3ef5ab8c16.jpg Het lukte niet goed om foto's van ze samen te nemen, omdat ze steeds met haar kop in de tunnel zit, dus ik heb nog een foto met twee zwarte kontjes haha! Ze zoeken elkaar dus wel op. Haar naam gaat waarschijnlijk toch veranderen, mijn vriend vindt Otje niet leuk. Mijn alternatief is Lilly, maar dat vindt hij ook niet leuk. Maar hij komt zelf ook niet met iets, dus hij heeft nu opdracht om daar zijn hoofd over te breken en anders moet hij kiezen uit Otje of Lilly. 

Wat een liefje!! ❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Lienappelsien:

Wat een ukkepukje! Leuk hoor

Ja leuk hè, ik houd van kleine konijntjes 🥰. Ze zal nog een klein beetje groeien als ze een half jaar oud is, maar niet heel veel. Wel fijn, ik noemde Betsy vaak kaboutertje, en zo Betsy en Gijs samen de kaboutertjes. Dat hoef ik dus niet af te leren 😉.

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat denk je dat haar volwassen gewicht gaat worden? Als ze rond de 2 kg gaat worden, noem je dat dan nog een klein konijn, ik weet nooit zo goed waar de "grens" ligt. Onze moppies zijn zo rond 2 kg en dat noem ik een normaal formaat, maar misschien klopt dat helemaal niet. 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet, kan haar formaat niet zo goed inschatten, ze lijkt nu ongeveer zo groot als betsy, dus ze zal ergens rond de anderhalve kg uitkomen denk ik, net zoiets als Gijs, al weet ik niet precies hoeveel hij weegt, hij is niet te wegen. Frits en Wilma waren iets minder dan 2kg, vond ik ook nog wel klein, maar geen kaboutertjes zoals Betsy met haar 1200 gram. Naast haar waren Frits en Gijs dan wel weer groot. Ik vind ze onder de 2 kg klein, tussen de 2 en 3 middenmoters en daarboven gewoon echt groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De officiële classificatie van het kln is dwerg tot 2 kg (hoewel alle dwerg rassen lager zitten), klein 2 - 3 kg, middelgroot 3 - 4,5 en groot alles daarboven. Zelfs met letterlijk die toelichting op de website vinden de meeste mensen konijnen die onder 'klein' vallen vaak aardig groot in het echt en dan moet ik ook nog zeggen dat ik eigenlijk alles vanaf 1800 als klein label. 

1800 - 2200 is verreweg het meest gangbare overigens. 

aangepast door Dollie
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even geknipt en geplakt van de website van @Dollie‘s opvang:

categorieën: Dwerg (tot 2 kg), klein (2-3 kg), middelgroot (3-5 kg) en groot (meer dan 5 kg).

Toevallig hadden we het er van de zomer over hoe je het formaat van konijnen nou indeelt, vandaar. Als ik het me goed herinner is dit een beetje gangbare categorie-indeling.

Maar goed, het is maar net wat je zelf klein, groot of normaal vindt. Zelf vind ik tussen de 2 en 3 kg ook middenmoters.

En terwijl ik dit getypt heb zie ik dat Dollie ook net reageert haha

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is dit een logische indeling (zie wel dat mijn eigen website zegt dat ik er naast zit mbt de grens middelgroot en groot 😅 5 kg is ook logischer) want als je dwerg lager zet moet je of op 1,8 gaan zitten wat natuurlijk niet echt mooi rond is of je hebt met 1,5 de net wat grotere rexdwergen en NHDs niet meegenomen. Alleen de term klein is in mijn optiek verkeerd gekozen want niet kenners denken dan meer aan een echt klein konijn ofwel een dwerg dus. Misschien zou klein/middel/middelgroot/groot logischer zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .