Ga naar inhoud

overwegingen stoppen of doorgaan met konijnen

Eefje

Aanbevolen berichten

Ja dat klopt! In Deurne hadden ze toen met Betsy een regeling dat we met korting bij hun dierenarts konden steriliseren binnen drie maanden na adoptie. Die dierenarts zat in Oss, dat was toen ook prima. 

Inderdaad, Gijs mot wel meewerken! Ik hoor het bij hem zelden en dan één of twee zachte niesjes, stof in zijn neus ofzo, kan natuurlijk, maar ik heb dat toch liever niet 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat Gijs mag blijven en dat jullie op zoek gaan naar een nieuwe vriendin voor hem. En wat dat besmettelijk zijn betreft op je tapijt etc, weet de DA dat niet..? Misschien is schoonmaken met een stoomreiniger een idee? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben aan het rondvragen naar een stoomreiniger, als ik er meer dan 60 graden stoom doorheen kan jagen zou dat voldoende moeten zijn. 

Ik moet wel zeggen dat mijn hoofd er nog niet helemaal naar staat ofzo. Maar ik zag ook de reactie van mijn vriend toen ik opperde om te stoppen, zijn reactie nu ik zei: misschien toch maar wel? En hij zit nu boven met Gijsje te spelen, er komen hele mannelijke geluiden over de trap naar beneden, not 😆. Mijn vriend heeft een hele zware dragende stem, tot hij met de konijntjes bezig is. Hij en Betsy waren helemaal onafscheidelijk, waar ik wel een keer klaar ben met dat gekroel konden die twee echt uuuuuren samen chillen. Hij heeft ook een wat rustiger aura dan ik denk ik, meneer de konijnenfluisteraar. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gijs gaat woensdag naar de konijnenherberg voor een koppelvakantie. Vind het wel lastig, we hebben altijd na een speeddate zelf gekoppeld. Ik heb natuurlijk vertrouwen in de opvang, maar vind het ook fijn om zelf de controle te hebben wat er mee naar huis komt. Ik kan natuurlijk wel wat voorkeuren opgeven. 

Anders dan wat ik bij veel van jullie lees heb ik best wat wensen, omdat ze bij ons binnen wonen. Dat moet ook bij ons passen, niet alleen bij Gijs. Maar volgens mij heeft Lonneke daar wel oog voor. Nou ja, spannend dus! Ik ben nog niet per se blij ofzo, maar dat komt vast als ik straks een blij stel rond heb rennen.

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt Gijs toch ook wel ingepeperd dat hij niet mag flirten met grote, langharige en/of dames met hangoren? Het lijkt me wel raar voor jullie als hij een paar daagjes weg is en dan met een grijns op zijn toet terugkomt met een nieuw liefje, maar Lonneke geeft toch wel een tussenstand elke dag, zodat je een beetje weet wat er speelt met de koppeling? 

Hopelijk valt het verlies van controle een beetje mee, kan me er wel wat bij voorstellen. 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei JokeC:

Je hebt Gijs toch ook wel ingepeperd dat hij niet mag flirten met grote, langharige en/of dames met hangoren? Het lijkt me wel raar voor jullie als hij een paar daagjes weg is en dan met een grijns op zijn toet terugkomt met een nieuw liefje, maar Lonneke geeft toch wel een tussenstand elke dag, zodat je een beetje weet wat er speelt met de koppeling? 

Hopelijk valt het verlies van controle een beetje mee, kan me er wel wat bij voorstellen. 🙂 

Langharig en groot heb ik bij Lonneke aangegeven dat het een no go is, dat gaat ze niet doen. Hangoren heb ik niet gezegd, ik weet dat ze er niet van houdt als je uiterlijke voorkeuren doorgeeft. Vind ik ook minder belangrijk als het wel een leuk tam beestje is wat bij ons en Gijs past. Maar als ik straks alle dames kan zien zullen bij mijn eerste voorkeuren waarschijnlijk geen hangoren zitten, tenzij die er uit springt op allemaal andere vlakken natuurlijk! Wel gek om niet van tevoren tussen de foto's te kunnen bladeren, maar ze heeft 16 dames zitten, moet toch wat leuks bij zitten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het algemeen is er wat voor te zeggen dat je als baasje niet een waslijst aan "eisen/voorwaarden/wensen" inlevert bij de opvang, maar het is bij jullie toch geen kwestie van een vlekje dat precies goed moet zitten of een kleur die je wel/niet wilt of dat ze bij de gordijnen moet passen of zo, maar een met praktische en gezondheid gerelateerde argumenten ondersteund verzoek? Ik denk niet dat je er zorgen over hoeft te maken dat daar geen rekening mee gehouden wordt. Komt goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies, niet te groot vanwege de kleine schuilhuisjes, geen lang haar, dat was eens maar nooit weer (Lonneke zei ook dat ze die alleen bij mensen plaatst die ze voor 200% willen), voor zover bekend en te voorzien gezond, gecastreerd, maar dat zijn ze daar allemaal, enigszins tam, omdat ze in huis zitten is dat voor het konijn zelf ook niet fijn als ze mensen maar super eng vindt, beetje stoer omdat Gijs zon stresskip is, twee van zulke fokken elkaar alleen maar op, liever wat jonger dan wat ouder. Maar de opvangen verzuipen in de jonge konijntjes volgens mij, dus dat zal niet zo'n probleem zijn. En zindelijk, maar dat zijn ze volgens haar eigenlijk allemaal wel, behalve in het begin dan. Ik heb daar ook nooit problemen mee gehad. Wel fijn om er hier over te kletsen, word ik toch een beetje enthousiast!

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk en spannend Eefje! Ik ben benieuwd met wie Gijs thuis komt 😉 

1 uur geleden zei JokeC:

of dat ze bij de gordijnen moet passen of zo

Dan hebben wij gunstige kleur gordijnen gekozen, met donkergroen. Daar past elke kleur konijn bij.  🤣

• Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat Gijs woensdag op koppelvakantie gaat! Met 16 dames in de opvang komt hij vast met een leuke dame thuis 😃

Ik herken je gevoel wel van het eigenlijk liever zelf willen koppelen (na een speeddate uiteraard om te zien of er een klik is). Voorheen deed ik de koppelingen ook zelf. Ik vond het prettig om te weten hoe het ging en vooral dat ik er meer tijd voor en dus zicht op had. En ik vind het ook wel leuk. Maar toen Jerry rond de vorige jaarwisseling op zoek mocht naar een nieuwe vriendin raadde de opvang ook een koppelvakantie aan, vanwege het vuurwerk. Ik kon dat wel begrijpen, dus vooruit, die keer dan maar een koppelvakantie. En ik moet zeggen dat me dat alles meeviel. Ik mocht na een rondje door de opvang met een vrijwilliger 3 voorkeuren van voedsters opgeven. Die volgorde zouden ze dan aanhouden. Wat ik wel ontzettend fijn vond is dat ik de eerste kennismaking (met dame 1, Do) zelf gezien heb. Daardoor ging ik met een goed gevoel en vol vertrouwen naar huis. Na een week heb ik ze opgehaald en zag je dat ze elkaar echt al leuk vonden en al een beetje aan elkaar gewend waren. Gek en grappig om te zien was dat!

Mag jij als je in de opvang bent ook de voedsters aanwijzen die jouw voorkeur hebben? Of alleen welke je liever niet zou willen?

aangepast door Lienappelsien
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste kat toen ik zelfstandig ging wonen, was wel op kleur gekozen bij het interieur. Ik wilde eigenlijk een rode/oranje kat, maar ik had dieprood in mijn vloerbedekking en toen vond ik het ssssielig voor de kat dat ze zou vloeken op de vloerbedekking en niet goed tot haar recht zou komen dus toen heb ik een zwarte gekozen in het asiel, paste overal bij, nooit spijt van gehad. 🙂 

• Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is ook wat voor te zeggen. Soms zijn ze zo gestresst van de reis dat ze aan het begin van de koppeling alleen maar van de kaart zijn. En bij een koppelvakantie blijft hij toch, dus dan kan hij inderdaad eigenlijk net zo goed een beetje bijkomen zodat hij niet met een nadeel ten opzichte van de kandidaatdame (die al op haar gemak is in de opvang) start. Dan is het vast ook nog sneller zichtbaar of er een klik is. 

Maar voor jou is het natuurlijk wel extra spannend en een verrassing. Fijn dat je wel gewoon mag aangeven welke dames je het liefst zou hebben. Zo te lezen is Gijs daar in goede handen en met 16 voedsters in de opvang komt hij vast en zeker thuis met een konijntje die jullie allemaal leuk vinden 🙂 

Succes morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Gijs is uit logeren! Hij mag vandaag even bijkomen en morgen wordt een eerste koppelpoging gedaan. Ik heb twee leuke witjes gezien die mijn eerste keus zijn. Het was een beetje lastig, want ze had net een flink stel voedstertjes van een collega opvang overgenomen. Ze moesten dus nog wennen, moeten nog gecastreerd worden en ze kent de karakters nog niet zo. Ik heb dus op het oog voor deze witjes gekozen. Ik vond ze mooi en ze waren lekker klein, druk en vlug, net als Gijs. Dus morgen beginnen met koppelen, zodra er liefde is gaat de voedster naar de dierenarts voor castratie, daarna meteen weer bij elkaar en als ze zich weer goed voelt komen ze naar huis. We zijn hem dus zeker een week kwijt, dat is voor het eerst sinds 8.5 jaar dat we een week geen konijnen in huis hebben! Los van vakanties natuurlijk, maar dan zijn we er zelf ook niet. Lonneke is een leuke meid en ze heeft dezelfde smaak in konijntjes als ik, dus als deze witjes geen match zijn met Gijs weet ze wel wat ik leuk vind. Spannend hoor! Ik hoop toch op zo'n witje ❤️

IMG_20201209_122653.thumb.jpg.45bedb188decd99c0b10bf862259d54c.jpg

De voorste is een brutale pittige, die joeg flink achter die achterste aan, daardoor was die wat timide. Als ik Gijs goed inschat denk ik dat het dan eerder die achterste gaat worden, maar geen idee hoe volwassen Gijs zich in een koppeling gedraagt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zaten er ook nog een stel in de stijl van Luz en Lumi, stuk of vier geloof ik, die waren na deze witjes favoriet. Ze zegt als er met vier konijnen geen match is dat ze alle voorkeuren los gaat laten en puur op karakter gaat matchen. Fair enough. Laten we hopen dat Gijs niet zo moeilijk doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .