Ga naar inhoud

Tekort of gewoon irritant gedrag?


Ripley

Aanbevolen berichten

Lena heeft sinds een paar dagen wat nieuws. Ze graaft in haar toilet en schraapt vervolgens met haar tanden over de bodem. Ze doet dit alleen in de hoeken waar er urine-plekken zitten. 

Kan dit een teken zijn dat er ergens in haar voer iets tekort komt? Ik zou niet weten hoe, want er is niks aan haar voeding verandert.

Of is het gewoon een teken dat ze gewoon meer behoefte aan graven heeft? Maar dan zou ze niet zo met haar tanden over de bodem gaan schrapen lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand een idee?

Of een dierenarts die ik hierover kan mailen, die ook terug reageert? Want ik heb Wilheminapark hierover gemaild maar ik krijg dus geen reacties. Ik heb hier bij mij in de buurt nog geen konijnkundige dierenarts kunnen vinden.

aangepast door Ripley
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen mijn moppie zoiets ook een paar dagen deed, heb ik wel antwoord gekregen van mijn konijnenkundig dierenarts: de aanslag ruikt sterk en roept dat gedrag op, maar het was geen aanwijzing van tekorten, volgens hem. Ik heb de toiletbak in de schoonmaakazijn gezet, alle urine aanslag eruit geschuurd en sindsdien maak ik elke avond de "vuile" toiletbak met een beetje schoonmaakazijn met water schoon, goed uitspoelen en laten drogen tot de volgende ochtend als ik de andere toiletbak omwissel met deze schone enz. Gedrag was meteen verdwenen. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .