Ga naar inhoud

Jullie leukste konijnen foto’s :)

Aanbevolen berichten

39 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

O o, 🙈 lopen ze los dan? Je mag wel oppassen, straks zitten ze bij de buren 😂

Ja, ze lopen los in de tuin, maar wel alleen als ik ze uit het hok doe😊meestal zijn ze een paar uur per dag in de tuin.we hebben alles wel nauwkeurig afgezet maar Babbel is echt zo'n 'gravertje'! Ze doet dat dan zo fanatiek... Mijn moeder houdt altijd wel een oogje in het zeil als ik weg ben 😉 dat is ook wel nodig...

Link naar bericht
Delen op andere sites
25 minuten geleden zei Babbeltje en Knabbeltje08:

Ja, ze lopen los in de tuin, maar wel alleen als ik ze uit het hok doe😊meestal zijn ze een paar uur per dag in de tuin.we hebben alles wel nauwkeurig afgezet maar Babbel is echt zo'n 'gravertje'! Ze doet dat dan zo fanatiek... Mijn moeder houdt altijd wel een oogje in het zeil als ik weg ben 😉 dat is ook wel nodig...

Het is fijner voor de konijntjes (en denk ook voor jullie) als ze een vaste permanente ren ter beschikking hebben. Nu zitten ze het meerendeel van de tijd toch in een hokje opgesloten. Konijnen hebben wel echt 4m2 permanente ren nodig. Zeker ook omdat ze in de vroege ochtend en avond het meest actief zijn en dat zijn nu de momenten dat ze waarschijnlijk niet buiten zijn. 

En dan hoeven jullie ook niet voortdurend toezicht te houden.

• Bedankt 1
  • Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Het is fijner voor de konijntjes (en denk ook voor jullie) als ze een vaste permanente ren ter beschikking hebben. Nu zitten ze het meerendeel van de tijd toch in een hokje opgesloten. Konijnen hebben wel echt 4m2 permanente ren nodig. Zeker ook omdat ze in de vroege ochtend en avond het meest actief zijn en dat zijn nu de momenten dat ze waarschijnlijk niet buiten zijn. 

En dan hoeven jullie ook niet voortdurend toezicht te houden.

Ja, in onze tuin is het wel een beetje puzzelen hoe we dat gaan doen. De maten van hun hok: onderverdieping is 2m en bovenverdieping ook 2m in lengte, beide delen 1 m breed.

Het liefst zouden we dan het hok aan de ren vast maken dat ze er altijd bij kunnen. Maar omdat we dan ook met de wind zitten enz. is het wel even kijken. Maar het gaat waarschijnlijk wel zo gebeuren hoe jij het voorstelt, omdat we er al langer over na denken. bedankt!

aangepast door Babbeltje en Knabbeltje08
  • Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist zei Babbeltje en Knabbeltje08:

Ja, in onze tuin is het wel een beetje puzzelen hoe we dat gaan doen. De maten van hun hok: onderverdieping is 2m en bovenverdieping ook 2m.

Het liefst zouden we dan het hok aan de ren vast maken dat ze er altijd bij kunnen. Maar omdat we dan ook met de wind zitten enz. is het wel even kijken. Maar het gaat waarschijnlijk wel zo gebeuren hoe jij het voorstelt, bedankt!

Maar je hok is waarschijnlijk niet dieper dan 60 cm en 2x0,60= 1,2m2 wat wel echt te klein is.

Wij hebben ook een hok en daaraan de ren vastgemaakt. Is op zich niet heel ingewikkeld. En de ren mag ook gewoon in de wind/ regen. Als ze het koud hebben kunnen ze dan hun hok in. Afgelopen week met de vorst zijn ze bij mij amper buiten geweest (Ukkie helemaal niet) en bij regen vluchten ze ook hun hok in. Maar als ze wel naar buiten willen kan dat.

Wij hebben gewoon een houten frame van balken gemaakt en daar aan de binnenkant vogelgaas in getagd. En die op de Tuintegels gezet zodat ze niet weg kunnen graven en ook meteen hun nageltjes slijten. We hebben een poortje aan de zijkant van hok gemaakt naar de ren toe voor ze. En nu met de kou hadden we daar een lapje jute in getagd als een soort kattenluikje tegen de ergste kou. Komen iedere ochtend die kopjes achter hun “gordijntje” vandaan 😂

Link naar bericht
Delen op andere sites

Probeerde hem hier al te uploaden, maar dat lukt niet. Heb wel ergens op het forum al eens een foto gedeeld, zal hem even zoeken, of misschien zie je hem erbij staan als je op mijn profiel klikt.

Je kunt ook kijken bij het forum 

Foto's van buitenhokken en -rennen voor konijnen

daar heb ik ook vanaf gespiekt toen wij begonnen 😉

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, maar ook vrij simpel houden. Het hoeft echt niet zo ingewikkeld te zijn. En tocht en regen mag gewoon in een ren, hebben ze ook als ze loslopen in de tuin. Misschien wel handig om niet de zonnigste hoek uit te kiezen van de tuin, want konijnen kunnen wel minder goed tegen extreme hitte. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Babbeltje en Knabbeltje08:

Heb 'm bekeken, @BaasjevanBrownie, erg mooi gedaan die ren!

Dit is mijn konijnenhok momenteel (hij staat nu op een iets andere plek voor de sneeuw en vorst, we gaan 'm morgen waarschijnlijk weer terugverplaatsen): 

20210216_140339.thumb.jpg.acdaa960d4c21cdf624bc78daa8b670c.jpg

O ja, jullie hebben ook zo’n dubbel hok. Maar die is geen 2 m lang toch? Lijkt eerder een meter. Als hok is het verder prima, maar zou er wel echt een ren aan maken. Bij jullie hok kan zo te zien aan de onderkant de voorkant eruit. Dan zou je het hok ook in de ren kunnen zetten, dat ze er daar in en uit kunnen. (Wel even wat antiknaagstrips/ hoekprofielen dan op het hout doen tegen het knagen, voor je hok instort 😉)

En mochten jij en je ouders een ren maken niet zien zitten kun je ook kijken voor een kant en klare puppyren en die om het hok heen plaatsen. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .