Ga naar inhoud

Broccoli


Joachimdk444

Aanbevolen berichten

Dat het giftig is in combinatie met biks heb ik nog nooit van gehoord... Mijne krijgen af en toe de blaadjes die aan een stronk broccoli zitten. Het kan wel zijn dat ze bedoelen dat teveel broccoli voor gasvorming kan zorgen, dus dat het altijd met mate en niet te vaak moet worden gegeven. Kan zijn dat sommige konijnen er iets gevoeliger voor zijn dan anderen, maar mijne hebben daar nog nooit last van gehad.

Maar giftig...? Dat denk ik niet.

  • Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Bambi&Fendi:

Dat het giftig is in combinatie met biks heb ik nog nooit van gehoord... Mijne krijgen af en toe de blaadjes die aan een stronk broccoli zitten. Het kan wel zijn dat ze bedoelen dat teveel broccoli voor gasvorming kan zorgen, dus dat het altijd met mate en niet te vaak moet worden gegeven. Kan zijn dat sommige konijnen er iets gevoeliger voor zijn dan anderen, maar mijne hebben daar nog nooit last van gehad.

Maar giftig...? Dat denk ik niet.

Dat dacht ik ook al, zijn mensne die volgens dat Duits principe zijn, biks is slecht en enkel groenten zijn goed, heb zelf gelezen bij hen dat biks in combinatie met groenten gevaarlijk zou zijn😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Joachimdk444:

Dat dacht ik ook al, zijn mensne die volgens dat Duits principe zijn, biks is slecht en enkel groenten zijn goed, heb zelf gelezen bij hen dat biks in combinatie met groenten gevaarlijk zou zijn😅

Aha, nou ja, blijkt maar weer dat dat niet helemaal klopt. Mijne krijgen iedere dag groenten en biks en ze leven nog steeds 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees het ook regelmatig in FB groepen dat je beter geen groenten en biks tegelijk kan voeren en vooral geen kool en biks omdat dit voor gas kan zorgen. Ik doe echter al jaren niks anders en heb nog nooit wat gemerkt. Het zal dus wel loslopen. Misschien als je een halve kool voert of zo... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-11-2020 at 22:55 zei JacinthaBrehler:

Ik lees het ook regelmatig in FB groepen dat je beter geen groenten en biks tegelijk kan voeren en vooral geen kool en biks omdat dit voor gas kan zorgen. Ik doe echter al jaren niks anders en heb nog nooit wat gemerkt. Het zal dus wel loslopen. Misschien als je een halve kool voert of zo... 

Oke dan zitten we goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil wel uitleggen waarom deze verhalen de rondte doen, maar daarvoor moet je naar de spijsvertering van een konijn kijken.

 

De maag van een konijn gaat in principe nooit helemaal leeg, je kunt in de maag etensresten vinden tot ongeveer 3 dagen daarvoor. Alles wat er nieuw bij komt wordt "gemixt" met wat er al in de maag aanwezig is.

 

Ik weet niet of iemand van jullie ooit biks in water heeft geweekt, maar dat is dus ook wat er in de maag gebeurt. De gedachte daarachter is dat dit proces van vochtopname tijd in beslag neemt en er zo voor zorgt dat alle voeding die er op dat moment zich in de maag bevindt daar ook langer verblijft.
 

Iedereen weet dat groente en fruit e.d. uiteindelijk gaat gisten en vanuit daaruit komt het idee dat groenten door biks te lang in de maag zouden blijven en dat dit voor gas kan zorgen.

Hopelijk heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor iedereen hoe dit idee in de wereld is gekomen, los van hoe ik er zelf over denk, want de mijne krijgen ook wel eens broccoli hoor 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .