Ga naar inhoud

Vakantietips in Nederland gevraagd!

Aanbevolen berichten

Het is op het moment allemaal een beetje anders dan anders. Toch willen wij volgend jaar als het lukt een vakantie plannen. Voor de veiligheid wel echt in Nederland.

Waarschijnlijk pas ergens in het najaar van 2021, dus nog best een eindje weg.  Maar Bunnybunchers wonen door heel Nederland, en ik denk dat er best wel mensen zijn die tips hebben voor leuke plekken in hun eigen omgeving 😉

We zaten aan een  "roadtrip" te denken met bus & daktent , zoals we een paar jaar terug ook door Denemarken hebben gedaan. We zouden de kant van Gelderland - Overijssel - Drenthe- Groningen - Friesland op willen dan, die richting een leuke route plannen.

We houden van rust en natuur. Niet zo van de drukke plekken, nu al helemaal niet. We zullen vast wel af en toe een stad aan doen voor een middagje, maar ook niet te lang en te veel, we zijn nou eenmaal meer van de natuur. We hebben één of twee honden bij, dus de plekken moeten vriendelijk voor hondjes zijn (aan de lijn is prima).

We zoeken dus leuke natuurgebieden, groot of klein, waar je lekker kan wandelen in alle rust met de hond. Kleinschalige campings waar je met je bus (valt meestal in de categorie camper) mag staan.  Leuke weggetjes, tussen de dorpjes en steden, zodat we niet alleen snelweg zien. Kampeerplekken waar je een paar nachtjes, 2 of 3, kan blijven staan, en dan weer door naar een volgende plek. We willen in ieder geval in het laagseizoen reizen.

Wie heeft er leuke tips? 🙂 

Misschien zijn er ook nog wel andere bunnybunchers die in andere regio's tips zoeken voor iets soortgelijks? Voel je vrij om die in dit topic ook te vragen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik woon zelf in Twente, en ik moet al snel aan het Lutterzand denken. Ontzettend mooi wandelgebied en er is een losloopplek voor honden. De Bergvennen (bij Lattrop) vind ik heel mooi, maar dat is wel erg klein. Springendal (bij Ootmarsum) en omgeving Mander/Manderveen is ook prachtig. Als je graag in heuvelachtig gebied wandelt kan je nog naar Oldenzaal gaan (omgeving Tankenberg/Paasberg).

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier in Drenthe is natuurgebied Bargerveen heel erg mooi. Ligt aan de grens met Duitsland. Nationaal park Drentse AA is mooi. Eigenlijk is in Drenthe echt mega veel natuur, te veel om op te noemen. Ik vind vooral Bargerveen het mooist. Geen reclame ofzo maar op www.drenthe.nl kun je ze allemaal vinden. Ooh en niet vergeten de Hondsrug natuurlijk die op de UNESCO lijst staat, dat park ligt in Borger. Zeker een aanrader ook om hunebedden te bekijken.

Ik had nog een leuke kleinschalige campingtip. Helaas kom ik erachter dat die maar tot eind september 2021 open zijn.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

In rivierenland is het ook prachtig (Gld). De Blauwe Kamer is een erg mooi natuurgebied. Veel dieren waaronder wilde paarden en runderen en het ligt direct aan de Rijn. Er staat ook een vogelkijkpost om de vele vogels te spotten. Eraan vast ligt de Grebbenberg. Ook een heerlijk bos om in te wandelen.

Vanwege de wilde dieren die daar lopen zijn honden (ook aangelijnd) niet toegestaan. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Mira11:

In rivierenland is het ook prachtig (Gld). De Blauwe Kamer is een erg mooi natuurgebied. Veel dieren waaronder wilde paarden en runderen en het ligt direct aan de Rijn. Er staat ook een vogelkijkpost om de vele vogels te spotten. Eraan vast ligt de Grebbenberg. Ook een heerlijk bos om in te wandelen.

Vanwege de wilde dieren die daar lopen zijn honden (ook aangelijnd) niet toegestaan. 

Lees net dat je hond (en) ook mee gaan.😄

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier in de buurt is het prachtig! Nijmegen ligt tegen Duitsland aan en we hebben veel mooie uitgestrekte natuurgebieden, zowel bos als uiterwaarden. Ik ken de namen alleen niet zo, behalve de ooijpolder. Mocht je ervan houden kun je dacht ik ook een wijnwandeling maken in de buurt van Groesbeek. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei Knienke84:

Ik kan helaas alleen maar tips over Zuid-Limburg geven.

Ook heel mooi! Maar in Brabant en Limburg zijn we al best regelmatig geweest voor korte vakanties. Ons plan is om nu wat langer te gaan en naar het noorden te gaan, simpelweg omdat daar nog niet (vaak) geweest zijn 🙂

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .