Spring naar bijdragen

Life hacks voor konijnen

Recommended Posts

20 minuten geleden zei Dollie:

Bijzettafeltje als konijnen-eethuis voor konijn dat apart moet eten 😎 afgekeken bij mensen die deze tafeltjes gebruiken om kattenbakken in te zetten.

Haha, top. Slopen ze bij jou t luikje niet? Daar ben ik zo bang voor. Voor de katten willen we met de tijd ook een luik en  dan moeten die hamsters er niet door heen wurmen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het vroeger ook gebruikt in de schuilhokken, kattenluikjes, alle konijnen snapten het. Ik zette de eerste dagen het luikje open door er iets onder te zetten (stokje ofzo), maar als ze dan eenmaal doorhadden dat daar de opening was, vonden ze het prima.

Mijn oppaskonijnen kunnen de schuur in via een kattenluikje, als extra schuilplek. En dat zijn Vlaamse reuzen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een katten-ren laten maken als ren voor je konijnen van aluminium panelen als je veel roofdieren in de buurt hebt zoals marters. Dit gaas is zó dik, daar komt geen dier doorheen. Wel wat duurder in aanschaf, maar leven lang plezier aan. Roest niet, super sterk en 100% roofdier-proof. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Noellie heeft binnen geen hok of kooi maar een grote puppy ren waar ze in zit als wij er niet zijn. Want mevrouw kattekwaad wil nog wel eens in 'stoute' hoekjes komen. Als ondergrond een stuk restpartij vinyl. Het steekt een stukje buiten de ren uit en om te voorkomen dat Noellie daar aan knabbelt had ik daar laminaatplinten op geplakt. Ziet er netjes uit.

De ondergrond is minder glad dan laminaat en lekt geen vocht door ofzo. Makkelijk schoon te maken ook. Daarin heeft ze een speelbak en een kittentoilet met houtsnippers en hooi erin en haar fles hangt er ook boven zodat als het wat lekt het in het toilet drupt.

Als ze er uit gaat doen we een haring van renpaneel los en de ren een beetje open als een deurtje en kan ze overal heen. Renpanelen van puppyren zijn ook hoger dus zij springt er ook niet overheen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Spuitjes en optreknaalden! Super handig om medicatie goed uit de flesjes te krijgen zonder te morsen. Want 9 van dd 10 keer passsen de sputijes niet goed in de opening of moet je het spuitje in een groot gat doen waardoor het hele spuitje onder zit.

En als je plas moet opvangen gewoon je konijntje in een lege plastic bak zetten, even wachten en de plas met een spuitje met optreknaald opzuigen. Spuit met naald en al inleveren bij de dierenarts. Super handig. Gewoon online te bestellen. Ik heb spuitjes van 5 ml, 10 ml en 1 ml. Optreknaald roze, 50mm lang, 1 1/2 mm dik. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt die dingen ook gewoon bij een landbouwwinkel halen. Bijvoorbeeld degrootdiervoeders.nl

Een beetje de lokale Welkoop zeg maar.

Dit spul wordt in winkels verkocht voor vee.

CAV Den Ham heeft ook een webshop: cavwinkel.nl

En zo zijn er nog wel meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

2 stukjes hout, ijzerdraad en haakjes: hooiruif

Een buis van de vuilnisbelt 😃😃 konijnen maakt de afkomst toch niet uit...

Een doos waar je een gat in knipt vinden ze bij mij super om in te spelen!

Een plankje hout en 2 voerbakjes:die plak je voorzichtig met sterkelijm vast en dat is soms wat handiger (bij mij sleepten de konijnen altijd voerbakjes door het hok heen 🤫😀

Link naar bericht
Deel via andere websites