Ga naar inhoud

Life hacks voor konijnen

Aanbevolen berichten

In een ander topic kwam het ter sprake, dus ik dacht ik zal het een eigen plekje geven. 

Weten jullie life hacks voor konijnen?

Voor de personen die niet bekend zijn met de term "life hack": Een life hack is een ongebruikelijke, ongewone oplossing voor een probleem. Een handigheidje, wat iets simpeler maakt. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey bunnybunchers,

Ik heb het in konijn café slowchat algemeen 2020 al even aangehaald. En in het paardenforum heb ik er ook al een topic over geopend, maar dan voor paarden. Kent er hier iemand konijnen life hacks? Of anders verwoord, konijnen tips, tricks, manieren. Wat je maar wil. Zoals @JacinthaBrehler al zei, wie weet wat voor tips we allemaal verzamelen. Dus...

Laat je maar gaan!😉

Link naar bericht
Delen op andere sites
35 minuten geleden zei Punky🐰:

Sorry, maar hier moet je niet op reageren. Het is een misverstand. Had nog niet door dat @Evee daar al een topic had over aangemaakt. Het gevraagd aan @Marjoleink of ze het wil verwijderen. Mijn excuses.

Geen probleem ik voeg ze wel even samen!

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
23 minuten geleden zei Evee:

😉

Speciekuipen ook, als je ze op zn kop zet en er één of twee gaten in maakt. 

Voor mijn konijnen waren twee gaten nodig, met één gat gingen ze er niet in. Ik heb de gaten redelijk dicht naast elkaar gedaan, niet recht tegenover elkaar. Dan hebben ze meer ruimte om erin te zitten zonder dat er één een kouwe kont krijgt ofzo.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij de kringloopwinkel kun je vaak ook leuke konijnendingen scoren voor weinig geld.

Rieten mandjes om te slopen

Een ouderwetse krantenbak als hooiruif

Bakjes, kommetjes en schaaltjes voor eten en drinken.

En er zijn ook mensen die tweedehands kasten / dressoirs van kringloopwinkels ombouwen tot leuke schuilhokken voor binnenkonijnen!

En vaak is er ook nog wel een hoekje met tweedehands dierenspulletjes zoals reismandjes. Maar dat is dan wat minder een life hack.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit heb ik gevonden hier op BB. In een oud topic.

- zowel langharige als kortharige konijnen verliezen veel vacht, in de rui. Met een aftrekker kun je dat heel makkelijk verwijderen van de vloer. De meesten doen het met een gewonde borstel maar daar blijft de vacht van je konijn altijd aanhangen. Een aftrekker dus! 

- zelf heb ik binnenkonijnen en dus ligt er hier en daar soms wel eens een plasje... oeps! Daarvoor heb ik  altijd een spuitbus bij de hand met 3/4 water en 1/4 azijn bij de hand. Ik leg er een servetje op, kuis het op, spuit er dan met mijn mengseltje over, kuis het nog eens op met een servetje en tadaa... geen hardnekkige geurtjes meer.

aangepast door Punky🐰
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor de binnen konijntjes die wel naar buiten mogen in de zomer maar zelf de deur niet open krijgen, een hordeurtje voor honden in je hor plaatsen. De bunnies een paar keer laten zien hoe het moet en ze kunnen zelfstandig naar buiten en binnen. Ik heb hem toen op Aliexpress gekocht, werkt bijna perfect. Ze hebben door dat ze naar buiten kunnen maar niet helemaal dat ze ook weer erdoor naar binnen kunnen 😋

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Francisca:

Voor de binnen konijntjes die wel naar buiten mogen in de zomer maar zelf de deur niet open krijgen, een hordeurtje voor honden in je hor plaatsen. De bunnies een paar keer laten zien hoe het moet en ze kunnen zelfstandig naar buiten en binnen. Ik heb hem toen op Aliexpress gekocht, werkt bijna perfect. Ze hebben door dat ze naar buiten kunnen maar niet helemaal dat ze ook weer erdoor naar binnen kunnen 😋

Een hordeur voor honden...? Bestaat dat ook al...? 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Een goedkope bak/afwasteil bij bijvoorbeeld de Ikea of action als toiletbak! 
  • Curver bak met deksel of goedkope versie hiervan als graafbak (wel met voldoende ventilatie en instap enzo
  • Touw, knijpers en lege toiletrollen ophangen als speelgoed.
  • Er is bij Ikea altijd wel een vloerkleed voor 9,99 (verschilt per keer wat voor) die gebruikte ik altijd als ondergrond voor mijn zindelijke binnenkonijnen. Zo eens in de paar maanden verving ik die. 
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

In plaats van voor een traditioneel konijnenhok te kiezen, voor een vogel-voliere kiezen 😉 Goed roofdier proof- in veel afmetingen te krijgen, als je voor losse panelen kiest goed aan te passen aan een vorm die in je tuin past. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Online worden dure kruidenmengsels verkocht, maar als je naar een bulk winkel gaat  (In Amersfoort De Nieuwe Graanschuur.) dan verkopen ze vaak ook gedroogde brandnetel, paardenbloemen, munt en al dat lekkers voor een veel goedkopere prijs! 👍 (Ook als je dus kruidenpotjes wilt hervullen is dat vaak maar rond de 40 cent)

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .