Evee 5796 Geplaatst 26 November 2020 Share Geplaatst 26 November 2020 In een ander topic kwam het ter sprake, dus ik dacht ik zal het een eigen plekje geven. Weten jullie life hacks voor konijnen? Voor de personen die niet bekend zijn met de term "life hack": Een life hack is een ongebruikelijke, ongewone oplossing voor een probleem. Een handigheidje, wat iets simpeler maakt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Punky punk 383 Geplaatst 26 November 2020 Share Geplaatst 26 November 2020 Hey bunnybunchers, Ik heb het in konijn café slowchat algemeen 2020 al even aangehaald. En in het paardenforum heb ik er ook al een topic over geopend, maar dan voor paarden. Kent er hier iemand konijnen life hacks? Of anders verwoord, konijnen tips, tricks, manieren. Wat je maar wil. Zoals @JacinthaBrehler al zei, wie weet wat voor tips we allemaal verzamelen. Dus... Laat je maar gaan!😉 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Punky punk 383 Geplaatst 26 November 2020 Share Geplaatst 26 November 2020 Sorry, maar hier moet je niet op reageren. Het is een misverstand. Had nog niet door dat @Evee daar al een topic had over aangemaakt. Het gevraagd aan @Marjoleink of ze het wil verwijderen. Mijn excuses. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Pablo&Lola 1751 Geplaatst 26 November 2020 Share Geplaatst 26 November 2020 Orale medicatie door een papje van biks aangelengd met water mengen, zodat je het niet onder dwang met een spuitje hoeft te geven. Werkt hier in 9 van de 10 gevallen goed. 1 3 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Evee 5796 Geplaatst 26 November 2020 Auteur Share Geplaatst 26 November 2020 35 minuten geleden zei Punky🐰: Sorry, maar hier moet je niet op reageren. Het is een misverstand. Had nog niet door dat @Evee daar al een topic had over aangemaakt. Het gevraagd aan @Marjoleink of ze het wil verwijderen. Mijn excuses. Geen probleem ik voeg ze wel even samen! 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Pablo&Lola 1751 Geplaatst 26 November 2020 Share Geplaatst 26 November 2020 Een babyweegschaal gebruiken voor het wegen van je konijnen. Groter dan een keukenweegschaal en nauwkeuriger dan een personenweegschaal. 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Evee 5796 Geplaatst 26 November 2020 Auteur Share Geplaatst 26 November 2020 Cat cubes schijnen handige schuilhuisjes te zijn 😉 Speciekuipen ook, als je ze op zn kop zet en er één of twee gaten in maakt. 1 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Okki 373 Geplaatst 26 November 2020 Share Geplaatst 26 November 2020 23 minuten geleden zei Evee: 😉 Speciekuipen ook, als je ze op zn kop zet en er één of twee gaten in maakt. Voor mijn konijnen waren twee gaten nodig, met één gat gingen ze er niet in. Ik heb de gaten redelijk dicht naast elkaar gedaan, niet recht tegenover elkaar. Dan hebben ze meer ruimte om erin te zitten zonder dat er één een kouwe kont krijgt ofzo. 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
JacinthaBrehler 1230 Geplaatst 26 November 2020 Share Geplaatst 26 November 2020 De tasjeshouder van de Ikea is een prima hooiruif! 1 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bambi&Fendi 111 Geplaatst 26 November 2020 Share Geplaatst 26 November 2020 Wij hebben een lekker goedkoop opstap-krukje van de hema of action was dat volgens mij... Dient als een geweldig schuilhuisje! Kunnen ze op en onder zitten 😁 2 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Punky punk 383 Geplaatst 27 November 2020 Share Geplaatst 27 November 2020 in de action vind je veel dingen veeel goedkoper dan in de dierenwinkel en ze kunnen even goed van dienst zijn. 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lienappelsien 2577 Geplaatst 27 November 2020 Share Geplaatst 27 November 2020 Naar producten voor katten of (kleine) honden kijken in plaats van naar producten voor konijnen. Vaak zijn die veel geschikter. Zoals kattenbakken (die zijn er ook zonder kap), schuilhuisjes, reisboxen, panelenrennen, voer-/waterbakken, tunnels, enz. 1 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Evee 5796 Geplaatst 27 November 2020 Auteur Share Geplaatst 27 November 2020 Bij de kringloopwinkel kun je vaak ook leuke konijnendingen scoren voor weinig geld. Rieten mandjes om te slopen Een ouderwetse krantenbak als hooiruif Bakjes, kommetjes en schaaltjes voor eten en drinken. En er zijn ook mensen die tweedehands kasten / dressoirs van kringloopwinkels ombouwen tot leuke schuilhokken voor binnenkonijnen! En vaak is er ook nog wel een hoekje met tweedehands dierenspulletjes zoals reismandjes. Maar dat is dan wat minder een life hack. 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Punky punk 383 Geplaatst 27 November 2020 Share Geplaatst 27 November 2020 (bewerkt) Dit heb ik gevonden hier op BB. In een oud topic. - zowel langharige als kortharige konijnen verliezen veel vacht, in de rui. Met een aftrekker kun je dat heel makkelijk verwijderen van de vloer. De meesten doen het met een gewonde borstel maar daar blijft de vacht van je konijn altijd aanhangen. Een aftrekker dus! - zelf heb ik binnenkonijnen en dus ligt er hier en daar soms wel eens een plasje... oeps! Daarvoor heb ik altijd een spuitbus bij de hand met 3/4 water en 1/4 azijn bij de hand. Ik leg er een servetje op, kuis het op, spuit er dan met mijn mengseltje over, kuis het nog eens op met een servetje en tadaa... geen hardnekkige geurtjes meer. 27 November 2020 bewerkt door Punky🐰 2 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Francisca 108 Geplaatst 27 November 2020 Share Geplaatst 27 November 2020 Voor de binnen konijntjes die wel naar buiten mogen in de zomer maar zelf de deur niet open krijgen, een hordeurtje voor honden in je hor plaatsen. De bunnies een paar keer laten zien hoe het moet en ze kunnen zelfstandig naar buiten en binnen. Ik heb hem toen op Aliexpress gekocht, werkt bijna perfect. Ze hebben door dat ze naar buiten kunnen maar niet helemaal dat ze ook weer erdoor naar binnen kunnen 😋 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
JacinthaBrehler 1230 Geplaatst 27 November 2020 Share Geplaatst 27 November 2020 1 uur geleden zei Francisca: Voor de binnen konijntjes die wel naar buiten mogen in de zomer maar zelf de deur niet open krijgen, een hordeurtje voor honden in je hor plaatsen. De bunnies een paar keer laten zien hoe het moet en ze kunnen zelfstandig naar buiten en binnen. Ik heb hem toen op Aliexpress gekocht, werkt bijna perfect. Ze hebben door dat ze naar buiten kunnen maar niet helemaal dat ze ook weer erdoor naar binnen kunnen 😋 Een hordeur voor honden...? Bestaat dat ook al...? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Francisca 108 Geplaatst 27 November 2020 Share Geplaatst 27 November 2020 (bewerkt) 39 minuten geleden zei JacinthaBrehler: Een hordeur voor honden...? Bestaat dat ook al...? Ja bedoelde eigenlijk soort kattenluikje in je hordeur. Maar die zijn er ook voor honden. 27 November 2020 bewerkt door Francisca Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Renske34 257 Geplaatst 28 November 2020 Share Geplaatst 28 November 2020 Een goedkope bak/afwasteil bij bijvoorbeeld de Ikea of action als toiletbak! Curver bak met deksel of goedkope versie hiervan als graafbak (wel met voldoende ventilatie en instap enzo Touw, knijpers en lege toiletrollen ophangen als speelgoed. Er is bij Ikea altijd wel een vloerkleed voor 9,99 (verschilt per keer wat voor) die gebruikte ik altijd als ondergrond voor mijn zindelijke binnenkonijnen. Zo eens in de paar maanden verving ik die. 1 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Punky punk 383 Geplaatst 29 November 2020 Share Geplaatst 29 November 2020 Tweedehands en marktplaats in de gaten houden. 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Evee 5796 Geplaatst 29 November 2020 Auteur Share Geplaatst 29 November 2020 In plaats van voor een traditioneel konijnenhok te kiezen, voor een vogel-voliere kiezen 😉 Goed roofdier proof- in veel afmetingen te krijgen, als je voor losse panelen kiest goed aan te passen aan een vorm die in je tuin past. 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Punky punk 383 Geplaatst 29 November 2020 Share Geplaatst 29 November 2020 Kruiden mengen onder het biks in de hoop dat ze een beetje beter eten. Als ze haakjes hebben ofzo,... 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
lolalisa 67 Geplaatst 29 November 2020 Share Geplaatst 29 November 2020 Online worden dure kruidenmengsels verkocht, maar als je naar een bulk winkel gaat (In Amersfoort De Nieuwe Graanschuur.) dan verkopen ze vaak ook gedroogde brandnetel, paardenbloemen, munt en al dat lekkers voor een veel goedkopere prijs! 👍 (Ook als je dus kruidenpotjes wilt hervullen is dat vaak maar rond de 40 cent) 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Evee 5796 Geplaatst 29 November 2020 Auteur Share Geplaatst 29 November 2020 Maatschepjes voor het afmeten van de dagelijkse portie konijnenbrokjes. Gewoon dezelfde soort schepjes die je bij het bakken gebruikt 😉 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dollie 3976 Geplaatst 29 November 2020 Share Geplaatst 29 November 2020 Bijzettafeltje als konijnen-eethuis voor konijn dat apart moet eten 😎 afgekeken bij mensen die deze tafeltjes gebruiken om kattenbakken in te zetten. 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mira11 867 Geplaatst 29 November 2020 Share Geplaatst 29 November 2020 Wat een chic eethuisje @Dollie! 😄 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Recommended Posts