Ga naar inhoud

Klein bultje


KonijnMar

Aanbevolen berichten

Hoihoi!

Daar ben ik weer. Aangezien ik een overbezorgde bunny mom ben had ik nog een vraagje. 

 

Mijn konijntje Milo(7 jaar ex-ram) heeft een klein rond bultje bij zijn buik een beetje aan de rechter zijkant. Hij zit zo ongeveer net boven de rechter lies(? hebben konijnen een lies?).

Gekeken vanaf boven met de kop van je af. Dus de kont naar je toe. 

 

Bij de dierenarts konden ze het bultje ineens niet meer vinden.... Bultjes verdwijnen spontaan haha. (Was er voor iets anders dus had even gevraagd maar ze hebben verder nog geen onderzoek gedaan.

Maar ik voel hem dus wel. Of die per se groter is geworden weet ik eigenlijk niet. Het bultje is ongeveer zo groot als een helft van een tic-tac snoepje. 

 

Zal binnenkort weer even langs DA kijken of ze m dan kan voelen maar ik ben gewoon ontzettend snel bezorgd. 

Kon op internet weinig vinden over specifiek een bultje op die plek....

Je kan het bultje bewegen. Hij zit onderhuids en je ziet hem niet. Alleen voelen. 

 

Iemand hier ervaring mee?

 

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet weten, het kan van alles zijn. Een abces kan bijvoorbeeld altijd voorkomen bij konijnen, op elke plek op het lijf zo een beetje. Maar dat verdwijnt over het algemeen niet zomaar. Vetbultjes komen bij konijnen zelden voor, dat ligt dus niet zo voor de hand. Tumoren kan, hoop je natuurlijk niet op, maar ook die verdwijnen niet zomaar.

 

Als hij niet gecastreerd was zou ik aan de hand van je omschrijving denken dat het zijn ballen waren 😅 Die kunnen ze wel intrekken.

 

Tip: Als je het nog een keer ziet, maak dan een filmpje zodat je dat aan de dierenarts kan laten zien. Dan weet je de exacte locatie (die kun je aanwijzen op de film) en kun je vertellen wat je precies voelt op het fimpje, hoe groot het is etc. Als het dan niet te voelen is bij de dierenarts, kun je in ieder geval dat laten zien en horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan voel je je echt voor aap staan bij de dierenarts als zo’n bultje opeens weg is hé?! 🙃

Wat Evee ook al zegt, het kan een abces zijn. Maar ook een kleine tumor is mogelijk. Ik hoop voor jou dat je het bultje snel weer goed voelt en er dan mee naar de dierenarts kan. Of dag je het niet meer voelt en het loos alarm was, dat zou nog beter zijn natuurlijk! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Evee:

Ik zou het niet weten, het kan van alles zijn. Een abces kan bijvoorbeeld altijd voorkomen bij konijnen, op elke plek op het lijf zo een beetje. Maar dat verdwijnt over het algemeen niet zomaar. Vetbultjes komen bij konijnen zelden voor, dat ligt dus niet zo voor de hand. Tumoren kan, hoop je natuurlijk niet op, maar ook die verdwijnen niet zomaar.

 

Als hij niet gecastreerd was zou ik aan de hand van je omschrijving denken dat het zijn ballen waren 😅 Die kunnen ze wel intrekken.

 

Tip: Als je het nog een keer ziet, maak dan een filmpje zodat je dat aan de dierenarts kan laten zien. Dan weet je de exacte locatie (die kun je aanwijzen op de film) en kun je vertellen wat je precies voelt op het fimpje, hoe groot het is etc. Als het dan niet te voelen is bij de dierenarts, kun je in ieder geval dat laten zien en horen.

Ja goede tip bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

Dan voel je je echt voor aap staan bij de dierenarts als zo’n bultje opeens weg is hé?! 🙃

Wat Evee ook al zegt, het kan een abces zijn. Maar ook een kleine tumor is mogelijk. Ik hoop voor jou dat je het bultje snel weer goed voelt en er dan mee naar de dierenarts kan. Of dag je het niet meer voelt en het loos alarm was, dat zou nog beter zijn natuurlijk! 

Ja echt hoor hahaha ! 
 

ja dit is nu zo’n 5 weken terug nu. Voel hem soms. Moet er zelf ook even om zoeken vaak maar hou m goed in de gaten.... 

 

iets ergs kan ik er echt met hem even niet bij hebben nu haha. Hij heeft steeds al van die vreemde dingen. 😵

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Update 16-12-2020

 

De dierenarts heeft er naar gekeken. Het bultje was eindelijk vindbaar! 😛

Ze zegt dat het lastig te bepalen is wat het is. Kan van alles zijn. Het bultje zit in de huid en is beweegbaar dus ze gaat in eerste instantie niet meteen uit van iets ergs. Wel in de gaten houden of het niet groter wordt. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .