Kaylee Driessen 1 Geplaatst: 25 november 2020 Delen Geplaatst: 25 november 2020 (aangepast) Hai, De winter gaat nu echt beginnen en zou dus graag een lekker warm plekje willen hebben voor Bella & Finn. Ze wonen in een grote ren onder de carport. Staan dus wel droog en voor het meeste uit de wind. Finn is al op leeftijd en kan dus geen trapje op en af. Voorheen had ik van die plastic opbergboxen als hun wc. Die heb ik helaas weg moeten halen want hij kwam er niet meer uit. Dus ergens in en uit springen lukt ook niet meer. Mijn vraag is dus, hoe creëer ik een warme plek voor ze? Ik had al gekeken naar zo’n plastic hondenhok. Maar ik weet nu al dat Finn het zal gaan gebruiken als wc, en dat lijkt me niet zo fijn..... Alvast bedankt voor het meedenken☺️ 25 november 2020 aangepast door Kaylee Driessen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Mira11 1185 Geplaatst: 25 november 2020 Delen Geplaatst: 25 november 2020 Een konijnenschuilplaats met stukken plexiglas erin tegen de wanden aan. Een snuggle safe is misschien ook nog een optie als het straks echt heel erg koud wordt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Evee 6572 Geplaatst: 25 november 2020 Delen Geplaatst: 25 november 2020 Hebben ze nu dan geen schuilhok? Of zoek je een extra plekje? Als je een extra plekje zoekt is een lekker (honden) lig kleedje of een mandje met lage rand met een snugglesafe er in misschien een idee. Of als je zelf handig bent en echt een schuilhok zoekt, zelf iets maken. Zelf ben ik wel heel blij met de nachthokken waar gewoon een traliekooi-onderbak in staat. Als ze er in plassen dan is het geen probleem, want het is makkelijk schoon te houden. Maar in de praktijk gebruiken ze het hier totaal niet als toiletbak. Misschien dat je zo iets zou kunnen maken met een toiletbak met lage rand er in, zodat het opstapje geen probleem is. Stro is voor buitenkonijnen in de winter eigenlijk wel onmisbaar voor warmte. Zeker als ze op leeftijd raken. Hier staan ook veel tips in voor zorgen voor oudere konijntjes: https://www.bunnybunch.nl/informatie/oud-senior-konijn-verzorgen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Kaylee Driessen 1 Geplaatst: 25 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2020 Ik heb een aantal schuil mogelijkheden in de ren staan, maar Finn gaat er nooit in. Dus misschien moet ik gewoon een wat groter schuilplek je creëren voor hem. Maar vind het lastig wat ik dan het beste kan doen. Ik wil natuurlijk dat die het gewoon lekker warm heeft. Stro hebben ze ook genoeg. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MichelleloveElmo 1639 Geplaatst: 29 november 2020 Delen Geplaatst: 29 november 2020 Een schuilplek met meerdere uitgangen kan ook helpen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
beautyvalley 0 Geplaatst: 31 december 2020 Delen Geplaatst: 31 december 2020 Voor mijn bunny's zet ik elke winter een doorzichtige serre op van 3 op 2 m en daar kunnen ze naar hartenlust schuilen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.