Spring naar bijdragen

Warm nachthok creëren voor oud konijn

Recommended Posts

Hai,

De winter gaat nu echt beginnen en zou dus graag een lekker warm plekje willen hebben voor Bella & Finn.

Ze wonen in een grote ren onder de carport. Staan dus wel droog en voor het meeste uit de wind. Finn is al op leeftijd en kan dus geen trapje op en af. 
Voorheen had ik van die plastic opbergboxen als hun wc. Die heb ik helaas weg moeten halen want hij kwam er niet meer uit. Dus ergens in en uit springen lukt ook niet meer. 

Mijn vraag is dus, hoe creëer ik een warme plek voor ze? Ik had al gekeken naar zo’n plastic hondenhok. Maar ik weet nu al dat Finn het zal gaan gebruiken als wc, en dat lijkt me niet zo fijn.....

Alvast bedankt voor het meedenken☺️

bewerkt door Kaylee Driessen
Link naar bericht
Deel via andere websites

Hebben ze nu dan geen schuilhok? Of zoek je een extra plekje?

Als je een extra plekje zoekt is een lekker (honden) lig kleedje of een mandje met lage rand met een snugglesafe er in misschien een idee. 

Of als je zelf handig bent en echt een schuilhok zoekt, zelf iets maken. Zelf ben ik wel heel blij met de nachthokken waar gewoon een traliekooi-onderbak in staat. Als ze er in plassen dan is het geen probleem, want het is makkelijk schoon te houden. Maar in de praktijk gebruiken ze het hier totaal niet als toiletbak. Misschien dat je zo iets zou kunnen maken met een toiletbak met lage rand er in, zodat het opstapje geen probleem is. 

Stro is voor buitenkonijnen in de winter eigenlijk wel onmisbaar voor warmte. Zeker als ze op leeftijd raken. 

Hier staan ook veel tips in voor zorgen voor oudere konijntjes:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/oud-senior-konijn-verzorgen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...