Ga naar inhoud

Proefwerk inhalen

Aanbevolen berichten

Ik heb nogal moeite met keuzes maken, vandaar deze discussie:

Ik mag op school een natuurkunde proefwerk herkansen, maar daarvoor zou ik wel 4x op woensdag van 15.30 tot 16.15 extra lessen moeten volgen. Ik snap de proefwerkstof wel, maar ik had een 4,6 gehaald door een stom probleem met mijn rekenmachine die blijkbaar helemaal verkeerd ingesteld was... (ik sta nu dus een 4,6)

Nu wil ik wel dat proefwerk herkansen, maar om daarvoor vier hele lessen nog te nemen heb ik eigenlijk helemaal geen trek in....

Mijn moeder zegt dat ik beter gewoon goed voor het volgende proefwerk kan leren. 
Ik weet niet wat ik moet doen, moet dinsdag voor 14.00 zeggen of ik het wel of niet wil herkansen. 

Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen stonden? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou de herkansing wel doen, maar ik was/ben nooit tevreden met minder dan een 8. 😅 De extra lessen zijn misschien wel wat vervelend, maar wellicht steek je er toch nog extra dingen van op? 

Hoe sta je verder voor het vak? Kan je de onvoldoende makkelijk opvangen?

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou het doen geloof ik. Vier lessen extra is misschien niet leuk, maar alles wat je daar behandelt hoef je thuis niet te leren, dus het bespaart je ook tijd.

Ik vind het zelf vervelend om een slechte start te hebben. Je weet niet wat er nog komt, en wat je daarvoor voor cijfers gaat halen. Je voert eigenlijk voor jezelf de druk op voor de volgende proefwerken. Met een voldoende heb je nog een beetje speling. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Eens met mijn voorgangers. Het is ook best wel een flinke onvoldoende, als het een 5.4 was geweest dan had ik het misschien nog laten staan, maar dit geeft wel heel veel extra druk meteen op je cijferlijst. Hoe balen het ook is, het zijn maar 4 middagen. Daar kom je wel weer overheen. Trakteer jezelf op iets leuks of lekkers na iedere middag, zo blijf je gemotiveerd. Je kan het 💪🏻🤓

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

O ik sta daar anders in lees ik al 😅

Ben je van jezelf goed in natuurkunde? Want nu was het een fout door een instelling van een rekenmachine vertel je. Als je de proefwerkstof snapt dan zijn die extra lessen een beetje zinloos. Je kunt er altijd wat van opsteken natuurlijk maar je kan ook voor je volgende proefwerk gaan (wat weer andere stof is) en gewoon een 7 of 8 halen om de boel weer omhoog te trekken. Die 4x drie kwartier kan je dan bij wijze van spreken gebruiken om de volgende stof alvast te leren want de huidige stof snap je, zeg je. 

Maar dat zeg ik en ik was altijd tevreden met een gemiddelde van 5,5. Niemand die daar later naar kijkt. 

• Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Eens met mijn voorgangers. Het is ook best wel een flinke onvoldoende, als het een 5.4 was geweest dan had ik het misschien nog laten staan, maar dit geeft wel heel veel extra druk meteen op je cijferlijst. Hoe balen het ook is, het zijn maar 4 middagen. Daar kom je wel weer overheen. Trakteer jezelf op iets leuks of lekkers na iedere middag, zo blijf je gemotiveerd. Je kan het 💪🏻🤓

Dankjewel! Ik ga me er toch wel voor opgeven nu ik deze berichtjes zie!

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .