Ga naar inhoud

Haar minder vaak wassen

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Okki:

Als ik mijn haar niet nat maak op een dag dat ik mijn haar niet was, dan loop ik de hele dag met een out of bed-kapsel, echt zo'n slaap-warhoofd met mijn haar alle kanten op. En dan niet op een leuke manier. Ik heb kort haar (lang haar is helemaal niks bij mij), dus even een staartje maken ofzo gaat ook niet.

Ik heb lang haar maar vastmaken werkt bij mij ook echt niet. Dan heb ik van die minihaartjes die overal tussenuit springen. Ik maak het daarom ook elke dag nat en dan doe ik er meestal even conditioner in op dagen dat ik mijn haar niet was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Floppyears:

Ik heb lang haar maar vastmaken werkt bij mij ook echt niet. Dan heb ik van die minihaartjes die overal tussenuit springen. Ik maak het daarom ook elke dag nat en dan doe ik er meestal even conditioner in op dagen dat ik mijn haar niet was.

Oh, conditioner gebruik ik nooit. Mijn haar is al heel slap en dat wordt nog erger met conditioner. Zelfs als ik er één gebruik die je haar niet verzwaart. Ik was mijn haar nu af en toe met aleppozeep, daar wordt het iets stugger van.

Allemaal van die uitspringende haartjes is ook niks inderdaad! 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei Okki:

Oh, conditioner gebruik ik nooit. Mijn haar is al heel slap en dat wordt nog erger met conditioner. Zelfs als ik er één gebruik die je haar niet verzwaart. Ik was mijn haar nu af en toe met aleppozeep, daar wordt het iets stugger van.

Allemaal van die uitspringende haartjes is ook niks inderdaad! 

Ik gebruik wel eens een beetje conditioner in de puntjes van mijn haar. Ik heb heel stijl  en glad haar van mijzelf, dus het is niet heel erg nodig, maar soms toch wel fijn voor in de puntjes. Als ik het niet doe is het overigens ook geen probleem voor mij. Ik heb ook conditioner bars geprobeerd, maar dat vind ik ook niet echt een succes. Als ik het verder dan alleen in de puntjes gebruik krijg ik ook sneller vet haar, plus dat het ook gewoon niet nodig is dus van vind ik het altijd als verspilling voelen.

Aleppozeep heb ik ook wel eens getest, maar dat vind ik niet zo lekker ruiken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik geen conditioner gebruik dan is mijn haar echt een pluizige bol klitten.

Ik was mijn haar eigenlijk afhankelijk van sociale plannen. Als ik geen plannen heb kom ik wel toe met 1x per week wassen, dan draag ik het de laatste dagen gewoon in een staart. D

Het komt alleen niet vaak voor dat ik een hele week geen mensen zie, dus in de praktijk komt het meestal neer op 2x per week.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Eefje:

Aleppozeep droogt mijn haar en huid verschrikkelijk uit, voor mij nooit meer, helaas.

Dat heb ik juist met gewone zeep en gewone shampoo's en doucheschuim. Aleppozeep gebruik ik nu altijd voor het wassen van mijn handen en dus af en toe voor mijn haar. Bij shampoo en doucheschuim moet ik erop letten dat er geen SLS in zit, dat scheelt iets in droge huid. 

@Evee: aleppozeep ruikt niet heel erg lekker inderdaad, maar dat geurtje is gauw weg, vind ik. Voor mijn handen is het een uitkomst in ieder geval!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ikzelf heb ongeveer een jaar lang een ecologische shampoobar van werfzeep gebruikt, in combinatie met een appelazijnoplossing als een soort conditioner. Zonder dat appelazijn is het echt geen doen haha, dan werd mijn haar heel stug en dat voelt niet lekker. Daarnaast kon ik na het spoelen met appelazijn mijn haar veel beter borstelen en zag het er mooier uit.

Echt prachtig resultaat geeft het natuurlijk niet, maar ik ben er zeker wel tevreden over.

Momenteel gebruik ik weer even 'normale' shampoo en conditioner, maar eerlijk gezegd denk ik dat het bij mij qua resultaat heel weinig verschil maakt. Het voelt alleen wat schoner en vlak na het douchen zit er geen azijnluchtje meer aan mijn haar 😉

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zag net dit artikel voorbijkomen, die man gaat nog wel een heel stuk verder dan iets minder vaak je haar wassen. Ik denk dat hij wel een punt heeft, maar wel vervelend dat je eerst door een vet-haar-en-stinklijf-fase heen moet.

https://www.ad.nl/gezond/dit-is-waarom-iedereen-moet-stoppen-met-douchen-volgens-amerikaanse-professor~ac5c54f3/

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei Okki:

Ik zag net dit artikel voorbijkomen, die man gaat nog wel een heel stuk verder dan iets minder vaak je haar wassen. Ik denk dat hij wel een punt heeft, maar wel vervelend dat je eerst door een vet-haar-en-stinklijf-fase heen moet.

https://www.ad.nl/gezond/dit-is-waarom-iedereen-moet-stoppen-met-douchen-volgens-amerikaanse-professor~ac5c54f3/

Gatver nooit! En dus zweetlucht wordt opgeruimd door de ecosystemen op je lijf. Ew.. lekker bij je prive delen nooit wassen terwijl je elke dag poept en plast. Dat ruimt je ecosysteem ook op zeker. En die hormonen in je lijf die alles ontregelen dan? Je hebt geen water en zeep nodig hoor om je hele ecosysteem uit te roeien. Typisch een man die dat uitvindt. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik douche iedere dag, maar sinds kort gebruik ik nog maar om de dag douchegel. Eigenlijk getriggerd door dit topic. Uiteraard doe ik sommige delen wel iedere dag. Maar ik heb gemerkt dat het prima kan, geen stinklijf, en het scheelt toch weer een heel klein beetje voor het milieu.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hetzelfde hier. Ik douche iedere dag.

Shampoo maar tweemaal in de week, maar gebruik geen zeep.

Ik stonk meer toen ik mezelf insopte. Nu alleen nog onder mijn oksels, dus daar doe ik tweemaal per week speciale deo onder die geen geur afgeeft en dat werkt prima!

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nooit meer douchen, in de zin van 'nooit met water afspoelen', lijkt me niet echt aan te raden, maar geen zeep gebruiken ... Ik zie niet in waarom niet. Vroeger, heel erg vroeger, bestonden zeep en shampoo en deo niet, en roken mensen gewoon naar mens, hoewel ze niet vuil waren, omdat ze vast wel eens in een beek of meer sprongen. Dus zo iemand vies noemen? Ik heb ook periodes, vooral in de zomer, maar eigenlijk het hele jaar door wel, dat ik mezelf schoon vind gewoon met water, gewoon even schoon spoelen ... Hoe vuil kan een mens worden dat water het niet oplost? Al heb ik nu wel een 'schoon' beroep, dat helpt vast ook wel. 😁

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind elke dag douchen overdreven. Persoonlijk trekt mijn huid dat niet, maar ook vanwege milieu aspect. Ik douche 3x per week en alle potentiële stinkplekken was ik dagelijks bij de wasbak. In de zomer als het echt heet en zweet weer is douche ik wel vaker. En ik kan mij voorstellen dat je bij bepaald werk ook wel vaker wil douchen. Maar helemaal nooit zoals deze man gaat mij wel wat ver.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik probeer dus ook al veel minder vaak te douchen en veel minder vaak shampoo en doucheschuim te gebruiken. Mijn huid is er blij mee. Ik zet het water ook nog een stuk minder warm. Niet koud, maar nog net lekker. Water, en zeker warm water, droogt je huid ook uit. Die man spoelt zich wel heel af en toe kort af onder de douche, maar meer ook niet.

Ik ben trouwens sinds kort ook aan het minderen met gezichtsverzorging. Ik gebruik nauwelijks make up, maar ik maakte wel altijd mijn gezicht schoon met gezichtslotion. En daarna dag- of nachtcrème erop. Andere routines (met óók nog reinigingsmelk bijvoorbeeld, of met alleen water, of met water en zeep) leverden pukkels op. Toch ben ik sinds kort over op alleen water om schoon te maken, of, als ik die dag niet douche, gewoon niet schoonmaken. En dan wel crème erop. Tot nu toe gaat dat goed!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik douche als ik mijn haar was, dus 1-2 keer per week, meestal met alleen water (lichaam dan, ik gebruik wel shampoo en conditioner in mijn haar).

Alleen 1 week per maand of in de zomer als ik echt veel zweet douche ik vaker omdat ik me dan vaak ook vies voel. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .