Spring naar bijdragen

Haar minder vaak wassen

Recommended Posts

Ik heb besloten om mijn haar minder vaak te wassen, want ik doe het nu dagelijks (😳), want vet haar. Maar ik heb inmiddels geleerd dat je van dagelijks wassen ook vet haar krijgt, dus nu wil ik uit die cirkel stappen. Ik zie alleen onwijs op tegen de niet-wasdagen, dus alle tips zijn welkom. 

Oja, ik ga ook aan de shampoo bar. Heb er een van Nature Box (Kruidvat) gekocht. Iemand ervaring mee?

Zijn er ook leden die hun haar helemaal niet meer met shampoo wassen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de lockdown had ik geprobeerd om mijn haar zonder shampoo te wassen. Maar dat was een ramp! Dat raad ik echt niet aan! Mijn moeder wast haar haar om de twee dagen. Ik doe dat twee keer in de week. Hoeveel keer ga je je haar wassen per week? Je gaat het wel moeten afbouwen. Nu doe je het bijvoorbeeld dagelijks, dan ga je gaan naar om de twee dagen, dan naar om de drie dagen,... enz... tot je je einddoel bereikt hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wow elke dag! Dat is inderdaad wel vaak. Ik heb aan het begin van de coroniaperiode mijn haar 3 maanden niet meer met shampoo gewassen, alleen met water. Helaas was het niet zo'n succes. Mijn haar bleef vet. Had gehoopt dat mijn hoofdhuid eraan zou wennen en het na een paar weken beter zou worden, maar nee. Daarna heb ik mijn haar 1x per week gewassen met shampoo maar dan was het eind van de week alsnog weer heel vet. Nu was ik het 2x per week met shampoo en dat gaat goed. Daarvoor waste ik 3x per week met shampoo, dus alsnog 1x winst. Als mijn shampoo/conditioner op zijn ga ik ook eens shampoobars proberen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo'n acht maand per jaar was ik m'n haar zo om de vijf a zes weken. Meer is niet nodig. De andere vier maanden, met name de maanden waar we nu naartoe gaan, (centrale verwarming, veel minder buiten komen), of in periodes van hevige stress, was ik m'n haar om de twee à drie weken, dan wordt het vlugger ... vet is niet het juiste woord, maar het voelt gewoon niet meer luchtig, het klit vlugger en is minder handelbaar. Ik kam m'n haar ook niet alle dagen, gewoon eens met m'n vingers door, elastiekje of speld erin en we zijn klaar voor de dag. Heerlijk. 😊 

Net omdat ik zo'n makkelijk haar heb, ben ik niet zo geneigd vlug van shampoo en conditioner te veranderen, dus hier blijven de plastic flessen. Ik durf het echt niet aan een bar te proberen met het risico dat mijn hoofdhuid negatief reageert. En helemaal zonder, no-poo, lijkt me ook niets. Ik was m'n haar weinig, maar af en toe wil ik het toch écht wel eens dik in het schuim zetten. 😁

bewerkt door mystique
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was mijn haar ook iedere dag. D’r gaat nogal een lading gel in om m’n haar in model te krijgen en als ik dat er ‘s avonds niet uitwas, heb ik ‘s nachts gegarandeerd jeuk op m’n hoofd. Ik vind het ook niet fijn voelen om met gel naar bed te moeten gaan. En alleen water erdoor werkt niet. 

Ik vind het knap, je haar zolang niet wassen! 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was het ook iedere dag. Ik die er versteviging en haarlak in, omdat mijn haar van nature recht omlaag wil, en ik er graag een beetje volume in heb. Dus de volgende dag zit het of plat of juist alle kanten op, en voelt het gewoon niet fris aan. Een enkele keer was ik het niet, maar in de loop van de middag stort het dan in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het eens geprobeerd dat niet wassen. Alle regeltjes en tips gevolgd, maar man, wat werd dat een gore boel en dat bleef het ook, vooral mijn hoofdhuid, gadverdamme, kon elke dag mijn kam met een nagelborstel schoonmaken. Daarna kon ik wel met veel minder vaak wassen toe. Nu was ik het twee keer per week, de laatste dag loop ik dan wel met haar wat met het uur vetter wordt, maar dat is altijd mijn paardrijdag, of zondag. Ik spoel het wel elke dag goed uit, omdat ik mousse gebruik, ik heb heel dun slap haar. Voordeel is dat ik door de build up na een paar dagen mooi volume krijg! Met wat droogshampoo kan ik het de laatste dag nog een beetje fatsoeneren als dat nodig is. 

Ik heb de conditioner van dat merk wat je noemt, wel in een fles, die bevalt goed icm de shampoobars van dille en kamille. Maar kwestie van uitproberen, iedereen reageert heel anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moest mijn haar ook echt om de dag wassen, anders was het vet. Nu zit ik op 2 x in de week en dat werkt goed. Merk wel dat ik tegen de wasbeurt aan weer vetter haar krijg, maar goed. Ik heb behoorlijk dun haar, je kan soms echt recht op mijn hoofdhuid kijken. Misschien dat dat ook wel de reden is dat nog meer minderen echt geen optie is, dat lukt bij mijn haar gewoonweg niet. En ik heb het echt wel geprobeerd. Ik heb een slag in mijn haar (en als ik niet oppas zelfs pijpkrullen), maar als het vet wordt hangt het saai naar beneden en kan ik er helemaal niets meer mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet mijn haar wel elke dag wassen, helaas... Als ik het niet doe, kan ik echt niet over straat 🙈 

Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg maar als ik uit bed kom zit mijn haar alle kanten op en bovendien vol met rare hoeken en vouwen. De enige manier om weer fatsoenlijk over straat te kunnen, zonder mijn medemens af te schrikken, 😜 is dan om het te wassen en te föhnen. 

Ik zou soms best graag een dagje willen overslaan omdat het elke morgen zoveel tijd kost en ik altijd al zo moet haasten om alles gedaan te krijgen. 

bewerkt door DaniëlleV
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was mijn haar pas als het vet is. Dat is meestal 1x in 2 weken. Soms iets eerder. Ik gebruik shampoo met olie erin waardoor het niet zo snel droog en pluizig wordt. Soapbars durf ik nog niet te gebruiken. Ben bang dat er schimmel (ik heb getransplateerde hart en longen en ben vatbaar voor schimmels) op komt door het water en omdat ik niet vaak mijn haar was gebruik ik het te weinig denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een paar jaar terug "no poo" gedaan, dus wassen zonder shampoo door het alleen te spoelen of een appelazijn mengsel te gebruiken. Dat vond ik uiteindelijk niets. Je vind er wel instructie video's over op youtube, hoe dat werkt. 

Maar na een paar weken dat proberen,  vond ik het niets, het rook niet lekker, mijn haar was ontzettend vet aan het worden. Echt niets. Maar... toen ik er mee stopte, was ik wel gelijk over naar veel minder haren wassen. Ik was ze nu nog maar 1x per week. Als ik het hier lees is dat voor veel mensen nog vaak is, maar zelf vind ik het al stukken beter dan om de dag (dat deed ik eerst). 

Ik gebruik of de shampoo van Dr organic, of shampoo bars. Met de bars vind ik het leuk om af en toe eens wat nieuws te proberen 🙂 De dr organic shampoo (kokos in de zomer, argan in de winter) heb ik als basis staan omdat ik weet dat dat goed is, en ik er dus altijd op terug kan vallen. Als ik een shampoo bar heb die echt niet lekker is voor mijn haar gebruik ik hem meestal op als badschuim / doucheschuim, dus niet op mijn haar 😅 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lees even mee.. al meermaals geprobeerd maar ik heb wat @Deeskuh88 ook heeft: je kijkt soms zo op mijn hoofdhuid. Dat wordt alleen erger als het vet wordt. Ik was nu dagelijks. Soms om de dag, dat gaat nog net met droogshampoo. Wat ik ook weleens doe is de ene dag met shampoo wassen en de andere dag met alleen conditioner wassen. Dan kom ik die dag prima door zonder dat het vet aanvoelt. De volgende dag moet er dan wel echt shampoo in. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook van dat dunne haar en zicht op mijn hoofdhuid. Ik heb het idee dat het vet uit je hoofdhuid dan veel sneller te zien is in je haar dan bij mensen met een dikke, volle bos.

Ik waste mijn haar ook iedere dag, maar ben twee jaar geleden overgestapt op om de dag wassen. Het duurde wel ruim een jaar voordat ik wat effect begon te zien. Op de dag dat ik mijn haar niet was moet ik het wel flink natmaken om er wat model in te krijgen, anders staat het alle kanten op. Als ik nergens naar toe moet, of als het weer is voor een pet of een muts, dan was ik mijn haar soms twee dagen niet. Maar dan is het ook echt heel vet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die met vette haren kampt als het niet gewassen is.

Ik heb mijn haar vanochtend dus niet gewassen en ook niet nat gemaakt. De vetheid valt nog enigszins mee, maar mijn haar is enorm pluizig/statisch. Ik heb het maar even deels vast gezet en bij de wortels wat droogshampoo ingespoten. Op zich ziet het er nog redelijk uit, maar dat moet ook, want ik heb zo een online meeting. 😅 

Ik heb trouwens lang, fijn en onwijs steil haar. En vrij droog ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was mijn haar om de dag. Dit doe ik echt al jaren. Soms lijkt het op de 2e dag niet vet en dan sla ik he tover maar dan is het de volgende dag toch mega vet helaas. Ik wil eigenlijk het uitrekken naar pas op de 3e dag wassen, maar ook ik durf dat niet zo goed.

Ik was mijn haar met Lush-shampoo bar, wat ontzettend fijn is maar wel heel duur. Soms was ik het ook met Zwitsal shampoo.

Ik heb mega dik, pluizig en zwaar haar. Bovenste laag is het stijl en de onderste laag zit er slag in. Ik kan echt niet met mijn haar omgaan ik draag het nu altijd in een lage staart. Hoge staart of ene knot zat binnen in minuut naar beneden en krijg ik een mega zeer hoofd van. Ik moet ook nog even een afspraak inplannen bij de kapper want het moet er maar weer af.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Pablo&Lola:

Ik ga het eerst om de dag doen, ja, anders trek ik het niet, haha.

Hoelang heb je het zonder shampoo wassen volgehouden? En waarom was het een ramp?

Ik heb het zo een kleine twee maanden gedaan. Maar mijn haar was te vettig! Ik deed het altijd bijeen in de hoop dat het minder zou opvallen. Maar nee, het was te vettig. Een ramp dus! Maar het zag er alleszins ook een ietsiepietsie beter uit dan het voelde! Ik voelde me opdenduur niet meer lekker. En dan het moment van de waarheid. Terug is met shampoo gaan wassen want ik kon het niet langer houden. Daarna mijn haar gedroogd met de haardrogers. En dat moment erna was een gelukzalig gevoel!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beetje afhankelijk van wat voor troep ik er in smeer hoevaak ik mijn haren moet wassen. Als ik er niks in doe (ook geen conditioner) dan kan ik rustig 3 weken zonder. Als ik wel wat gebruik om de drie dagen met tussendoor spoelen zonder shampoo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb juist als ik ze tussendoor nat heb gehad, ze daarna ontzettend snel vet worden. Ik moet echt ook zo douchen dat mijn haar niet nat worden als het geen 'wasdag' is, want anders zijn ze enorm vet als ze opdrogen. En als ik na het wassen in handoekdroog haar een of andere krulcreme doe, kan ik mijn haren twee dagen los houden. Daarna moeten ze wel echt vast. Gebruik ik dat spul niet, is het maar een dag en daarna vast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Deeskuh88:

Ik heb juist als ik ze tussendoor nat heb gehad, ze daarna ontzettend snel vet worden. Ik moet echt ook zo douchen dat mijn haar niet nat worden als het geen 'wasdag' is, want anders zijn ze enorm vet als ze opdrogen.

Ik heb precies hetzelfde. Het is echt goor als het opdroogt en niet gewassen is. 

Morgen mag ik m’n shampoo bar testen. Ik had het ook geen dag langer kunnen uithouden. Over twee weken ga ik misschien proberen om het weer met een dag op te rekken, maar voor nu vind ik om de dag al heel wat. 😅

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik mijn haar niet nat maak op een dag dat ik mijn haar niet was, dan loop ik de hele dag met een out of bed-kapsel, echt zo'n slaap-warhoofd met mijn haar alle kanten op. En dan niet op een leuke manier. Ik heb kort haar (lang haar is helemaal niks bij mij), dus even een staartje maken ofzo gaat ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .