Ga naar inhoud

Een deftige Youtube video over konijnen maken met jullie!

Joachimdk444
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen

ik heb jullie hulp nodig!

Ik wil een youtube kanaal maken, en daarop wil ik een deftige video over konijnen maken. Waarbij mensen de juiste info ontvangen, ik heb de eerste Nederlandstalige videos bekeken over konijnen... Die waren min of meer rampzalig! Een vb in de video zegt men ‘neem nooit 1 konijn, maar neem bij voorkeur 2 jonge konijntjes die al samenzaten, zo zullen ze zeker niet vechten’. Iedereen op dit forum weet dat dit erg fout is, en dan et aandacht moet gespendeerd worden aan de konijnenopvang, geslacht, koppelen, etc...

De vraag aan jullie is: Wat moet er nou zeker in die video voorbij komen? Wat mag ik niet vergeten vermelden, of leuke tips, al dat soort dingen zijn zeker welkom!

alvast bedankt!

samen kunnen de mensen juist informeren, want vaak is youtube de eerste bron van informatie die mensen gebruiken!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor inspiratie kun je kijken naar de informatieve artikelen hier op de site voor beginnende konijnenbaasjes.

Ik zou zelf iig dingen vermelden als konijnen hebben een maatje nodig en een video over het koppelproces, hoe een goed verblijf eruit ziet, de nadelen van gemengd voer, het belang van een konijnkundige dierenarts. Dat zijn zo wat dingen waar ik nu op kan komen.

• Bedankt 1
  • Mee eens! 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk idee! 

Wat ik er ook zeker in zou vermelden is dat ze

- geen knuffeldieren zijn.  

- graag met alle 4 de voetjes op de grond blijven staan.

- veel geld (kunnen) kosten.

- Ingeënt moeten worden.

- altijd hooi moeten kunnen eten.

- anders hun darmen stil kunnen komen te liggen en dat dat na 24 uur al fataal kan zijn.

- voldoende groot verblijf en buiten ook roofdierproof.

- een kwetsbare gezondheid hebben.

- echte slopers kunnen zijn.

- voldoende uitdaging moeten hebben en knaagmateriaal. 

- eigenzinnig zijn.

- belang van konijnen uit de opvang.

- slecht tegen hitte kunnen.

- belang van het castreren van voedsters.

- niet alle konijnen worden zindelijk.

- ouders ten alle tijden verantwoordelijk zijn voor de verzorging. Dus ook als kinderen er niet meer naar omkijken.

Geen idee of dat in 1 YouTube filmpje past maar dit zijn de dingen die ik graag had willen horen voordat ik konijnen had. 

• Bedankt 1
  • Mee eens! 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's een mooie opsomming, @Mira11. Je kunt al die informatie gewoon voor de camera vertellen, maar je kunt het ook beeldender maken. Bijvoorbeeld door een keer naar de opvang te gaan, en daar een paar medewerkers aan het woord te laten, en te laten zien wat een leuke konijntjes daar zitten. Of iemand interviewen van de Dierenambulance, die kan vertellen over het leed van gedumpte konijntjes. Of een dierenarts, die vertelt over inenten, goede voeding en konijnengebitten. Je kunt met de camera thuis langsgaan bij verantwoorde konijnenliefhebbers van dit forum, sommige met buitenverblijven en andere met binnenverblijven. Zij kunnen dan vertellen aan welke eisen een verblijf moet voldoen en hoe zij hun beestjes verzorgen. Zulke beelden kunnen mensen inspireren om dat zelf ook zo te gaan doen. Vervolgens kun je een keer konijntjes in een dierenwinkel of fokkerij filmen, en vertellen wat daar niet goed gaat.

Kortom, ik denk echt dat beelden van blije versus zielige konijnen, en interviews met kenners en verantwoorde baasjes, veel meerwaarde kunnen hebben. Je kunt dan goed laten zien dat gelukkige konijnen met veel ruimte rennen en springen, terwijl konijnen in kleine hokjes apathisch wordrn of gaan tralieknagen. Wie eenmaal het verschil met eigen ogen heeft gezien, zal zelf waarschijnlijk liever het eerste willen.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Joachimdk444:

@Mira11 @happy211Ik bekijk het allemaal en zal het in 1 video proberen bundelen, @Kenijn goeie tips, maar dat zal voor een andere video zijn, met Corona in België is dat niet zo vanzelf sprekend.

dank jullie wel!

@Mira11 @happy211 @Kenijn

zou ik een foto mogen van jullie verblijf?

als ik die zou mogen gebruiken als voorbeeld in de video...

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Joachimdk444:

@Mira11 @happy211Ik bekijk het allemaal en zal het in 1 video proberen bundelen, @Kenijn goeie tips, maar dat zal voor een andere video zijn, met Corona in België is dat niet zo vanzelf sprekend.

dank jullie wel!

Ik zou het denk ik over meerdere filmpjes verdelen, zodat je er in wat meer detail over kan vertellen. Niet alle onderwerpen zullen lang duren, maar ik denk dat je met gemak 10 minuten kunt besteden aan alleen het nut van een maatje en het koppelproces. Meerdere korte filmpjes zal meer mensen bereiken dan een heel uitgebreide video van drie kwartier.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook kiezen voor meerdere filmpjes. Maak je 1 kanaal, waarin je in verschillende filmpjes verschillende onderwerpen behandelt. En dan één introductie filmpje waarin je uitlegt waarom je dit kanaal gestart bent en welke onderwerpen je in je andere filmpjes wilt behandelen.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei trekkies:

buiten de dingen waarbij men op letten bij het nemen van een konijn zou ik ook en 2de filmtje maken met juist de voordelen hebben van konijnen.

- plezier

- rustgevend

- goed voor het hart

dat zijn maar en paar dingen die ik nu kan bedenken

dat Is Mss ook wel een goeie

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei happy211:

Ik zou het denk ik over meerdere filmpjes verdelen, zodat je er in wat meer detail over kan vertellen. Niet alle onderwerpen zullen lang duren, maar ik denk dat je met gemak 10 minuten kunt besteden aan alleen het nut van een maatje en het koppelproces. Meerdere korte filmpjes zal meer mensen bereiken dan een heel uitgebreide video van drie kwartier.

2 minuten geleden zei Eefje:

Ik zou ook kiezen voor meerdere filmpjes. Maak je 1 kanaal, waarin je in verschillende filmpjes verschillende onderwerpen behandelt. En dan één introductie filmpje waarin je uitlegt waarom je dit kanaal gestart bent en welke onderwerpen je in je andere filmpjes wilt behandelen.

Ik denk wel dat ik het in 1 video krijg, maar niet heel diep op alles ingegaan, maar tocj een goede basis voor wanneer je een konijnen wil beginnen, ik wil mijn kanaal trouwens over meerdere dieren doen, dus niet enkel het konijn 😉 maar ik zal zeker nog videos brengen die dieper ingaan op die zaken..

dank jullie wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eefje @Kenijn @happy211 @Evee @trekkies @Mira11

hoi! 
ik heb zojuist de eerste (introductie)video geüpload, en de konijnen video is bijna af en komt snel!

Het zou super leuk zijn moesten jullie abonneren❤️En een likeje mag altijd😉
https://youtu.be/tyFz6BL8NiM

alvast bedankt en laat zeker even je mening achter ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .