Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Ik vroeg mij af of hier meerdere mensen zijn die een vliegtuig-oor konijn hebben? Toen ik Vlekje kocht dacht ik dat ik gewoon een konijn had met rechtopstaande oren, want die vond ik toen het leukst. Een hangoor moest ik absoluut niet hebben hoor. Tot mijn schrik ging naar een paar dagen één hoor hangen, niet veel dagen later volgde de tweede. Ik kwam er later achter dat Vlekje toch wel anders was dan een konijn met hangoren. Ik had foto's vergeleken en zo erg hingen de oren helemaal niet.

Ik weet nu wel beter. Uiterlijk maakt helemaal niks uit en elk konijn is leuk op zijn eigen manier, hangoren of niet.

Komt dit doordat bijvoorbeeld haar moeder een hangoor was en haar vader een konijn met rechtopstaande oren?

Vlekje zit er echt tussen in. Als ze iets hoort of blij is gaan de oren in standje vliegtuig. Als ze rent gaan ze oren alle kanten op en als ze gewoon zit is ze toch een beetje een hangoor. 

Wat ik wilde zeggen, ik vind zulke oren echt vreselijk schattig. Ik wilde een beetje meer waardering geven voor deze konijntjes, wat eigenlijk is het toch bijna een ander soort.

Ik ben heel benieuwd of iemand een soort gelijk konijn heeft en of jullie foto's willen delen.

Deze foto's zijn van nog een hele jonge Vlekje. De eerste was ze ongeveer een jaar oud en de tweede had ik haar net een paar dagen en toen ging het oor hangen.

20150128_144314 (2).jpg

IMG_0664.JPG

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen konijn meer met vliegtuigoren, maar vroeger wel gehad, Moya. Zij was een kruising vlaamse reus x franse hangoor, kwam bij particulieren met een oeps-nestje vandaan. Haar oren varieerden van stand, vaak 1 hangend oor en één staand oor, of vliegtuigstand. Ik zal eens kijken of ik nog foto's heb..

moya-1.jpg

moya.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee

Wat een schatje om te zien! En echt mega groot! Logisch met een Vlaamse Reus, Vlekje is er niks bij😂. Ik heb ook nog nooit een Vlaams Reus in het echt gezien, lijkt mij echt leuk om die een keer te aaien of überhaupt te zien rondlopen. Wat zijn ze mooi en groot. Jammer dat ze niet heel oud worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Mira11:

Op de bovenste foto lijkt het alsof zij maar 1 oor heeft! 😂

Haha klopt, daar heeft ze haar ene oor hangen.

Overigens weet ik niet of er nou echt veel waardering voor moet komen, voor hangoren en hangoor/staand oor kruisingen. Er zitten toch ook wel nadelen aan qua welzijn. Het ziet er koddig uit, dat zeker. Maar niet iets wat bewust gefokt zou moeten worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Evee:

Haha klopt, daar heeft ze haar ene oor hangen.

Overigens weet ik niet of er nou echt veel waardering voor moet komen, voor hangoren en hangoor/staand oor kruisingen. Er zitten toch ook wel nadelen aan qua welzijn. Het ziet er koddig uit, dat zeker. Maar niet iets wat bewust gefokt zou moeten worden. 

Dat ben ik heel erg met je eens hoor. Ik roep niet uit dat dit een soort moet zijn ofzo zeker niet. Ik zie ook echt wel dat Vlekje soms met haar oren in de weg zit. Misschien was waardering niet de goede woordkeuze maar misschien meer bekendheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Punkje had ook rechtopstaande oren toen ik hem net had. 2 weekjes verder ging zijn ene oor hangen. Dat is nu nog steeds zo. Ik denk dat het komt omdat zijn moeder hangende oren heeft en zijn vader rechtopstaande oren heeft. Soms gaat het rechtopstaande oor op vliegtuigstand hangen. Er was hier toch is iemand op BB en die had een konijn (ja, deuheuh!) en die’s Oren stonden ook op vliegtuigstand. Dat konijntje heette Hailey maar ze zeiden ook soms hailey kopter. 

Link naar bericht
Deel via andere websites