Spring naar bijdragen
ahub

Franse hangoor fokken kleuren kruising

Recommended Posts

Hoihoi,

Ik ben van plan eenmalig te fokken met mijn twee Franse Hangoren. Ik heb een Zwarte ram en een Blauwe voedster, beiden kleurzuiver.

Heeft iemand een idee welke kleuren komen uit een nest van beiden (zuiver zwart en zuiver blauw of gemengd blauw/zwart?).

bewerkt door ahub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een nestje lijkt leuk maar is echt niet verstandig. Er kan veel mis gaan met zowel de kleintjes als met je voedster. Je ram kan er niet bij blijven en moet dus apart een verblijf. 

Waar ga je de kleintjes laten? En wat doe je met het feit dat konijnen pas gekoppeld kunnen worden na 16 weken? Verkoop je ze dan alleen? En wat als de dierenartskosten hoog oplopen? Waar laat je zoveel konijnen totdat ze weg mogen? 

Franse hangoren hebben ook nog eens specifieke gezondheidsklachten. De kleur lijkt me nog het minst belangrijk. 

Er is een overschot van konijnen in Nederland, de opvangen zitten vol. Dat betekend dat voor de konijnen die jij verkoopt de konijnen in de opvang blijven zitten. 

Als je het graag een keer wilt meemaken kun je kijken of je via een konijnenopvang pleegouder kunt zijn. 

• Mee eens! 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen woord Spaans bij! @Mira11 legt het kort en goed uit. Neem deze informatie ter harte, alsjeblieft. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mira omschrijft goed waarom we op Bunnybunch geen voorstander zijn van fok. 

Bunnybunch is geen fokkersforum en promoot vooral het adopteren van konijnen uit konijnenopvangen. Dat is ook de reden dat wij alleen een vragenforum hebben voor onverwachte nestjes en geen onderdeel voor konijnenfokkers. 

Informatie over fokken & nestjes is hier te vinden:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/category/Voortplanting

Regels van ons forum vind je hier:
https://www.bunnybunch.nl/algemene-voorwaarden-forum

Jouw topic krijgt een slotje. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .