Spring naar bijdragen
Evee

Kerst(boom) topic

Recommended Posts

Enthousiaste hulp bij het opzetten:

image.png

En moe als hij eindelijk staat 

image.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Boefje:

Ik heb zelfs nog oude kerstballen in de boom hangen die ooit bij mijn opa en oma in de boom hingen.

Oh, zo leuk! Ik heb ook nog wat oude kerstballen van mijn opa en oma, ben ik ook heel blij mee! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook hier mag de versiering pas na 5 december. Dus 6 december hebben we er met z'n tweeën een dag voor uitgetrokken. Het thema is hier winter wonderland, dus de versiering is on het wit, parelmoer, zilver, hout, dat een beetje. 

Voor de ornamenten gaan we elk jaar in iederbgeval 1, vorig jaar waren het er drie, ornamenten voor in de boom kopen. Zodat uiteindelijk de boom vol hangt met onze herinneringen. We hadden vorig jaar al twee ballen uitgezocht,toen ik twee schaatsjes tegen kwam. Dat hebben we op mijn verjaardag als date gedaan. Die kon ik toen niet laten liggen. Sommige ballen heb ik nog van mijn ouder thuis mee gekregen, sommige van mn broer als vervroegd verjaardagscadeau tijdens mijn eerste kerst in mn eigen huisje. Sommige van mijn ouders toen ze naar Oostenrijk zijn verhuisd. Ik heb dus sowieso allemaal dingen met een verhaal er in hangen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wordt zo enthousiast van dit topic, maar ik wacht nog tot volgende week, na 1 december. 

Ik hou wel echt van kerst. Al die lichtjes, ook in de straten, is gewoon zo gezellig! En ik ben katholiek, dus heeft voor mij ook meer betekenis dan alleen cadeaus, gezelligheid met familie, en lekker eten.

Ik heb wel vanavond al met een vriendin afgesproken om de eerste kerstfilm te kijken van dit jaar. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Ook hier mag de versiering pas na 5 december. Dus 6 december hebben we er met z'n tweeën een dag voor uitgetrokken. Het thema is hier winter wonderland, dus de versiering is on het wit, parelmoer, zilver, hout, dat een beetje. 

Voor de ornamenten gaan we elk jaar in iederbgeval 1, vorig jaar waren het er drie, ornamenten voor in de boom kopen. Zodat uiteindelijk de boom vol hangt met onze herinneringen. We hadden vorig jaar al twee ballen uitgezocht,toen ik twee schaatsjes tegen kwam. Dat hebben we op mijn verjaardag als date gedaan. Die kon ik toen niet laten liggen. Sommige ballen heb ik nog van mijn ouder thuis mee gekregen, sommige van mn broer als vervroegd verjaardagscadeau tijdens mijn eerste kerst in mn eigen huisje. Sommige van mijn ouders toen ze naar Oostenrijk zijn verhuisd. Ik heb dus sowieso allemaal dingen met een verhaal er in hangen. 

Zo leuk dat vind ik altijd zo mooi. Die verhalen erbij. Heb ik zelf ook. Dan heb je altijd een bijzondere en unieke boom. En je leert meteen selectiever te worden want het liefst koop je de hele winkel leeg maar dan ga je op zoek naar iets specifieks en bijzonders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Enthousiaste hulp bij het opzetten:

image.png

En moe als hij eindelijk staat 

image.png

Altijd gezellig enthousiaste medebewoners die graag meehelpen. Vooral als ze zo schattig zijn. Hij/zij ziet er in elk geval erg tevreden uit. Noellie lijkt ook van de kerstboom te genieten hihi. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Boefje:

Zo leuk dat vind ik altijd zo mooi. Die verhalen erbij. Heb ik zelf ook. Dan heb je altijd een bijzondere en unieke boom. En je leert meteen selectiever te worden want het liefst koop je de hele winkel leeg maar dan ga je op zoek naar iets specifieks en bijzonders.

Precies dat, ik heb ook qua ballen niet 1 dubbel. Heb er wel wat namaak ijspegels tussen hangen en daarvan heb ik geloof ik drie van elk. Maar eigenlijk ook alleen om dat die al in een doosje samen zaten met zes stuks en twee soorten per doosje. Maar eigenlijk koop ik dat dus normaal niet. Meerdere stuks in 1 doosje.

M'n vriend zou ook wel andere kleuren willen, rood bijvoorbeeld er tussen, maar dat vind ik zo lelijk. 🙊 Dus dat mag van mij niet. 😇 Met een hoop dingen wil ik wel concessies doen, maar niet in m'n winter wonderland. Enige uitzondering zou een rood hartje zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen historische kerstballen hier, die hangen nog wel bij mijn ouders in de boom.

Alles is van hout, metaal en plastic in onze boom. Ervaring leert dat met katten & honden dat nou eenmaal het meest praktisch is. Ik koop en krijg wel zo af en toe wat voor in de boom en dat vind ik dan ook wel weer leuk, op die manier zitten er ook herinneringen aan. 

Ik heb wel sets in een paar verschillende kleuren. Ik heb disco-boom lampjes en bonte versiering, voor de midden-amerikaanse kerstbeleving 😄 En ik heb een set met natuurlijke versiering, veel hout en denneappeltjes en mini vogelhuisjes. En dit is de witte sneeuwvlok en pinguïn set die ik er in gehangen heb dit jaar. Drie sets dus om te wisselen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had bijna een tweede kerstboom gekocht om daar alleen disney ornamenten in te hangen maar er is gewoon geen ruimte voor in de woonkamer. Er staat ook al een grote ren in de woonkamer dus helaas. Ik moet ook nog ruimte hebben voor de meubels haha. Ik vind een drukke glinster glitter en kleur boom ook geweldig. Jaren gedaan.

Toen idd een scandinavische boom met veel wit en hout met hier en daar een kleurtje. Ook veel diertjes erin. (Geen echte uiteraard) maar vind t lastig want wil geen bont of veertjes. Iets met dierenleed enz. Nu heb ik een combinatie van kleur en wit. Wat rustiger en traditioneler. Ik zou best wel etalages met kerst willen versieren. Geweldige baan zou dat zijn. Ik heb ooit met vrijwilligerswerk in een verzorgingstehuis gewerkt waar ik activiteiten en de soos organiseerde. Daar ging ik ook de boel versieren voor kerst. Ik had toen samen met een collega in de lobby een boom in pasteltinten versierd en er onder huisjes van pastel met lampjes gemaakt door bewoners. Vet leuk! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Wow, drie sets, daar heb ik echt geen ruimte voor om die ergens op te bergen. Opbergen is nu al echt een kriem😅

Wij hebben een flinke zolder, het zit in 2 kunststof bakken, valt op zich ook wel weer mee hoor 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Boefje:

Ik had bijna een tweede kerstboom gekocht om daar alleen disney ornamenten in te hangen maar er is gewoon geen ruimte voor in de woonkamer. Er staat ook al een grote ren in de woonkamer dus helaas. Ik moet ook nog ruimte hebben voor de meubels haha. Ik vind een drukke glinster glitter en kleur boom ook geweldig. Jaren gedaan.

Toen idd een scandinavische boom met veel wit en hout met hier en daar een kleurtje. Ook veel diertjes erin. (Geen echte uiteraard) maar vind t lastig want wil geen bont of veertjes. Iets met dierenleed enz. Nu heb ik een combinatie van kleur en wit. Wat rustiger en traditioneler. Ik zou best wel etalages met kerst willen versieren. Geweldige baan zou dat zijn. Ik heb ooit met vrijwilligerswerk in een verzorgingstehuis gewerkt waar ik activiteiten en de soos organiseerde. Daar ging ik ook de boel versieren voor kerst. Ik had toen samen met een collega in de lobby een boom in pasteltinten versierd en er onder huisjes van pastel met lampjes gemaakt door bewoners. Vet leuk! 

Haha, ik heb dus echt serieus 2 kerstbomen. En dan zijn de 3 kleintjes nog niet eens meegeteld. Die in de woonkamer is het grootst en daar zitten de lampjes al in. Daar hangen voornamelijk Disney-ornamenten in. De andere komt op de overloop boven, en die is paars/roze/zilver. Een kleintje is kant en klaar, die gaat mee naar mijn werk. De andere twee kun je zelf nog optuigen, maar een daarvan is met een set balletjes (blauw en goudkleurig) naar mijn broertje gegaan. De andere komt hier op de slaapkamer en heeft ook paarse en zilveren balletjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Deeskuh88:

Haha, ik heb dus echt serieus 2 kerstbomen. En dan zijn de 3 kleintjes nog niet eens meegeteld. Die in de woonkamer is het grootst en daar zitten de lampjes al in. Daar hangen voornamelijk Disney-ornamenten in. De andere komt op de overloop boven, en die is paars/roze/zilver. Een kleintje is kant en klaar, die gaat mee naar mijn werk. De andere twee kun je zelf nog optuigen, maar een daarvan is met een set balletjes (blauw en goudkleurig) naar mijn broertje gegaan. De andere komt hier op de slaapkamer en heeft ook paarse en zilveren balletjes.

Geweldig! Ik vind ook nog wel een manier ooit om meer kerstbomen in huis te krijgen! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een aantal kleuren kerstballen, en daarvan gaan er twee in de boom. Volgens mij heb ik rood, zilver, blauw, groen en oranje. Aangevuld met een paar kinderdingen en lampjes uiteraard, maar vooral niet te druk anders word ik er gek van.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik mag (moet?) ieder jaar op mn werk de boel in kerstsfeer brengen. Klein kantoorpand van 3 verdiepingen. Dat is altijd weer een uitdaging 😶. Vorig jaar lag ik in het ziekenhuis in de ‘versier-periode’, dus hebben twee collega’s het gedaan. En ondanks dat het niet helemaal was zoals het hoorde (lampjes die langs de trap horen, hingen nu opeens in de boom) was het verder wel mooi gedaan. 
Dit jaar weet ik ook niet of ik er aan toekom. Het weekend voor Sinterklaas vind ik te vroeg, het weekend erna hebben we net twee dagen Tumtum in huis als het goed is dus dan komt het er ook niet van. En doordeweeks lopen de cliënten voor je voeten, ook niet erg handig. Dus ik denk dat ik weer moet gaan delegeren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites