Spring naar bijdragen
Evee

Kerst(boom) topic

Recommended Posts

Edit: omdat het niet echt over konijnen & kerstbomen ging heb ik dit deel even naar het offtopic forumdeel verplaatst.

Ik ga dit weekend de kerstboom opzetten heb ik bedacht 😄  Van mijn man mag dat eigenlijk pas na sinterklaas, maar dat vieren we niet dit jaar & hij is toch het hele weekend weg 😛 Ik heb wel weer zin in de gezelligheid van de lichtjes en kerstversiering in huis.

bewerkt door Evee

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het in dit geval eens met je man. Wel sneaky hoor om het te doen als hij weg is haha 😂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij zetten geen boom neer. Week na Sinterklaas zitten we in een verbouwing (kunststof kozijnen) en ligt er dus waarschijnlijk stof overal. En de 10e komt Tumtum thuis als het goed is, dus dan hangt er steeds een puppy in de boom 🤣

Maandag na de kerst gaan we op vakantie, dus dan hebben we ook niks meer aan een boom. Ik vind het ook totaal niet erg, een boomloze kerst. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij staat!

Zo stiekem was het uiteindelijk niet, ik heb mijn man gisterochtend gevraagd of hij de kerstspullen naar beneden wilde halen voor mij, hij zuchtte een keer, sputterde wat, maar alles stond netjes beneden toen ik thuis kwam 's middags 😉 😂

Ik heb alleen de hoeveelheid lampjes die in de boom passen iets overschat. Vorig jaar waren de lampjes die ik had echt wel overleden, die had ik al 12 jaar, dus dan mag dat ook wel. Dus ik ging nieuwe lampjes kopen een paar weken terug. Ik vond 500 zo weinig klinken, en heb dus 1000 lampjes gekocht. Het is wel clusterverlichting, dat wel. Maar hij geeft genoeg licht zullen we maar zeggen 🤪 💡 🎄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha geniet ervan Evee! 

Hier geen boom, ik ben the Grinch, heb een hekel aan kerst. Komt door de sociale verplichtingen, teveel familie in te weinig tijd. Ik hoop op flinke coronabeperkingen, zodat ik me kan 'opofferen' door niet naar familie en schoonfamilie te gaan en gewoon te doen wat ik zelf wil doen.

• Haha 1
  • Mee eens! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat voor een kerstboom hebben jullie? Echt of nep? Ik twijfel nog heel erg. Een van mijn katten vreet echte kerstbomen op (hapt ook in neppe trouwens), maar nep vind ik meteen weer zo plastic en duur. Elk jaar een nieuwe, echte kopen vind ik ook niet echt heel duurzaam.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha dankjewel 😄 @Eefje

Ik vind de kerstverplichtingen ook niets, vooral niet omdat het in december zo veel is. Sint - kerst - nieuwjaar, en elke keer weer verplichtingen. Veel te dicht op elkaar.

@Pablo&Lola

De boom is nep, met een hond en katten in huis wil ik geen echte boom. De naalden van echte kerstbomen zijn giftig voor honden en katten.  

Ik heb deze kunstkerstboom denk ik echt al iets van 12 jaar (net zo lang als de lampjes dus 😉 ) Maar hij is echt nog prima. Ik denk dat ie 1.60 m hoog is, maar niet te breed, en dat maakt ook dat het niet in de weg staat. Nergens voor nodig om een nieuwe aan te schaffen dus. Zo heel duur was hij ook niet als je bedenkt hoe lang het mee gaat (50 euro?!) ik heb m volgens mij zelfs gekocht van cadeaubonnen die ik nog had. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee hier komen er ook nog twee verjaardagen bij in december 😭😭. Misschien als dat niet zo geweest was dat ik het niet zo erg had gevonden. Sinterklaas mag ik dit jaar overslaan, met dank aan corona. Hoewel de maatregelen nu weer zo zijn dat ik er wel bij zou passen maak ik maar geen slapende honden wakker 🤫.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik neig inderdaad wel naar nep hoor, maar de bomen die ik heb gezien die ik mooi vind waren zo’n 300 euro per stuk. 😳 Misschien moet ik iets beter zoeken, haha. 1,60 m zou hier ook prima zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Pablo&Lola:

Ik neig inderdaad wel naar nep hoor, maar de bomen die ik heb gezien die ik mooi vind waren zo’n 300 euro per stuk. 😳 Misschien moet ik iets beter zoeken, haha. 1,60 m zou hier ook prima zijn.

Het is een intratuin huismerk boom, er zijn wel bomen met mooiere realistischere naalden, maar die zijn echt duur inderdaad. Deze boom is niet te breed, wel mooi vol, en met versiering en lampjes storen de "nep-naalden" niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doe geen boom (alleen een kleine houten) en ik doe geen kerstverplichtingen. Beetje kerstversiering, paar vrije dagen zonder gezeik aan m'n kop, veel slechte kerstfilms. Heb dit jaar wel veel lampjes en ze hangen ook al want had ze nodig voor de foto's voor de kerstkaart 😂 en buiten hangt ook al.

ACtC-3ePtC2i7lE2vCJl4reV5dBOWP7yX2yZuybWfJx--pB9rkwTw9frfX41VxI7aqBAct-SyANQ8E5Nor54GUAy4T8bVcyWN_UpaRMrx3CsilEbdZo2D_NxIkdZE5srqoGcMkQQqQN2_k8m5fg5Ubr4oi70=w1380-h776-no?authuser=0

bewerkt door Dollie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Evee:

Het is een intratuin huismerk boom, er zijn wel bomen met mooiere realistischere naalden, maar die zijn echt duur inderdaad. Deze boom is niet te breed, wel mooi vol, en met versiering en lampjes storen de "nep-naalden" niet. 

Met het licht van zoveel lampjes kan gewoon niemand die nepnaalden meer zien 💥😎 

slimme truc 😉 

bewerkt door Lienappelsien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook niet zo'n kerstliefhebber.

En december is voor ons ook veel te druk.

Sinterklaas, kerst, oud en nieuw en dan nog eens 4 verjaardagen.

Maar gelukkig mag ik me letterlijk en figuurlijk opofferen, want ik moet gewoon doorwerken (op 1e kerstdag na) 😉

Scheelt dus al een hele hoop ellende, haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het voor mij meer de lichtjes en versiering zijn die sfeer brengen als het buiten kaal, koud en grijs is, waar ik van hou, dan echt de hele kerstgedachte & visites hoor.

Wat visites en sociale verplichtingen betreft mogen ze van mij wel een feestdag naar juli ofzo verplaatsen, dan is het ook gewoon leuk en gezellig als je elkaar ziet. Nu is het sint - kerst - nieuwjaar, in 4 a 5 weken tijd zie je elkaar 3x. En dan de rest van het jaar niet. Nou ja, dat is natuurlijk ook niet waar, maar niet voor feestdagen.  Met een beetje pech valt het werkrooster van mijn man ook nog zo dat ik in mijn uppie alle visites voor kerst en nieuwjaar af ga, en ook oud & nieuw alleen thuis vier. Erg gezellig dus (not).

Sint ontkomen wij dit jaar inderdaad ook aan, hoewel ik dat dan nog wel leuk vind omdat je dan nog een bepaald doel hebt om samen te komen. Met mijn schoonfamilie doen we bijv. altijd met budget cadeau's een spel, waarin iedereen veel te fanatiek is voor de kwaliteit van de cadeau's. Maar dat is elk jaar erg gezellig en heel veel lol hebben.  Met mijn familie wel een pakjesavond.  Zij vieren het met hun gezin & mijn ouders, en wij doen dus niet mee.  Ik zet nog wel een zak met cadeautjes op de stoep bij mijn zus volgende week 😉 

Misschien moeten we anders bij mijn schoonfamilie maar "zomer-sint" ofzo gaan introduceren, en het cadeautjesspel gewoon ergens in juli doen 😄 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij zijn wel kerstvierders, met de hele familie. Altijd gezellig. Maar dit jaar wordt dat toch heel anders. Sinterklaas slaan we over en kerstcadeaus dit jaar ook even niet (is ook altijd met 10-15 man). We hadden zitten denken om dat familiegebeuren met cadeaus maar door te schuiven naar Pasen, in de hoop dat we dan wél met zijn allen bij elkaar kunnen zijn. Dus eigenlijk net als bij jullie @Evee

Een kerstboom neerzetten en de boel versieren doen we hier pas na 5 december, ook al vieren we dit jaar geen Sinterklaas. Ik ben anders al weken voor kerst de boom beu!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zocht eigenlijk een foto van mijn super leuke konijnenkerstkandelaar ding maar die kan ik niet vinden, ik kwam wel mijn kerstboom tegen (foto van vorig jaar dus, hij mag nu nog even op zolder blijven):

ACtC-3drXJm-XFILk5wM_TBuZ0cCbCXiWEJK2__lJyhRhEVFlcGlKOLO3ACY6sYGxrp9ktKSCCtCKDqM_Y2yI-pm2_Zx9VQoqomtXHLfi3l1SUMpfTzByzcoKprABs-ydb-Eza07CDX9DHiZ-LCO-cEkRgOO=w687-h915-no?authuser=0

(Met er onder natuurlijk het grootste geschenk 😉)

• Vind ik leuk 3
  • Haha 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Ik denk dat het voor mij meer de lichtjes en versiering zijn die sfeer brengen als het buiten kaal, koud en grijs is, waar ik van hou, dan echt de hele kerstgedachte & visites hoor.

Wat visites en sociale verplichtingen betreft mogen ze van mij wel een feestdag naar juli ofzo verplaatsen, dan is het ook gewoon leuk en gezellig als je elkaar ziet. Nu is het sint - kerst - nieuwjaar, in 4 a 5 weken tijd zie je elkaar 3x. En dan de rest van het jaar niet. Nou ja, dat is natuurlijk ook niet waar, maar niet voor feestdagen.  Met een beetje pech valt het werkrooster van mijn man ook nog zo dat ik in mijn uppie alle visites voor kerst en nieuwjaar af ga, en ook oud & nieuw alleen thuis vier. Erg gezellig dus (not).

Sint ontkomen wij dit jaar inderdaad ook aan, hoewel ik dat dan nog wel leuk vind omdat je dan nog een bepaald doel hebt om samen te komen. Met mijn schoonfamilie doen we bijv. altijd met budget cadeau's een spel, waarin iedereen veel te fanatiek is voor de kwaliteit van de cadeau's. Maar dat is elk jaar erg gezellig en heel veel lol hebben.  Met mijn familie wel een pakjesavond.  Zij vieren het met hun gezin & mijn ouders, en wij doen dus niet mee.  Ik zet nog wel een zak met cadeautjes op de stoep bij mijn zus volgende week 😉 

Misschien moeten we anders bij mijn schoonfamilie maar "zomer-sint" ofzo gaan introduceren, en het cadeautjesspel gewoon ergens in juli doen 😄

Misschien een paashaas spel,moeder/vaderdag spek😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had de boom al rond 8 november staan en nu langzaam komen er steeds meer in de buurt. Ik vind het gezellig en ben ook echt een kerstfreak. Maar dat zijn we bijna allemaal in onze familie. Komt denk ik door mijn oma omdat zij er ook altijd zo gek op was.

Ik heb zelfs nog oude kerstballen in de boom hangen die ooit bij mijn opa en oma in de boom hingen. En ik koop elk jaar een paar kerst ornamenten voor in de boom. Dat zijn mijn schatten.

Ik haal ze overal weg. Bij een kerstmarktje ergens, of een kerstshow in een andere stad. Ik had zelfs bij mijn oude vrijwilligerswerk bij NOVO kerst ornamenten gekocht. Zo heb ik steeds meer speciale mooie dingen in de boom hangen overal vandaan.

Ik vind onze boom helemaal geweldig. Vorig jaar nieuw gekocht. Nep met levensechte naalden. Hij is zo opgetuigd sprookjesachtig mooi. De kinders die komen spelen staan er ook altijd bij te kijken en wijzen dan aan welke ze allemaal mooi vinden. Die en die en die ook maar die ook enz hihi.

Ik word altijd warm en blij zodra ik naar de boom kijk. Ik ben nooit snel zat van de kerstboom. Vind het altijd jammer als hij weer weg moet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb écht een hekel aan kerst. Dus ik ben blij dat er geen boom komt dit jaar. Heb zelfs een trauma gelinkt aan kerst. Dus hoe minder kerst hoe beter voor mij. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Boefje:

Ik had de boom al rond 8 november staan en nu langzaam komen er steeds meer in de buurt. Ik vind het gezellig en ben ook echt een kerstfreak. Maar dat zijn we bijna allemaal in onze familie. Komt denk ik door mijn oma omdat zij er ook altijd zo gek op was.

Ik heb zelfs nog oude kerstballen in de boom hangen die ooit bij mijn opa en oma in de boom hingen. En ik koop elk jaar een paar kerst ornamenten voor in de boom. Dat zijn mijn schatten.

Ik haal ze overal weg. Bij een kerstmarktje ergens, of een kerstshow in een andere stad. Ik had zelfs bij mijn oude vrijwilligerswerk bij NOVO kerst ornamenten gekocht. Zo heb ik steeds meer speciale mooie dingen in de boom hangen overal vandaan.

Ik vind onze boom helemaal geweldig. Vorig jaar nieuw gekocht. Nep met levensechte naalden. Hij is zo opgetuigd sprookjesachtig mooi. De kinders die komen spelen staan er ook altijd bij te kijken en wijzen dan aan welke ze allemaal mooi vinden. Die en die en die ook maar die ook enz hihi.

Ik word altijd warm en blij zodra ik naar de boom kijk. Ik ben nooit snel zat van de kerstboom. Vind het altijd jammer als hij weer weg moet. 

Wat bijzonder dat je nog kerstballen hebt van je oma & opa! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Mira11:

Wat bijzonder dat je nog kerstballen hebt van je oma & opa! 

Jazeker. Helaas niet meer heel erg veel. Er sneuvelt wel eens wat maar die paar die ik heb koester ik. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Boefje:

Mijn geweldige kerstboom 😄

kerstboom.jpg

Die is gaaf!

Ik ben echt gek op Kerst. Vind t werkelijk waar echt helemaal fantastisch 😄 Kan het hele jaar uitkijken naar Kerst. Maar de versieringen mag ik van Nol pas opzetten na 5 december. Zo jammer!

Heb voor dit jaar wel heel veel lampjes voor op de ramen en dingen voor buiten bijgekocht. Kan niet wachten tot ik ze op mag hangen/zetten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Deeskuh88:

Die is gaaf!

Ik ben echt gek op Kerst. Vind t werkelijk waar echt helemaal fantastisch 😄 Kan het hele jaar uitkijken naar Kerst. Maar de versieringen mag ik van Nol pas opzetten na 5 december. Zo jammer!

Heb voor dit jaar wel heel veel lampjes voor op de ramen en dingen voor buiten bijgekocht. Kan niet wachten tot ik ze op mag hangen/zetten!

Thnx!! Helaas zie je niet alle ornamenten. Zelf vind ik dat gingerbread koekje erg schattig en dat unicornpaardje geweldig..oja en die sneeuwvlok al heb ik er meer in zitten. Verschillende soorten. En ik ben ook blij met die lichtgevende ster. Lang naar gezocht. Gelukkig ben je net als ik helemaal kerstig. Nog even geduld en je kan je kerstspulletjes tevoorschijn toveren! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooie boom @Boefje Ik kan er bij anderen echt van genieten maar niet in m’n eigen huis. Ik heb een erg klein huis en dan zijn versieringen snel heel druk. Normaal ga ik met kerst naar vrienden en zij hebben het hele huis versierd, zo leuk. Dit jaar kan het natuurlijk niet, dus ik kom hier naar iedereens versieringen gluren 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites