Spring naar bijdragen

Mama van Billie

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben de mama van Billie, tja de meesten onder jullie gaan het niet graag horen maar wij hebben Billie gekocht in een tuincentrum.

Mijn dochter wilde een konijn en ja daar koop je het.

Ik besef nu na vele verhalen dat het niet zo best is om daar dieren te kopen en bij honden is dit allemaal al geregeld maar blijkbaar bij konijnen niet.

Nu soit, hij, onze Billie heeft bij ons wel een goede thuis! Hij leeft indd wel alleen, maar hij loopt altijd los in onze living en leeft samen met een chihuahua die hij aanvaard.

Billie heb ik moeten castreren omdat hij op een bepaald moment op alles begon te rijden. Hij is nu bijna 3 jaar bij ons en heb al veel hulp gehad door jullie verhalen,vb ik gaf gemengd voer en die zwarte staafjes liet hij altijd liggen, toen ik las, wegdoen die brol en goeie voeding geven. 
Maar wij hebben een super konijn, echt, komt voor de tv liggen savonds of ligt op de tafel in dewoonkamer en houdt alles in de gaten. 
Het enige wat ik wat jammer vindt is dat hij zo vaak gromt als we zijn eten/snoepjes geven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Billie klinkt als een heel leuk konijn!

Maar ja, dat grommen kan door territoriaal gedrag komen en vaak wordt dat verminderd als het konijn wordt gecastreerd... Aangezien dat al is gebeurd, zal het wel een gewoonte zijn geworden. Als hij al 3 is, is het misschien iets lastiger om af te leren dan bij een jonger konijn, maar zeker niet onmogelijk. Onderaan linkjes waar misschien wat nuttige info staat over hoe het kan worden afgeleerd... Zal zeker wel wat geduld en tijd voor nodig zijn 😁

https://voormijndier.nl/blogs/post/bijt-gromt-of-knort-jouw-konijn

https://www.bunnybunch.nl/informatie/gedragsproblemen-bij-konijnen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op het forum! 

Heel veel mensen hebben hun eerste konijn uit de dierenwinkel, tuincentrum of fokker. 

Krijgt Billie ook een vriendinnetje? 

Zijn gedrag kan heel goed komen door het feit dat hij alleen leeft. Konijnen hebben zoiezo een konijnenmaatje nodig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op Bunnybunch!

Zoals hiervoor al gezegd is, veel mensen beginnen met dierenwinkel of tuincentrum konijntjes. Zelf ben ik ook ooit begonnen met dierenwinkel konijntjes, twee rammen samen zelfs, wat ook niet zo slim was 😉 . Maar gelukkig ben je nooit te oud om te leren, en Bunnybunch is een website vol met ervaringen en tips van andere konijnenbaasjes. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom! Ik heb ook een keer een konijntje gekocht in een tuincentrum hoor. En toen wist ik al wel beter. We gingen naar binnen voor een zak voer en toen zagen we een konijntje zitten met een kapotgebeten en ontstoken oor. Daar vervolgens een medewerker op aangesproken. Die beweerde dat het gewoon vuil was en die besloot toen het konijn onder de kraan te houden om ‘het vuil’ er af te schrobben. Toen hadden we dus toch opeens een ‘tuincentrumkonijn’. 

Wij hebben ook een konijntje gehad dat gromde. Ze was ook behoorlijk territoriaal. Ze werd uiteindelijk wel wat softer toen ze een vriendje kreeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites