Billiethebunny 0 Geplaatst 20 November 2020 Share Geplaatst 20 November 2020 Hallo, Ik ben de mama van Billie, tja de meesten onder jullie gaan het niet graag horen maar wij hebben Billie gekocht in een tuincentrum. Mijn dochter wilde een konijn en ja daar koop je het. Ik besef nu na vele verhalen dat het niet zo best is om daar dieren te kopen en bij honden is dit allemaal al geregeld maar blijkbaar bij konijnen niet. Nu soit, hij, onze Billie heeft bij ons wel een goede thuis! Hij leeft indd wel alleen, maar hij loopt altijd los in onze living en leeft samen met een chihuahua die hij aanvaard. Billie heb ik moeten castreren omdat hij op een bepaald moment op alles begon te rijden. Hij is nu bijna 3 jaar bij ons en heb al veel hulp gehad door jullie verhalen,vb ik gaf gemengd voer en die zwarte staafjes liet hij altijd liggen, toen ik las, wegdoen die brol en goeie voeding geven. Maar wij hebben een super konijn, echt, komt voor de tv liggen savonds of ligt op de tafel in dewoonkamer en houdt alles in de gaten. Het enige wat ik wat jammer vindt is dat hij zo vaak gromt als we zijn eten/snoepjes geven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bambi&Fendi 124 Geplaatst 20 November 2020 Share Geplaatst 20 November 2020 Billie klinkt als een heel leuk konijn! Maar ja, dat grommen kan door territoriaal gedrag komen en vaak wordt dat verminderd als het konijn wordt gecastreerd... Aangezien dat al is gebeurd, zal het wel een gewoonte zijn geworden. Als hij al 3 is, is het misschien iets lastiger om af te leren dan bij een jonger konijn, maar zeker niet onmogelijk. Onderaan linkjes waar misschien wat nuttige info staat over hoe het kan worden afgeleerd... Zal zeker wel wat geduld en tijd voor nodig zijn 😁 https://voormijndier.nl/blogs/post/bijt-gromt-of-knort-jouw-konijn https://www.bunnybunch.nl/informatie/gedragsproblemen-bij-konijnen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mira11 868 Geplaatst 20 November 2020 Share Geplaatst 20 November 2020 Welkom op het forum! Heel veel mensen hebben hun eerste konijn uit de dierenwinkel, tuincentrum of fokker. Krijgt Billie ook een vriendinnetje? Zijn gedrag kan heel goed komen door het feit dat hij alleen leeft. Konijnen hebben zoiezo een konijnenmaatje nodig. 4 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Punky punk 385 Geplaatst 21 November 2020 Share Geplaatst 21 November 2020 Veel leer-en leesplezier op het forum! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Evee 5859 Geplaatst 22 November 2020 Share Geplaatst 22 November 2020 Welkom op Bunnybunch! Zoals hiervoor al gezegd is, veel mensen beginnen met dierenwinkel of tuincentrum konijntjes. Zelf ben ik ook ooit begonnen met dierenwinkel konijntjes, twee rammen samen zelfs, wat ook niet zo slim was 😉 . Maar gelukkig ben je nooit te oud om te leren, en Bunnybunch is een website vol met ervaringen en tips van andere konijnenbaasjes. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Zwelgje 30 Geplaatst 23 November 2020 Share Geplaatst 23 November 2020 Welkom! Ik heb ook een keer een konijntje gekocht in een tuincentrum hoor. En toen wist ik al wel beter. We gingen naar binnen voor een zak voer en toen zagen we een konijntje zitten met een kapotgebeten en ontstoken oor. Daar vervolgens een medewerker op aangesproken. Die beweerde dat het gewoon vuil was en die besloot toen het konijn onder de kraan te houden om ‘het vuil’ er af te schrobben. Toen hadden we dus toch opeens een ‘tuincentrumkonijn’. Wij hebben ook een konijntje gehad dat gromde. Ze was ook behoorlijk territoriaal. Ze werd uiteindelijk wel wat softer toen ze een vriendje kreeg. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Deeskuh88 1800 Geplaatst 27 November 2020 Share Geplaatst 27 November 2020 Welkom! Mijn eerste konijntjes (wel twee, maar twee voedsters) kwamen van een dierenwinkel. Maar daarna ben ik me in konijnen gaan verdiepen en heb ik via hier zoveel geleerd! En het leven voor mijn konijnen flink verbeterd 🙂 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Recommended Posts