Spring naar bijdragen

Allergisch voor sommige hooi

Recommended Posts

Hallo allemaal !

ik wist even niet waar ik dit in moest zetten dus zet hem even hier in..

ik heb de laatste echt hele erge allergische reacties op verschillende soorten hooi oog zwelt op krijg exceem op de handen, en aangezien ik eerst 1 konijn had en die kleine zakjes kruidenhooi kocht had ik er geen last. en nu met drie konijnen word dat beetje duur dus stapte over naar weide hooi en andere hooi maar ik ben daar zo alleegisch voor ik snap er niks van iemand anders hier mischien toevallig ook last van ? En wat voor hooi jullie dan gebruiken? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad, even een allergietest laten doen. Zelf ben ik allergisch voor hooimijt (en meelmijt, copramijt en huisstofmijt). Hooimijten zitten in alle hooisoorten. Daarom zitten mijn konijnen buiten, dan heb ik er geen last van. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-11-2020 at 15:44 zei x_blvck:

Hallo allemaal !

ik wist even niet waar ik dit in moest zetten dus zet hem even hier in..

ik heb de laatste echt hele erge allergische reacties op verschillende soorten hooi oog zwelt op krijg exceem op de handen, en aangezien ik eerst 1 konijn had en die kleine zakjes kruidenhooi kocht had ik er geen last. en nu met drie konijnen word dat beetje duur dus stapte over naar weide hooi en andere hooi maar ik ben daar zo alleegisch voor ik snap er niks van iemand anders hier mischien toevallig ook last van ? En wat voor hooi jullie dan gebruiken? 

Het zou ook kunnen dat je reageert op pesticiden en niet perse op het hooi of de kruiden zelf. Ik merk zelf ook dat als ik al ergens op reageer ook andere dingen waar ik normaal niet op reageer een reactie kunnen veroorzaken. Dat maakt het vaak ook lastig om een echte oorzaak te vinden. Voor mij is allergie medicatie echt een uitkomst, ik reageer nog wel op dingen, maar veel minder heftig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .