Spring naar bijdragen

Verdrietig, en opgezocht door pagepaaien <3

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik wil even wat kwijt. Ik had natuurlijk twee weken geleden veel verdriet over mijn lieve Eminemie die na 8,5 jaar ingeslapen werd. Hij woonde binnen en was echt een spinnende knuffelbeer. Hij kwam zelfs bij me liggen als ik op de laptop zat. Als ik voorbij liep, dan liep hij achter me aan of zag ik zijn ogen zo gaan van: hallo, hier ben ik, hier ben ik, haha. Ik heb best veel last van angsten, ook in de nacht, maar van hem werd ik altijd rustig en blij. Ook in de nacht bracht ik daarom best veel tijd met hem door. Nu is dat ineens allemaal leeg. En het nieuwe konijntje dat we hebben (dat aan hem gekoppeld hoorde te worden, maar door zijn ziekte niet ging) is nog best schuw, dus ik mis hem echt heel erg. Zij heeft overigens wel een nieuwe date gepland staan in het asiel.

Het ging best goed met me de afgelopen week. Maar sinds eergisteravond voel ik me echt weer zwaar *konijnendropjes*. Eerst denk je dat het beter is zo, ook voor hem, omdat hij zoveel pijn had, maar nu begin ik hem echt te missen. De knuffels en de gezellige praatjes en de nachtkusjes en de bezoekjes.

Hij is vorige week gecremeerd en zaterdag hadden we een klein potje met zijn haartjes opgehaald, daar ben ik heel erg blij mee, iets fysieks. Bij mijn vorige konijntje Ellie wist ik niet dat dat een optie was.

En nu heb ik vandaag dus ook nog een hele rare dag. Vanochtend zat ik in de bus naar het werk en toen ik uit het raam keek, zag ik ineens twee papegaaien voorbij vliegen. Ik heb ze in de 8 jaar dat ik hier woon nog nooit op deze plek gezien (er zitten hier twee clans, maar die zitten in een park en in een dorp, nooit waar mijn bus rijdt). Ik moest heel hard lachen, omdat ik het zo mooi vond. Het vrolijkte me echt op. Toen zat ik in de trein vanuit Haarlem en zag ik een mooie regenboog die me ook warm maakte, en daarna stapte ik in Amsterdam in een nieuwe trein. Je raadt het nooit... reed de trein weg en wat zie ik? Wéér twee papegaaien. In twee steden, vlak na elkaar. Ik dacht echt: huh?! Dit heb ik nog nooit meegemaakt (ondanks dat er ook in Amsterdam clans zitten).

En toen bedacht ik me ineens dat er eergisteren thuis dus ook een vogel probeerde via het raam mijn woonkamer binnen te komen. Dat lukte uiteraard niet, maar doordat hij het bleef proberen en hard bonkte, keek ik er wel van op. Ik ben een beetje verdoofd van de pijn op dit moment, maar vandaag voelt echt als een rare/speciale/bijzondere dag. Ik beeld me nu maar in dat dit mijn beestje is die van zich laat horen en zegt dat hij vogelvrij is. En ik hoop dat Ellie hem goed heeft opgevangen en ze nu weer lekker fijn samen zijn <3. 

Pff, rouw sucks, rouw sucks. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn hè hoe er dan van die mooie en bijzondere dingen gebeuren?!  Zeker als je zo'n vreselijke periode doormaakt.

Het geeft mij altijd veel troost en rust. 

Ik hoop dat je voedster een leuk konijn als vriendje krijgt zowel voor haar als voor jou.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zijn zeker mooie en bijzondere momenten! Het geeft zeker troost in een moeilijke tijd. Zo heb ik ooit gehoord dat er een dierlijke energie bij mij is die iedereen nauwlettend in de gaten houdt. Ik weet niet wie het is en ik weet eigenlijk ook niet echt of ik erin geloof, en toch geeft het op een aparte manier rust ofzo? Mijn eerste (en enige) dressuurwedstrijd met mijn huidige pony was ook zo'n vreemd moment. Ik had met haar wat issues in de lessen, waardoor ik nooit hoog had kunnen eindigen. De nacht voor die wedstrijd heeft (heb ik van horen zeggen, omdat ik zelf nooit weet wat ik ermee moet) mijn overleden pony contact met mij proberen te krijgen. En met de wedstrijd zelf was het alsof ik op haar reed ipv op mijn huidige pony. Ze liep perfect. Mijn vorige pony was heel constant in haar bewegingen en liep daardoor altijd in de prijzen. Heel rustig. Mijn huidige pony is compleet het tegenovergestelde qua lopen en bokt veel. En die wedstrijd was zo gek... Ik ben toen tweede geworden met echt 21 punten meer dan er nodig zijn voor een winstpunt. Van mezelf ben ik heel nuchter en ben ik daar niet zo mee bezig, maar die dag was zo vreemd. Ik kan het echt niet verklaren. Maar ja, op een aparte manier geeft het troost, dus ik begrijp wel wat je bedoelt. En sterkte nog! 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankjewel voor de sterktewensen, doet me goed.

Ik begrijp de nuchterheid hoor :). Ik ben daar zelf wat in veranderd, omdat ik vaak ook dromen heb die uitkomen. Heftige dingen die ik vooraf droom (zoals ook mijn konijntje die overleed, de week voordat het sukkelen begon), of kleine dingen zoals mensen die ik de dag erna tegenkom of mij opbellen (ook als ik ze maanden niet heb gezien), maar ook mailtjes die ik binnen krijg, enzovoort. Maar dat is weer een ander verhaal haha. Daardoor geloof ik wel dat er meer is dan wij weten of kunnen bevatten of begrijpen. 

Het is precies wat @Deeskuh88 zegt, mooi verhaal van je paard(en). Ik was er ook niet mee bezig toen ik naar buiten keek, totdat ik gewoon voelde dat er iets was. De hele dag voelde heel onverklaarbaar en mooi en troostend tegelijk. Iets om te koesteren, hoe dan ook, en inderdaad kalmerend 🙂.

Fijn weekend allemaal!

Link naar bericht
Deel via andere websites