Ga naar inhoud

Welke brok voor calciumarm dieet


Francisca

Aanbevolen berichten

Voor Tommie ben ik op zoek naar een calcium arme brok. Ik had eerst Beaphar Care + en ben toen over gestapt naar Beaphar senior. Maar volgens mij zit daar juist meer calcium in. Op internet staan heel andere getallen bij die producten dan op de zak staat. CA is toch calcium? 

 

Voor Julia en Coco heb ik Science Selective graanvrij want Julia kan niet tegen graan.

 

Maar kan ik voor Tommie beter Science Selctive doen? Of Science Selctive home bv? In welke brokjes van alles wat er te koop is zit het minste calcium?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beaphar is een jaar of 2-3 geleden van samenstelling veranderd, het kan dus zijn dat op internet nog oude cijfers staan, en op de zak de nieuwe. Op een gegeven moment was het bij beaphar echt ook niet kloppend op de zakken, toen heb ik de klein en grootverpakking van dezelfde brok naast elkaar gelegd, en die waren al totaal verschillend. 😕

 

Ik heb thuis een schema'tje met de calcium gehaltes er in op de computer staan, wil vanavond best even kijken voor de brokken die je noemt. In de bunnybunch webwinkel staat het ook bij elke brok uitgetypt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een poosje geleden ben ik in de calciumarme materie gesprongen ivm blaasgruis bij Liz.

Voorheen gaf ik ook Beaphar. 

Supreme Vetcare Plus Urinary is calcium arm, 0.5 %. Mijn konijnen aten dat niet. Nu geef ik ze Selective house rabbit. Daar zit 0.6 % calcium in. In veel (misschien wel alle) Selective konijnenvoer zit 0.6% calcium.

Trovet is goed voor de urinewegen maar ik kan niet vinden hoeveel calcium daar in zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Beaphar Senior zit 0,55% Ca, iets minder dus dan in Science Selective en Trovet. Alleen in Vetcare plus urinary zit iets minder calcium, maar zoals @Mira11 al aangeeft, niet alle konijnen eten dat en het is veel duurder dan Beaphar Senior of de gewone biks van selective. De mijne aten de Vetcare sticks wel overigens. Ik heb ook wel eens selective 4+ gegeven, maar volgens mij is dat ook rond de 0,6% Ca.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties!

Ik heb hier ook even op de zakken gekeken. 

Science selective graanvrij is 0.6%

Beaphar care + is 0.51%

Beaphar senior is 0.55%

Burgess excel is 0.75%

 

Dus ik kan Tommie eigenlijk beter weer op zijn oude voer terug doen.

 

@Evee, ja maar niet alles klopt bij sommige brokken in de webwinkel als ik dat vergelijk met mijn brokken. Ik heb idd het nieuwe voer van Beaphar care + Tommie lust nu de bolletjes niet meer 😒

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Francisca:

Dank voor jullie reacties!

Ik heb hier ook even op de zakken gekeken. 

Science selective graanvrij is 0.6%

Beaphar care + is 0.51%

Beaphar senior is 0.55%

Burgess excel is 0.75%

 

Dus ik kan Tommie eigenlijk beter weer op zijn oude voer terug doen.

 

@Evee, ja maar niet alles klopt bij sommige brokken in de webwinkel als ik dat vergelijk met mijn brokken. Ik heb idd het nieuwe voer van Beaphar care + Tommie lust nu de bolletjes niet meer 😒

Heeft de nieuwe Beaphar care + nu minder calcium als voorheen? Eerst 0.8%. 

Olaf heeft een paar dagen geleden besloten dat hij de Selective niet meer lekker vind. Beaphar eet hij wel. Nu geef ik dus beide konijnen ander voer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Marjoleink:

Ik weet niet hoeveel biks Tommie eet, maar de percentages liggen vrij dicht bij elkaar. Ik vraag me af of het echt heel veel uitmaakt.

 

Niet zo heel veel. Handje (ik heb kleine handen) 's ochtends en een handje 's avonds. Hij eet veel hooi en krijgt 's avonds andijvie en soms witlof. Ander groenvoer lust hij niet, ja paardenbloem en basilicum. Fruit lust hij ook niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .