Spring naar bijdragen

Wat zijn jouw slechte eigenschappen?

Recommended Posts

Zoveel topics over veganisme, plastic minderen, duurzaamheid, sporten enz. hier op het forum. Maar niemand is perfect en volgens mij heeft iedereen wel een "guilty pleasure" die hij/zij niet wil opgeven! 

Ik ben dus wel eens benieuwd naar wat dat bij jullie is! Wat zijn de dingen die je doet / koopt / eet / gebruikt waarvan je weet dat het eigenlijk echt niet goed is voor jezelf of de omgeving, maar die je toch echt niet kan laten? 😄 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier is het houden van verre reizen & rum 😂 Dat laatste klinkt echt alsof ik alcoholist ben ofzo, dat is zeker niet zo. Netjes met mate natuurlijk.  

Wij hebben zelfs twee auto's, maar zonder is hier eigenlijk ook echt niet te doen. Er rijd hier maar 1 bus, 1x per uur als je geluk hebt en alleen overdag. 's avonds en in het weekend kun je geen kant op. Dus als je geen auto hebt, zit je ook echt opgesloten in het dorp.  En daarvoor is er toch wel iets te weinig aan faciliteiten hier. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik eet te veel koekjes. 😬 Daar heb ik echt een zwak voor. Verder eet ik best wel gezond.

Vegetarisch eten gaat me heel goed af. Ik zou wel veganistisch willen eten maar dat lukt me niet. Met name de ei en melkproducten die toegevoegd zijn in andere producten vind ik heel erg lastig om te laten staan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan wel wat gezonder eten. Nu ik bijna 100% thuis werk snoep ik echt te veel en eet te weinig fruit. (vroeger nam ik 2 stuks mee naar het werk en die kwamen altijd op als tussendoortje. Thuis kan ik het niet opbrengen)

Ik ben nogal van het gemak dus pak bijna altijd voorverpakte groenten. Koekjes die per stuk verpakt zijn ipv een pak (anders eet ik dat hele pak op) 

Ik pak de auto voor alles (woon ook wel in een uithoek) en we hebben 2 auto's.

Reizen en vliegen zal ik ook nooit opgeven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Poeh, reizen, de auto, chocolade... Zie er wat langskomen die ook op mij van toepassing zijn, maar of het echt een slechte eigenschap is? Reizen of de auto zijn slecht voor het milieu, maar dat staat in mijn ogen weer los van een slechte eigenschap van jezelf 😉 Reizen is juist een goede eigenschap op persoonlijk vlak omdat het laat zien dat je openstaat voor nieuwe indrukken en je avontuurlijk bent. En ook qua echt slechte eigenschappen is het vaak om te buigen naar iets goeds. Kwestie van omdenken. Als ik dan echt een slechte eigenschap van mezelf moet opnoemen is het denk ik toch wel luiigheid. Ik moet mezelf echt motiveren of ergens toe aanzetten, anders doe ik niks. En dat is niet omdat ik het niet leuk vind (al is dat ook soms wel iets wat meespeelt, ik ben echt geen goede huisvrouw, ik doe het omdat het moet), maar omdat ik echt totaal geen zin heb om ergens aan te beginnen. En ik hou van (uit)slapen. Betekent ook niet dat ik niks doe en alleen maar de hele dag in bed lig 😛 Maar ik moet mezelf echt belonen. Dus dat ik zondag uit mag slapen als ik zaterdag gepoetst heb. Of als ik die kast éindelijk heb opgeruimd, dat ik daarna weer wat afleveringen van The Big Bang Theory mag kijken. Zo werkt het in elk geval wel voor mij 😉

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uhm, ik denk dat ik bij mij bovenaan t lijstje wel moet zetten dat ik voor mijn gevoel en wat ik ook allemaal lees op het internet een slechte moeder ben. Ik werk liever fulltime, ik hou mezelf nou eenmaal graag bezig.

Ik ben super concurrerend richting mannen, alhoewel ik daar wel recht toe heb vind ik zelf. 

Ik kan op bepaalde vlakken enorm snel uit mijn slof schieten.

En owja, ik wil te veel en te snel 😅 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Slechte eigenschappen heb ik genoeg. Ik snoep te veel als ik gestresst ben, terwijl ik het niet eens echt lekker vind. Ik kan nog steeds geen vegan schoenen vinden waar ik fatsoenlijk op kan lopen dus blijf ik bij mijn vertrouwde merk. En ik spaar net zo lang mijn karton op tot ik een flinke vracht heb die ik met moeite naar de papierbak kan slepen. En als die dan vol zit, gooi ik het in de kliko, omdat ik er niet mee terug naar huis wil slepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een vreselijke hekel aan koken, eet vaak kant-en-klaarmaaltijden en trakteer mezelf een of twee keer per week op een patatje met mayo van de snackbar.

Ook kijk ik graag eindeloos schattige en maffe dierenfilmpjes op YouTube (bijv van het kanaal The Dodo), kan ik huilen van het lachen om de filmpjes van StreetLab (die genante sociale experimenten doen op straat, en daar nietsvermoedende omstanders in betrekken), en bezoek ik graag de kanalen van complotdenkers. Niet omdat ik er zelf in geloof, maar om me te verwonderen en te ergeren...

Verder een vreemde lip-kapot-pulk-tic en de gewoonte om tien keer te checken of het gas wel uitstaat...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .