Ga naar inhoud

hebben jullie dit ook

trekkies

Aanbevolen berichten

ik speel redelijk wat games.

maar sins ik echt met konijntjes bezig bent dood ik niet graag konijnen in een spel ( ik heb het soms nodig voor pels enz...) ik weet  dat het maar 1 en 0 zijn

maar vind het toch moeilijk.

ook als er in een film en konijnen zijn wil niet zien of sterven .

hebben andere dit ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Mira11:

Ik speel nooit geen spelletjes waar geweld aan te pas komt. Dat vind ik echt vreselijk. Niet alleen met konijnen maar met alle dieren/mensen. 

Nooit geen 😉 Dan speel je ze dus juist wel, maar volgens mij bedoel je dat niet.  🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al helemaal niet van de games en spelletjes maar als er dierenleed op tv / radio of FB is (ook al is het nep in films) kan ik niet tegen en moet ik janken en kijk ik weg of zet het uit. Maakt niet uit wat voor dieren het zijn eigenlijk. Ik loop daar uren later nog mee in m'n hoofd.

Overlaatst had ik snoep in de vorm van konijnen en die kon ik niet opeten 😂

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei IreneM:

Spelletjes doe ik niet aan, maar in films vind ik het ook niet leuk 😅 kijk wel eens op https://www.doesthedogdie.com 

Nooit geweten dat mensen dat bijhouden, wel slim! 

Laatst keken we ook een of andere actiefilm met allerlei moorden, met Keanu Reeves er in. Er zijn een aantal films van, ik kan even niet op de naam komen. Maar aan het begin word zijn hond gedood! Aan het eind van de film zat dat mij nog dwars, wie doet dat nou!?!

Edit: de film heet John Wick

aangepast door Evee
film titel opgezocht
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Evee:

Nooit geweten dat mensen dat bijhouden, wel slim! 

Laatst keken we ook een of andere actiefilm met allerlei moorden, met Keanu Reeves er in. Er zijn een aantal films van, ik kan even niet op de naam komen. Maar aan het begin word zijn hond gedood! Aan het eind van de film zat dat mij nog dwars, wie doet dat nou!?!

Edit: de film heet John Wick

Ik heb ook een gedeelte van die film gezien. Ik vond het echt wel te bloederig. 

Dat gebeurd me wel vaker. Ik houd wel van een beetje actie maar niet van al dat die moorden. Na een poosje houd ik het dan voor gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Compleet off-topic, maar mijn vriend lijkt schijnbaar op Keanu Reeves. Hij is al meerdere malen op straat en in de supermarkt benaderd door random mensen met de vraag of hij John Wick/Keanu Reeves is. 😂

Anyway, ik kan ook slecht tegen dode/zieke dieren, of het nou in het echt of op tv is. Ik zorg ook altijd heel goed voor m’n beestjes in de Sims. 😌

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Pablo&Lola:

Compleet off-topic, maar mijn vriend lijkt schijnbaar op Keanu Reeves. Hij is al meerdere malen op straat en in de supermarkt benaderd door random mensen met de vraag of hij John Wick/Keanu Reeves is. 😂

Anyway, ik kan ook slecht tegen dode/zieke dieren, of het nou in het echt of op tv is. Ik zorg ook altijd heel goed voor m’n beestjes in de Sims. 😌

Hahaha wat grappig! Knappe man hoor Keanu Reeves. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-11-2020 at 10:43 zei trekkies:

ik speel redelijk wat games.

maar sins ik echt met konijntjes bezig bent dood ik niet graag konijnen in een spel ( ik heb het soms nodig voor pels enz...) ik weet  dat het maar 1 en 0 zijn

maar vind het toch moeilijk.

ook als er in een film en konijnen zijn wil niet zien of sterven .

hebben andere dit ook

Speel je zeker Red Dead Redemption (2)?

Ik heb er met games niet veel last van. Ik weet dat het nep is en dat ik het in het echt nooooooit zou doen. Ik zou nog liever verhongeren en doodgaan dan een dier te vermoorden.

In een film ligt het er een beetje aan. Ik huil bij bambi als zn moeder wordt neergeschoten. En dat is gewoon getekend! Als een echte hond dood gaat in de film weet ik dat het nep is (soms zie je de hond zelfs nog ademen of stiekem bewegen) maar blijf het zielig vinden. Laatst had ik een serie gekeken en toen was er een vrouw die een bloedzuiger zo plat sloeg met haar platte hand. Dan denk ik wel, is dat echt of niet? Hoeveel beestjes zouden ze gebruikt hebben voor ze dat er goed op hadden staan? En waarom hebben die beestjes geen rechten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch denk ik dat als ik echt uit nood, uit overleving, een dier zou moeten doden om te kunnen overleven, ik dat wel zou kunnen. Ik ben vooral tegen de massaproductie die er nu voor consumptie is ontstaan, en doden voor sport en plezier. En dat is het tegenwoordig alles zo een beetje, en dat staat mij echt erg tegen. Ook in films en spelletjes.
Als ik als "Bear Grills" ergens zou stranden in niemandsland, en mij zou moeten verdedigen of voedsel echt nodig zou moeten hebben om te overleven, en er is geen plantaardig voedsel beschikbaar, denk ik dat ik mij er in zo een situate wel toe zou kunnen zetten. Maar de kans dat je dat overkomt is minimaal gelukkig. 

7 uur geleden zei Francisca:

Laatst had ik een serie gekeken en toen was er een vrouw die een bloedzuiger zo plat sloeg met haar platte hand. Dan denk ik wel, is dat echt of niet? Hoeveel beestjes zouden ze gebruikt hebben voor ze dat er goed op hadden staan? En waarom hebben die beestjes geen rechten?

In films gebruiken ze tegenwoordig gelukkig veel special effects / namaak voor  dit soort situaties. In de aftiteling staat dan ook "no animals were harmed" of iets dergelijks. Ik denk (en hoop) dus niet dat ze zomaar dieren doodgeslagen hebben voor de serie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Francisca:

Laatst had ik een serie gekeken en toen was er een vrouw die een bloedzuiger zo plat sloeg met haar platte hand. Dan denk ik wel, is dat echt of niet? Hoeveel beestjes zouden ze gebruikt hebben voor ze dat er goed op hadden staan? En waarom hebben die beestjes geen rechten?

Ik denk dat dat gewoon nep is, met props of special effects. Die actrice zal ook niet even een bloedzuiger op haar willen voor hoeveel takes het duurt totdat het er goed op staat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Francisca:

Speel je zeker Red Dead Redemption (2)?

Ik heb er met games niet veel last van. Ik weet dat het nep is en dat ik het in het echt nooooooit zou doen. Ik zou nog liever verhongeren en doodgaan dan een dier te vermoorden.

In een film ligt het er een beetje aan. Ik huil bij bambi als zn moeder wordt neergeschoten. En dat is gewoon getekend! Als een echte hond dood gaat in de film weet ik dat het nep is (soms zie je de hond zelfs nog ademen of stiekem bewegen) maar blijf het zielig vinden. Laatst had ik een serie gekeken en toen was er een vrouw die een bloedzuiger zo plat sloeg met haar platte hand. Dan denk ik wel, is dat echt of niet? Hoeveel beestjes zouden ze gebruikt hebben voor ze dat er goed op hadden staan? En waarom hebben die beestjes geen rechten?

nee momenteel speel ik horizon zero down ( best leuk maar ingewikkel verhaal ) .

ik ben het 100 % eens met evee als men dieren pijn / dood / verminkt voor het plezier dat haat ik met al mijn ziel ,

er zijn ook jagers die zeggen we doen dit om het natuurbehoud te beschermen , pure onzin de natuur doet het al miljoenen jaren zonder de mens en deed het dan nog veel en veel beter .

enkel  toen de mens er zich mee kwam bemoeien liep het verkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...
Op 20-11-2020 at 17:14 zei Francisca:

Misschien is er daarom wel corona. De natuur die zegt er zijn teveel mensen. 

Blijft wel vervelend natuurlijk.

Dat gevoel heb ik ook wel eens. Al die natuurrampen. Het is net alsof moeder aarde die vervelende parasieten van zich af wil krijgen door er natuurrampen en ziektes op af te sturen zo van 'En nou wegwezen!!' 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .