GerrieGerbil 0 Geplaatst 18 November 2020 Share Geplaatst 18 November 2020 Hi, mijn zoon heeft twee gerbils. Op aanraden van de fokker hebben we toen voor twee vrouwtjes gekozen. We hebben ze nu een jaar. Sinds twee maanden is de ene agressief en moet de ander zich steeds verbergen om niet achterna gezeten te worden. En laatst is ze zelfs tot bloedens toe gebeten. Hoe kunnen we dit oplossen? Kunnen we dit uberhaupt oplossen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mira11 868 Geplaatst 18 November 2020 Share Geplaatst 18 November 2020 Vervelend hoor! Allereerst de vraag of de basis in orde is. Is het verblijf groot genoeg? Persoonlijk vind ik de min afmeting echt veel te klein voor zulke actieve dieren. Kunnen ze voldoende graven (hoge bodembedekking) ? Hebben ze een looprad? Een zandbakje? Voldoende knaagmateriaal? Over het algemeen zijn mannetjes wat verdraagzamer als vrouwtjes. Daar heb je voor nu natuurlijk niets aan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bambi&Fendi 124 Geplaatst 20 November 2020 Share Geplaatst 20 November 2020 Wat ik ook wel eens hoor is dat een zieke/zwakke gerbil wordt afgestoten. Is degene die achterna wordt gezeten niet ziek of iets? Misschien is er een onderliggende oorzaak...? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Recommended Posts