Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Een baardborsteltje van everzwijnhaar! Heus waar, die haren hebben een stevige soepelheid en gaan goed door pluizenvachten heen zonder statisch te worden. Het onderhoud van zo'n borsteltje doe je met een speciale olie en dat is dan ook weer prima voor het haar van "de dame met de baard/snor/kuif". Ik heb die borsteltjes gebruikt voor mijn rare langharige pluizige mixjes en dat werkte goed.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Als ik zo naar Rummie kijk heb ik niet het idee dat er klitten in haar kuif en snor zitten. Nou wil ik daar ook niet op wachten met borstelen, maar ze laat mij haar nog niet aanraken. We zijn er wel bijna, op dat punt. Gistermiddag kwam ze naast Kliko zitten toen hij zich door mij liet aaien. Dus eigenlijk wil ik nog heel even wachten met borstelen tot ze het punt bereikt heeft dat ik haar mag aanraken. Of moet ik haar gaan dwingen nu en in de houdgreep nemen met kans dat ik het opgebouwde vertrouwen weer teniet doe? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou haar nu niet in de houtgreepp nemen. Hoe meer stress, hoe moeilijker het wordt om te borstelen en hoe moeilijker het de volgende keer ook gaat zijn. Kan je haar niet oppakken en buiten op tafel zetten, wat brokjes geven en als het lukt voorzichtig borstelen? Als borstelen nietlukt gewoon even op tafel met eten zetten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ligt er aan.

Als je denkt dat het echt problemen (zoals pijn) geeft, dan zou ik het wel in de houdgreep doen. Dan is ze er voorlopig vanaf en kun je de komende tijd weer aan de relatie werken. 

Maar als je denkt dat  ze er zelf weinig last van heeft, en je denkt dat je het bijvoorbeeld over een week of 2 op een konijnvriendelijkere manier kan, dan zou ik wachten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb dus het zelfde soort konijn gehad. Die mocht ik ook niet aan raken alleen als ze aan het eten was, ze had precies zo'n kuif en snor. Zaten echt zelden klitten in. Ik hield het goed in de gaten in het begin, maar ik kwam er snel achter dat ik ongeveer 1x per maand borstelen voldoende was. Nu zeg ik natuurlijk niet dat Rummikub hetzelfde is, maar zoals ik die foto laatst zag lijken ze eng veel op elkaar. Ik wil meer meegeven dat als je een konijn hebt met kuif het niet per se echt heel erg hoeft te klitten. Dus ik zou inderdaad zeggen wacht het even af.

Link naar bericht
Deel via andere websites