Ga naar inhoud

Avonturen van Kliko en Rummikub

Gast
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik dacht, laat ik er maar een eigen topic voor aanmaken 😇😎

Vanmiddag om 12.30 uur heb ik het verliefde koppel opgehaald bij opvang Kaatje Keutel in Lelystad. Heel vreemd om Kliko niet met een sneeuwwit-met-rode-ogen-konijn te zien, maar met een wildkleur-met-kuif-en-snor-konijn. 
Kliko rende al naar het deurtje zodra de vrijwilligster er voor stond. Pootjes tegen het gaas: “VOER VOER VOER!” Helaas vriend, geen voer. Hij huppelde snel weer naar achter toen ze de ren in stapte en ging meteen bij Rummikub zitten. De vrijwilligster vertelde dat de koppeling in eerste instantie niet helemaal zonder problemen ging. Het was zeg maar geen liefde op het eerste gezicht, er was wat onenigheid in de tent. Dat was gelukkig snel over, dus hebben ze de koppeling doorgezet. Na een paar uur zaten ze in de “als ik doe alsof je er niet bent, dan ben je er ook niet”-fase. Dat hebben ze twee dagen volgehouden. Daarna besloten ze elkaar toch maar te accepteren en zochten ze elkaar meer op. 
Het is nog geen super klef en hecht stelletje, maar er wordt wel samen gegeten, ze zoeken elkaar op en wassen elkaar. 

Bij thuiskomst alle twee in de ren gezet en ze verder met rust gelaten. 

Om 16.15 uur terug de ren in gegaan om groenten en brokjes te brengen en ik heb toen ook heel even in de ren gezeten, maar dat vond Rummikub nog erg spannend, zo’n mens in de ren. Dus na pak ‘m beet 5 minuten ben ik weer naar binnen gegaan zodat ook zij rustig groenten kon gaan eten en naar de brokjes toe kon gaan. 

Ze zat, toen ik in de ren kwam, in de zandbak en was uitgebreid het zand aan het goedleggen. Dus die heeft mevrouw al ontdekt. Ik zag ook geen keutels in de ren liggen, maar keurig in de kattenbak. Dus het lijkt erop dat ze zindelijk is. Wel zo prettig, scheelt een hoop vegen. Spook deed het niet meer op de bak, dus ik was iedere dag met stoffer en blik in de weer en moest om de week ook het stro in het hok vervangen en achter het hok vegen. Als dat nu niet meer hoeft zou dat toch mooi meegenomen zijn 🙃

Ze heeft wel een enorm dikke vacht trouwens! En volgens mij ook een paar gram spek teveel 😶. Maar die vacht is super zacht, lijkt wel een bontkraagje... Ik tilde haar uit het reismandje en ik had zoiets van “ooooo dit wil ik aaien...!!” Maar ja, dat zal zij wel niet willen. En dat is helemaal oké. Die snor en kuif moet ik af en toe even kammen en dat schijnt ze prima te vinden, dus dat is fijn. Geen geworstel met een konijn. 

Bijgevoegd een eerste foto van Rummikub. Heb nog geen foto’s van het stelletje samen, maar die volgen vast snel! Net als de andere avonturen 😉

2D68006F-8040-4E19-826E-BC05500D7578.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartstikke fijn dat Kliko weer thuis is en mét vriendinnetje met een snor. Dat kunnen er ook vast niet veel zeggen! Wat een dapper ding dat ze nu al in de zandbak haar nieuwe woning aan het herinrichten was. Hebben Yoda en Skittles al door dat er een nieuw "luchtje" hangt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een prachtkonijn en wat fijn dat Kliko ook weer lekker thuis bij het baasje is, met vriendin. ☺️

Ik weet niet waarom, maar ik las de namen in de titel op de wijs van ‘Bassie en Adriaan’ (Klikooo en Rummikub 🎶) en nu kom ik er niet meer van af, dus bedankt daarvoor. 😅

• Haha 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

@JokeC Ja, Yoda was helemaal hyper-de-pieper 🤣

Die was niet meer bij de ren weg te slaan en stond als een juffershondje te piepen en te trillen. Toen hij van mij toch écht mee naar binnen moest zat hij eerst op de mag en toen op de rugleuning van de bank te piepen, om daarna als een volledig platgeslagen Teckel onder de tafel te gaan liggen staren naar de achterdeur. Skittles heeft heel even staan piepen, aangestoken door  Yoda, maar had al snel zoiets van “whatever, het zal allemaal wel 🤚🏻

Dat is niet zo’n neuroot als het op de konijnen aankomt. 

@Pablo&Lola en @Eefje hahahahah sorry...! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Pablo&Lola:

Kliko en Rummikub, Kliko en Rummikub

dat zijn de beste vrienden

die je maar kan vinden.

Rummikub is acrobaat

en Kliko zit vol kattekwaad.

Kliko en Rummikub, Kliko en Rummikub 

waar zie je Kliko gaan,

dan komt Rummikub eraan.

Graag gedaan.

Klinkt goed! Jeugdsentiment, Bassie en Adriaan 😃 eh kliko en rummikub 🎶 🙈

Hadden ze eigenlijk veel beter kunnen doen dan Bassie en Adriaan trouwens. Klinkt toch veel leuker? 

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Oké, maar morgen wel even voor ze zingen, hè? 😄 

Zal ik doen. Wat @DaniëlleV zegt, elke dag bij het voeren. Gelukkig weten de buren al dat ik een GGZ indicatie heb, anders zouden ze zich nog zorgen maken 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

Gelukkig weten de buren al dat ik een GGZ indicatie heb, anders zouden ze zich nog zorgen maken 🤣

Als ze maar niet het busje bellen om je in een jasje met hele lange mouwen af te voeren naar een bosrijke omgeving ver weg van de bewoonde wereld.😲😁 

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Samen groenten eten gaat goed. En ook de nieuwe zandbak wordt goed gebruik van gemaakt. 

Ze zit mij nu aan te kijken vanuit het hok van “wat doe jij daar op dat krukje?!” Maar ze neemt niet meteen de benen als ze mij hoort, en zodra ik de ren in kom rent ze eerst een rondje door de ren voor ze een veilig plekje zoekt ipv zich direct te verstoppen. Dus op zich is dat wel een goed teken. Net lag ze ook helemaal languit in het hok, dus ze is niet extreem gestresst. 

3093B00A-5EA1-4F50-AC89-234081D152CC.jpeg

6CE3659E-3BC0-4B95-BEF1-E3662F782578.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ze is niet kleiner. Eerder iets groter, zeker voller, dan Kliko. En voor mij ook de eerste foto van hun samen hoor, sowieso de eerste keer dat ik ze echt samen zag. Dus dat was wel een fijne aanblik. 

Ze vindt de zandbak wel echt een fijne, veilige plek. Toen ik de ren in kwam was dat de plek waar ze meteen naartoe ging en mij eens even ging zitten observeren, maar zich ook ging zitten wassen. Dus ze is wel ontspannen als ik in de ren ben. Ze vind het alleen nog te spannend om rustig te komen kijken of rustig te eten als ik in de ren zit. Dat is ook niet gek, ze is er net een dag. 

Vanaf morgen wil ik tijdelijk 2x per dag in de ren gaan zitten; 1x eind van de ochtend en 1x eind van de middag als ze eten krijgen (dat is de normale tijd voor mij om in de ren te zitten). Eind van de ochtend hebben ze hun brokjes als het goed is al op en hoef ik niet bang te zijn dat zij niks te eten krijgt omdat ze bang is om te eten omdat ik er zit. Dus dan kan ik wat langer blijven zitten. Eind van de middag blijf ik dan nog een minuut of 5 a 10 zitten, ik denk dat ik dan de brokjes even wegzet anders heeft Kliko alles al opgegeten. Groente is er wel genoeg en daar begint ze al aan als ik nog bezig ben met de wc schoonmaken en vullen. Snoepje pakt ze nog niet aan, maar eet ze wel meteen op als je het voor haar neerlegt. Ook als je in de ren zit. Dus dat is ook best wel stoer van haar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rummikub heeft vanmorgen en vanmiddag een snoepje aangepakt 🙃❤️
Ze zat in het hok, ik hield het snoepje aan de andere kant door de tralies, ze deed twee stappen naar voren en pakte het aan. Stoere meid. 
Als ik in de ren zit komt ze nog niet kijken, maar dat komt ook nog wel. De eerste stap is gezet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag helaas niet in de ren kunnen zitten, was een aantal uur op kantoor. 
Maaaaarrrrr..... ze heeft wél een snoepje bij de deur van de ren aangepakt! En het daar ook heel rustig opgegeten. Kliko probeerde het af te pakken, maar toen ging ze heel verstandig gewoon andersom zitten zodat hij er niet bij kon komen. En hij had geen recht om te zeuren, want hij had al gehad. 
Toen ze het snoepje op had ben ik de ren ingestapt. Dat is nog steeds erg spannend, dus *poef* weg was ze, maar van achter het hok zat ze mij goed in de gaten te houden. Ik moest bijna de volledige inhoud van de zandbak terug in de bak scheppen omdat zij en Kliko dat samen uit de bak gegooid hadden. Terwijl ik dat stond te doen, kwam zij achter het hok vandaan om te eten. Dat was voor het eerst. Een grote stap vooruit dus! 
Morgen kan ik weer in de ren zitten. Ik ben heel benieuwd of ze komt kijken. Ik ben erg blij dat ze wat begint te wennen en ontdooien en doorkrijgt dat ik niet een eng monster ben. 

8F29710D-6FB8-4674-8568-B5152317D025.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Mira11:

Fijn dat het zo goed gaat met Rummikub! Het is toch altijd wel even wennen. 

Ja, dag is het zeker. Voor haar, Kliko en mij. Maar ze doet het heel goed.

Ik mis het wel om lekker lang in de ren te zitten eind van de middag merk ik. Maar Rummikub is daar echt nog niet aan toe, die vindt het nog veel te spannend als ik in de ren ga zitten. Dus dan doen we dat nog maar even niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu in de ren. Toen ik aan kwam lopen zat Rummie heel mooi, echt foto-waardig, midden in de ren. Wil ik een foto maken gaat ze er stampend vandoor 🙄

Nou ja, volgende keer beter. 

Terwijl ik dit typ zit ze achter het hok met Kliko samen mij angstvallig in de gaten te houden. Maar ze kwam net wel even langs gehuppeld. Heel snel, dat wel. Maar ze deed het toch maar! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat goed met het stel. Ze vinden elkaar erg lief, liggen veel samen in het nachthok, eten samen of zitten samen op de Cat Cube. De kattenbak-zandbak is echt een grote hit. Iedere ochtend kan ik het zand er weer ingooien, iedere middag ook weer. 
Net had ik het er in gegooid, Kliko dook de bak in en begon meteen te graven. Dus ik weet wat ik morgenochtend doen kan 🤣

CEB04EE5-6F91-4A72-8F46-EDA1D7B76136.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

En kliko maar denken: "die baas van mij snapt ook niet hoe ik het wil hebben" 😉 Je zou er bijna een lege bak voor zetten, zodat ze al het zand daar in mikken. Hoef je alleen nog maar die bak leeg te kieperen, of zouden ze dan een 2e projectje starten als deel 1 klaar is?

Mooi om te lezen dat het zo goed gaat tussen die twee 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze dan met de tweede bak beginnen ja 🤣

Vanmiddag had ik ook weer al het zand terug in de bak geschept en Kliko begon het er meteen weer uit te gooien. Om vervolgens in het bergje wat op de straat lag te gaan graven en allemaal binkies te gaan maken. Maf konijn 🤣🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .