Ga naar inhoud

Overal keutelen


mercy

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

 

Ik heb sinds een tijdje het leefgedeelte van mijn konijnen groter gemaakt. In de ren ligt een groot stuk tapijt, hier liggen ze graag op. Nu is het zo dat ze normaal eigenlijk alles op hun WC deden boven in de kooi maar sinds kort keutelt 1 of beide konijnen de hele tijd beneden op het tapijt. Waar zou dit aan kunnen liggen of wat kan ik hieraan doen?

 

Groetjes Stefani

Mercy

Chichi 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verandering van leefruimte zorgt er voor dat konijnen vaak de geur overal weer af willen geven, om het nieuwe gebied eigen te maken. Dat mindert na verloop van tijd als het goed is wel weer. Het kan wel helpen om wat extra toiletbakjes neer te zetten de eerste tijd. 

 

Hoe oud zijn jouw konijnen? Het kan ook zijn dat ze nu bijvoorbeeld de puberleeftijd bereikt hebben en daardoor ook meer keutelen en wat onzindelijk worden. 

 

Hier staat veel informatie over zindelijkheid en konijnen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-zindelijk-maken

  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen poepen is op zich niet erg toch? Die keuteltjes ruim je gemakkelijk weer op. Mijn konijnen hebben ook wel gepiest op kleedjes. Die heb ik toen grondig schoonmaakt met schoonmaakazijn, en sindsdien is er niet meer op geplast. Al blijf ik er wel wat poepjes op vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .