Ga naar inhoud

Hoe weet je of een vrouwtje is gesteriliseerd?


Kim1982

Aanbevolen berichten

Ik had 2 konijnen, een vrouwtje en een mannetje. Helaas is het vrouwtje eind augustus op 11 jarige leeftijd overleden :-( 

Ik ben op zoek naar een vrouwtje via bv. de dierenbescherming of een konijnenopvang, zodat hij niet alleen is. (Hij is een binnenkonijn wat bij goed weer in de tuin mag, dus hij zit nu gelukkig niet alleen buiten in een hokje). 

Maar wat ik graag zou willen weten is of je kunt zien dat een vrouwtje gesteriliseerd is? Bij de omschrijving op internet staat namelijk vaker dat ze op straat gevonden zijn en gesteriliseerd en dan denk ik hoe weet je dat als het diertje op straat is gevonden... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Kim1982:

Maar hoe weten ze dat daar dan? Neem aan dat ze niet zomaar het diertje gaan opereren om te kijken of ze nog gesteriliseerd moet worden? 

 

Daar komt het in feite wel op neer, de kans dat een gevonden konijn (of zelfs een afstandskonijn, tenzij expliciet benoemd) gesteriliseerd is is nihil. Een enkel konijn zal dus de pech hebben onnodig op de operatietafel te belanden maar dat is een grote uitzondering. Zo gangbaar is het (nog) niet dat voedsters gesteriliseerd worden. Als er bij staat gesteriliseerd kun je dus er van uitgaan dat het konijn door het asiel of de opvang gesteriliseerd is of dat het een afstandskonijn betreft waarbij de oud-eigenaar dit heeft laten doen. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .