Spring naar bijdragen
JacinthaBrehler

Puppy-spam!

Recommended Posts

Vanmiddag bij de puppy’s geweest en o wat waren ze leuk ❤️
Van de drie teefjes had 1 mijn voorkeur, teefje luipaard. Die zat heel rustig in mijn handen en ging ook mijn gezicht en nek zitten aflikken, zó schattig 😍 

2CBA9EE1-B152-4DBE-9703-86BCD6256617.jpeg

FCC1D46A-D69E-4ABA-BA97-4429BFCD8F09.jpeg

8A24869F-05AE-4260-BCA8-CED227962DE3.jpeg

CAEB4A74-5500-43B1-A18C-0AFAD635658E.jpeg

1C5588A2-AA30-4ABB-BCC7-5A001CB0BFF7.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@JokeC ze zijn nu 3 weken en 3 dagen oud. En op de foto’s zitten ze aan de puppy-pap; een papje van melkpoeder voor jonge dieren en wat Brinta. Uiteraard naast de melk die ze bij de moeder drinken. 

@Mira11 ze zijn met z’n tienen, drie teefjes en zeven reutjes. Het waren er elf maar één was dood geboren. 

bewerkt door JacinthaBrehler
Typfout

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat dacht ik al, dat ze Brinta kregen. Als er al iets achterhaald, want niet goed is voor puppen is het Brinta, maar ja, wat doe je eraan. 😢Honden en zeker puppen hebben geen spijsvertering die geschikt is voor granen (tenzij een beetje verteerde derrie uit de darmen of magen van prooidieren), mensen wel, die halen uit die koolhydraten snel energie, maar honden niet (aan de voorkant erin en aan de achterkant er weer uit). die halen snel hun energie uit (goede) vetten. En die vetten horen in de moedermelk en puppie-melk te zitten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei JokeC:

Dat dacht ik al, dat ze Brinta kregen. Als er al iets achterhaald, want niet goed is voor puppen is het Brinta, maar ja, wat doe je eraan. 😢Honden en zeker puppen hebben geen spijsvertering die geschikt is voor granen (tenzij een beetje verteerde derrie uit de darmen of magen van prooidieren), mensen wel, die halen uit die koolhydraten snel energie, maar honden niet (aan de voorkant erin en aan de achterkant er weer uit). die halen snel hun energie uit (goede) vetten. En die vetten horen in de moedermelk en puppie-melk te zitten. 

Ik weet het, ben er ook geen fan van. Maar ja, kan moeilijk zeggen dat ik het niet wil. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat kan wel, maar het is de vraag of het zin heeft natuurlijk, plus dat je je zinnen hebt gezet op een pup uit dat nest. 🙂  Het lastige is dat de maagjes vol worden van die Brinta, maar er zit niks in waar het hondje wat mee kan. De opbouw van het skelet heeft voorrang dus wat er aan goede dingen in de moedermelk en puppie-melk zit, gaat daar als eerste naar toe en wat er dan overblijft, is voor de rest van de groei. Dus de Brinta verdringt de ruimte in de maag en darmen waar goede voeding zou kunnen zitten. Als de hondjes onvoldoende uit hun voeding plus Brinta kunnen halen dan wordt dus die belangrijke eenmalige opbouw van pup naar volwassen hond belemmerd. Organen, spieren, zintuigen, hersenen krijgen dan niet wat nodig is en daar kan het hondje vroeger of later de negatieve gevolgen van ondervinden. Zeker bij puppen die flink moeten  groeien tot een grote volwassen hond. Wel jammer dat de eigenaar van de moederhond wel puppies op de wereld zet, maar zich niet verdiept heeft in wat er nodig is om die puppen goed te voeden. Duimen maar dat TumTum en de rest van het nest niet zo groot wordt dat er tekorten ontstaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt er toch gewoon naar vragen? Goh ik zie dat ze Brinta krijgen. Mag ik vragen waarom dat is, want ik heb begrepen dat daar niet zoveel voedingsstoffen inzitten? Misschien denken ze dat ze er goed aan doen, en staan ze open voor advies. En zo niet, dan heb je niks verkeerds gezegd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb hem een berichtje gestuurd. Nu maar hopen dat hij het goed opvat. Heb er bijgezet dat ik niet als een betweter wil overkomen, dus nu maar hopen dat hij dat ook niet zo opvat... 🤞🏻

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze gaan van de Brinta af. Hij was blij met mijn bericht, hij dacht het goed te doen. Ze gaan nu op Eukanuba Grow, dat is puppybrok voor puppy’s vanaf 1 maand tot 12 maanden. Dat gaat hij weken en dan pureren tot een papje. Datzelfde heb ik voor Skittles en haar broertjes en zusjes ook gedaan toen ik daar een week opgepast heb, dus dit klinkt wel logisch. Gelukkig geen Brinta meer 😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Marjoleink:

Zie je nou wel...

Tja, ik ben niet altijd even heldhaftig 🙃. Maar jullie hebben mij goed de juiste richting in geduwd. Dus bedankt daarvoor. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is vaak de manier waar je het op brengt die er toe doet 🙂

Niet aanvallend, maar op een manier die mensen over iets aan het denken zet. Soms zijn het simpelweg hardnekkige gewoontes "dat deden we vroeger ook zo, dus dat doe ik nu ook maar, maar ik heb eigenlijk geen idee waarom".

En als je dan mensen kan motiveren het te onderzoeken, of iets goed is of niet, en wat de reden is dat mensen het zo doen, dan komen ze er zelf achter dat iets niet meer van deze tijd is en er betere alternatieven zijn. En dan is het iets waar ze zelf achter gekomen zijn, en dan zijn mensen meer geneigd om gewoontes aan te passen aan de hand van die informatie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jep, dat bleek nu inderdaad ook het geval te zijn. Ik ben blij dat hij het heeft aangepast. Vanochtend had ik een foto op de app van alle puppy’s rond een schaal met geweekte brokjes ❤️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites