Ga naar inhoud

Geschikte jeans, tips zeer welkom!

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Deeskuh88:

Kende je geen jeggings? Treggings wel? 😛 Ik heb 3 jeggings, een zwarte, donkerblauwe en 'normale' spijkerstofblauw. Ik vind ze ideaal. En díe komen van Bonprix 😛

Ik vind het nadeel dat ze geen zakken hebben (en dat je mijn zadeltassen ziet). En op mijn werk loop ik met 2 telefoons en sleutels, en die moet ik toch ergens laten.

@Eefje een tregging zit tussen een broek (trousers) en een legging in. Een jegging tussen een jeans en een legging.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Yeah! Het is gelukt! Ik heb een jeans gevonden die dik is, heerlijk zit en leuk staat. Een heerlijk wijd model. Voor mij geen skinny's meer. Olaf & Liz geven ook hun goedkeuring. 😄

Wat een geweldige foto! 😄

Ah ja ik heb op afbeeldingen gezocht. Ik ben niet zo'n fan van zulke broeken. Kan me voorstellen dat het lekker zit, maar ik vind ze bij bijna niemand mooi zitten (sorry), en voor zelf houd ik van stevige broeken, anders heb ik het gevoel dat ik in mijn blote kont loop 🍑🍑

Link naar bericht
Delen op andere sites

Treggings vind ik ook niks en een legging als broek dragen zou helemaal verboden moeten worden. Voor sporten, prima. Ik heb ook paardrijleggings (en die krengen zitten zoooo lekker), maar ik zal er nooit zo in lopen. Jeggings daarentegen vind ik wel heel fijn. En die van mij hebben wel gewoon zakken. Het enige is dat ze nauw aansluiten en geen knoop- en/of ritssluiting hebben, maar gewoon een band van elastiek. Ideaal, die knopen zitten dus nooit in mijn buik te duwen. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uur geleden zei Deeskuh88:

Kende je geen jeggings? Treggings wel? 😛 Ik heb 3 jeggings, een zwarte, donkerblauwe en 'normale' spijkerstofblauw. Ik vind ze ideaal. En díe komen van Bonprix 😛

Heerlijk, die dingen! Ik ben er ook fan van.

Ik heb geen idee waar je nog een goede spijkerbroek kan kopen, ik vind ze ontzettend slecht van kwaliteit en pasvorm tegenwoordig.

Als ik echt een goede broek wil, koop ik een fjällraven broek. Die hebben geen spijkerbroeken en vooral outdoor broeken, maar bijv. ook hiking broeken die er uit zien als normale nette broeken. Zie passen goed, slijten nauwelijks, zitten heerlijk.  Gaan echt jaren mee (tenzij je maat veranderd 😂)

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden zei Mira11:

Jeggings kende ik ook niet. Als ik het online op zoek dan zie ik alleen skinny's. Die ben ik na al die jaren een beetje zat. Ik draag graag onderin wijde pijpen. 

Ik zag op Zalando een aantal mooie flared van Lee. Wel even de reviews lezen voordat je bestelt want de maten vallen vaak een beetje gek. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo herkenbaar. Ik was vroeger inderdaad ook helemaal team Esprit, maar de kwaliteit is helaas niet meer wat het geweest is. Laatste item ging niet eens 1 wasbeurt mee. Toen was ik er helemaal klaar mee. Als je op zoek bent naar wat meer ‘gekledere’ jeans, dan zijn die van Opus erg fijn. Vooral de Opus Elma 7/8 modellen vind ik echt fantastisch. Ook fijn in de herfst of winter om met een enkellaarsje te dragen.  Ook een beetje in dezelfde prijsklasse als Esprit, en ook nog wel goed in de sale te scoren. Ben je op zoek naar iets stoerders, dan heeft Levi’s ook fijne jeans. Zijn wat dikker en stugger dan die van Opus. Laatst een high waist mom jeans gekocht van Levi’s. Helemaal blij mee, maakt al mijn outfits opeens een stuk stoerder en hipper. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uur geleden zei Zwelgje:

Zo herkenbaar. Ik was vroeger inderdaad ook helemaal team Esprit, maar de kwaliteit is helaas niet meer wat het geweest is. Laatste item ging niet eens 1 wasbeurt mee. Toen was ik er helemaal klaar mee. Als je op zoek bent naar wat meer ‘gekledere’ jeans, dan zijn die van Opus erg fijn. Vooral de Opus Elma 7/8 modellen vind ik echt fantastisch. Ook fijn in de herfst of winter om met een enkellaarsje te dragen.  Ook een beetje in dezelfde prijsklasse als Esprit, en ook nog wel goed in de sale te scoren. Ben je op zoek naar iets stoerders, dan heeft Levi’s ook fijne jeans. Zijn wat dikker en stugger dan die van Opus. Laatst een high waist mom jeans gekocht van Levi’s. Helemaal blij mee, maakt al mijn outfits opeens een stuk stoerder en hipper. 

Ik heb even een kijkje bij Opus genomen online. De jeans zien er wel mooi uit. Helaas zie ik bijna alleen maar skinny's. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

Het is heel stom dat goedkope jeans vaak in feite een soort wegwerpbroeken zijn. Als ik eenmaal een fijn model gevonden heb, koop ik er gewoon vier of vijf. Inmiddels loop ik al zo'n zeven jaar rond met dezelfde broek van Only. Bij sommige exemplaren is het kruis enorm vervaagd en dun geworden, die draag ik dus niet meer bij het fietsen. Maar door ze steeds af te wisselen, gaan ze in totaal wel heel lang mee.

Zo heb ik ook wegwerponderbroeken van Zeeman. Zes jaar geleden begonnen met een stuk of 40, nu zijn er nog zo'n 15 over, die allemaal vol gaten zitten. Ik heb laatst nog gecorrespondeerd met Zeeman omdat ik nog een stapel van dit type wilde bestellen, maar helaas is het uit de handel gehaald. Dat vind ik wel heel erg naar. Het liefst had ik de rest van m'n leven altijd dezelfde kleding gedragen.

aangepast door Kenijn
  • Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog steeds kleding (en draag ze ook nog) die ik al had toen ik nog bij mijn ouders woonde. Dat is nu 9 jaar geleden. Ik heb nog altijd spijkerbroeken, shirtjes en truien uit die tijd, en ik pas ze ook nog. Niet alles, wel veel. Sterker nog: De truien en shirts die ik in Florida heb gekocht in 2008, heb en draag ik nog steeds. Sommige lingeriesets zijn ook al een jaar of 9 oud, en los ondergoed kan vaak zelfs ouder zijn. En ik was ondergoed, sokken, handdoeken en beddengoed op kookwas. Ben ik dan echt qua consumptie zo extreem netjes? Ik koop wel af en toe nieuwe dingen bij, waardoor ik ook wel veel heb om af te wisselen. En het gaat pas weg (naar de kledingbank) als ik het niet meer draag of niet meer pas of in de kledingcontainer als het niet meer schoon te krijgen is of kapot. Het enige wat bij het restafval belandt, is ondergoed. No way dat ik dat in zo'n container gooi. Ook al is het gewassen, dat vind ik zo'n vies idee...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou willen dat dat kon bij mij @Deeskuh88

Ik ben de afgelopen jaren behoorlijk van maat gewisseld door problemen met mijn schildklier. Van 50 kg op z'n minst naar 75 kg op z'n meest. Daardoor dus ook in verschillende maten kleding moeten kopen, en de kleinste maten kleding ook maar weg gedaan naar mijn nichtje en de rest in de kledingbak. Voor mij gaat het dus niet op dat ik kleding van 10 jaar terug nog aan kan. En de kleine maten in de kast laten liggen als je ze niet aan kan, voelt ook niet fijn. Dat is frustrerend en zonde van de kleding. 

Ik heb overigens niet veel kleding. Mijn man heeft zelfs meer kleding dan ik heb! Maar dat maakt wel dat wat je hebt, ook wel wat sneller slijt. Gewoon omdat je het vaak draagt & wast. 

Edit: ik heb wel schoenen waar ik al 12 jaar mee doe! haha. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb en koop veel kleding. Ik vind het belangrijk om me leuk te kleden en dat ik voor verschillende gelegenheden verschillende stijlen kan dragen. Wel heb ik voor mezelf de regel dat ik alleen iets nieuws koop ter vervanging van iets wat ik veel draag en versleten is, of dat het echt iets nieuws aan mijn garderobe moet toevoegen. Als ik iets zie wat ik wil hebben waar ik niet specifiek naar op zoek was moet ik de winkel uit en erover nadenken. Als ik het een paar dagen later nog steeds graag wil mag ik het kopen. Geen impulsaankopen. Dat scheelt flink in mijn aankopen.

Afgelopen zomer heb ik een aantal bloesjes gekocht. Die had ik niet, maar voor mijn werk moet ik soms toch netjes verschijnen en ik was van plan die grote tattoo op mijn onderarm te zetten, dus had ik dunne nette bovenkleding met lange mouwen nodig. Verder heb ik een paar hoge laarzen gekocht, zodat ik in een jurkje de tattoo op mijn been kan verbergen. Ook mijn zomergarderobe had een make-over nodig, het mocht allemaal wel wat volwassener worden. Weg met die toch wel korte broekjes en een aantal rokjes op verschillende lengtes gekocht. Het afgelopen jaar heb ik dus erg veel gekocht, maar wel allemaal tijdloze volwassen kleding die ik nog jaren aan kan. Mijn gewicht is ook al mijn hele volwassen leven constant, dat blijft hopelijk zo. Ik gooi de kleding die ik niet meer draag alleen weg als ik me zou schamen om het weg te geven, omdat het kapot of vies is. Anders gaat het naar vrienden, familie, kennissen, marktplaats of de kringloop. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een paar jaar terug een keer een jaar lang geen kleding gekocht. Dat had ik mij voorgenomen, en is toen nog gelukt ook!

Het jaar er na heb ik toen ook nog niet eens veel gekocht, toen moest ik wel een paar nieuwe broeken kopen, omdat die niet meer pasten. Eigenlijk mag ik van mijzelf ook pas wat kopen, als eerst dat wat ik heb versleten is. Of niet meer past.

Ik vind dat we toch te veel spullen hebben, en er te weinig waarde aan hechten, wat dat betreft ben ik wel goed in opruimen. Maar ik gooi niet graag dingen weg, als het even kan zorg ik wel dat het een tweede leven krijgt. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik draag zelf vooral jurkjes en heb 1 flared legging van een dikke velvet ribstof die er uit ziet als een broek die ik veel draag. Maaar toen ik nog wel veel broeken aan had, kocht ik die vooral bij Monki! Zijn niet van die 'wegwerp' broeken, blijven echt jaren lang mooi! Ligt er een beetje aan wat voor model je zoekt maar vind zelf dat ze een erg dikke stof hebben die prettig aan voelt. 🙂 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Al iets gevonden? Tenminste heb alles gelezen en kon het er niet zo uit op maken.

En om verder op het onderwerp ik te gaan. Ik koop vrij weinig kleding. Ik heb er niet meer veel mee. Ik wilde dat ik een leuke stijl heb of er gevoel voor heb. Helaas heb ik dat niet. Ik doe gelukkig ook soms jaren met dezelfde kleding. Ik heb het soort van geluk dat ik niet aankom dus eigenlijk al jaren dezelfde maat heb. Voor veel vrouwen heb ik denk ik een jaloersmakend figuur maar ik persoonlijk heb er niks mee en weet niet hoe ik mij erna moet kleden. Ik wil wel even zeggen dat hoe je figuur ook is, iedereen is prachtig. Daarom zeg ik ook voor veel vrouwen. Ik koop eigenlijk wat ik er leuk uit vind zien. Een mooie outfit is dan echt een tweede grote uitdaging.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook niet veel kleding en koop ook bijna nooit iets. Ik vind kleding wel leuk hoor, maar ik houd gewoon niet zo van shoppen. Het liefst had ik gewoon een personal assistent die even een hele garderobe voor me shopt en klaar. Ik weet ook nooit zo goed waar je mooie kleding van goede kwaliteit kan kopen voor een redelijke prijs. Soms kom ik weleens een mooie trui tegen van 60 euro en dan denk ik laat maar en hang het weer terug. Niet dat ik het niet kan betalen, maar ik vind kleding vaak belachelijk geprijsd voor de kwaliteit die het heeft. Momenteel draag ik vooral kleren die heel basic zijn en lekker zitten, want ik kom toch bijna niet het huis uit. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik koop heel graag aan het einde van de uitverkoop, en dan in een goede winkel. Dan ben je niet per se heel voordelig uit, maar heb je wel kwalitatief goed spul voor een C&A prijs zeg maar.

Ik koop wel redelijk wat kleding. Mijn maat is helaas niet stabiel, op het moment zit ik net op het randje van mijn normale maat (het bovenrandje dan). En ik heb een leidinggevende functie en ik kom bij klanten over de vloer, dus dat is mijn excuus. Ik draag nu ook gewoon blouses en jasjes. Niet alleen omdat ik veel moet videobellen, maar ook omdat ik vorig jaar een aantal echt heel leuke dingen heb gekocht, en ik het ook zonde vind om die in de kast te laten hangen.

Ik koop in een paar vaste winkels. Voordeel is dat de verkoopsters me kennen, en weten wat ik leuk vind en wat past. Of ik neem mijn moeder mee. Die is vrij kritisch, wat op zich goed is, alleen ze brengt het niet altijd even leuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb twee weken geleden drie spijkerbroeken bij C&A besteld en die net binnen gekregen en ik moet zeggen dat de kwaliteit erg goed is! Ze zijn lekker soepel (twee van de drie hebben stretch) en best wel dik. Geen broeken die je na 3x wassen weg kan gooien. En ik was €30 per broek kwijt. 
Een zwarte straight jeans, blauwe met wat lichtere wassing straight jeans en een blauwe bootcut jeans. 

aangepast door JacinthaBrehler
Link naar bericht
Delen op andere sites

Die zwarte heb ik ook, en een donkerblauwe die achteraf blauwe steentjes langs de naad blijkt te hebben. En een destroyed jeans, maar als ik die aanheb dan heb ik toch het gevoel dat ik er te oud voor ben. Maar ik had op dat moment niet veel broeken en hij was 20 euro in de uitverkoop. Allemaal prima broeken.

Jammer alleen dat online bestellingen altijd zo idioot lang duren. Ik had zaterdagmiddag een blouse besteld bij Wehkamp, en die was er dus zondagmiddag. Die heeft ook kleding van C&A trouwens.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .