Ga naar inhoud

Het bb boekenhoekje

Aanbevolen berichten

• Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Lezen kan soms best een uitdaging zijn met huisdieren...  

Oh, heerlijk. Vanaf dat ik kan lezen doe ik dat al. Mocht van de bieb uit 10 boeken meenemen op vakantie. Mijn broertje en zusje lezen nauwelijks, dus ik mocht het bij hen ook aanvullen tot 10. En nog

Die 100jarige man vond ik geweldig, lekker absurd! The picture of Dorian Gray heb ik in het Nederlands gelezen, toen heb ik twee pogingen nodig gehad om er doorheen te komen maar uiteindelijk vond ik

Ik lees graag de Quest omdat ik me soms moeilijk kan concentreren. Als mijn gedachten dan afdwalen of ik wordt afgeleid is dat niet handig. Maar vroeger las ik wel veel. Vooral thrillers en historische romans. Ik heb vandaag het laatste deel van Hendrik Groen gehad. Dat lukt me nog wel. En anders idd net als Evee chicklits of young adult boeken.

Elisabeth is zoek kan ik iedereen aanraden. Dat gaat over een dementerende vrouw die haar vriendin zoekt maar er zit veel meer achter. Ook leuk is Je geld of je leven (weet even de schrijvers niet meer) gaat over een groepje bejaarden die een overval gaan plegen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sinds de corona crisis begint mijn boekenkast ook uit te puilen dus ik wil uiteindelijk ook overstappen op een e-reader. Ik lees momenteel ook de simpele feelgood romannetjes van Sarah Morgan, Jenny Colgan enz. Maar mijn favoriet is toch wel Marina Folkers. Ik heb tot nu toe volgens mij al haar boeken gelezen.

Ik heb de eerste 6 delen van Virgin River gelezen en het is totaal niet zoals de Netflix serie. De boeken begonnen me wel te irriteren uiteindelijk maar ik zal maar geen spoilers doen. Toch blijf ik verder lezen uit nieuwsgierigheid.

Verder toch maar weer besloten om mijn Fantasy boeken liefde weer aan te wakkeren. Mijn all time favorite fantasy boek is toch nog steeds Magier van Raymond E Feist. Maar dat was jaaaaaaaren geleden als puber dat ik die las en de reeks daarna. Ik heb de eerste drie boeken van Percy Jackson gevraagd voor de kerst. Ken de films wel maar de boeken gaan zoveel verder.  Dus moet even wachten.

Vandaag komt als het goed is een feelgood roman binnen. Twelve dates of christmas. Of before christmas. Weet zo niet meer uit mijn hoofd.

Ik had ooit the Hobbit gekregen maar daar kon ik niet zo goed inkomen en toen was ik het boek kwijtgeraakt.. zucht. Nooit meer gevonden. Films wel gezien by the way. Snik.. 

Wheel of time en Shanarra in het engels liggen ook nog in de kast te wachten. Al was ik al goed op weg met Shanarra Chronicles. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uur geleden zei Marjoleink:

@Lienappelsien ik slaap 5 tot 6 uur, ik kijk amper tv, en ik lees 120 bladzijdes per uur. Meestal begin ik 's avonds rond 11 uur, en ga ik slapen als het uit is. 

Toen ik was overgestapt naar een multifocale bril (ja, ja de leeftijd) kon ik daar niet goed mee lezen. Dat was een van de redenen om ermee te stoppen. Nu heb ik een leesbril, en ik heb in geen jaren zo fijn gelezen. Je moet alleen niet opkijken, want dan zie je dus niks.

Even een verhaaltje voor het slapen gaan 😉 

5 tot 6 uur slapen is inderdaad weinig als dat geen uitzondering maar regelmaat is. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
22 uur geleden zei Marjoleink:

Cody McFadyen druipt het bloed inderdaad uit, als je het een beetje scheef houdt. Ik kan daar wel tegen, maar ik kan dus absoluut niet naar enge films kijken. Ken je PJ Tracy al? 

PJ Tracy ken ik nog niet. Helaas hebben ze daar geen boeken van bij de plaatselijke bieb en ook niet in de app. Zolang ik geen grotere woning heb, mag ik geen nieuwe boeken van mezelf kopen. Althans geen boeken van nieuwe auteurs. Het wordt een beetje veel met 3 overvolle Billy's. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
21 uur geleden zei Lienappelsien:

@Marjoleink wanneer lees jij dan dat je een boek per dag leest? Je vertelt wel eens dat je het zo druk hebt met een fulltime baan, elke dag huiswerkbegeleiding geven, huishoudelijke dingen en dat de volgende dag weer hetzelfde riedeltje begint. Hoe vind je dan nog wel tijd om een boek per dag te kunnen lezen? Overigens vind ik wel knap dat je dan toch nog iets voor jezelf (steeds tussendoor?) doet. Dat is ook heel belangrijk.

Van @Dollie begreep ik ook niet hoe zij nog zoveel kan lezen, maar die zei vooral ‘s nachts te lezen en amper te slapen. 

Nou Marjolein spant ook wel de kroon hoor, dat haal ik zeker niet! Als ik hard m'n best doe en het niet al te druk heb kom ik op vijf boeken per week denk ik. Maar ik wissel vaak een beetje tussen veel series/films kijken en veel lezen. Allebei lukt helaas niet 😅

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .