Ga naar inhoud

Alternatief voor kerstboom gezocht!


EveD

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

 

Sinds juni dit jaar zijn wij de trotse konijnenbaasjes van onze Franse Hangoor, Chester. 

Als we thuis zijn, loopt hij altijd los in huis.

 

Het is werkelijk waar een ge-wel-dige huisgenoot, maar hij is en blijft natuurlijk een konijn.

 

We begonnen nu wat te denken aan onze kerstversiering (en dan vooral de daarbij horende kerstboom met lampjes) voor dit jaar... 

Normaal gezien hebben we een kunstboom, die we mooi versieren met (breekbare) ballen en kerstlampjes (waarvan het snoer over de grond loopt).

Echter vrees ik dat onze heerlijke sloper die kerstboom met inhoud maar al te graag gaat zien komen en zijn leuke konijnige zelve gaat zijn.

M.a.w. : onze kerstboom zal het sowieso niet overleven (om nog maar te zwijgen over het feit dat ik sowieso niet wil dat er een risico bestaat dat hij gaat knagen aan een kunstboom / het elektrisch snoer van de kerstlampjes, met alle gevolgen van dien...).

 

Het is sowieso geen optie om de boom op hoogte te plaatsen, want dan moeten we die al op minstens 1m20 ofzo gaan plaatsen 🤭

 

Ik vroeg me nu dus concreet af hoe andere konijnenbaasjes (met konijnen die binnen rondlopen) hiermee omgaan...

Zetten jullie toch een kerstboom en voorzien jullie extra bescherming?

Of hebben jullie de traditionele kerstboom ingeruild voor iets anders?

 

Het maakt me allemaal niet zo heel veel uit als hij iets kapot doet, op voorwaarde dat het voor hem zelf geen kwaad kan.

 

Alle suggesties om ons huis bunnyproof in de kerstsfeer te laten baden zijn meer dan welkom!


Alvast bedankt!

 

Bij deze nog even bewijs dat in ons huis - zelfs op hoogte - niets veilig is voor onze kleine sloper (ik kreeg de foto helaas niet gedraaid):

X.thumb.jpg.d2b57387fe99965d71ffff0e7f16f486.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik nog konijnen in huis had, zette ik een (middelmaat) kunstkerstboom op een eet tafel. Snoeren hoog, dus niet naar de vloer toe. Dat is eigenlijk altijd goed gegaan. Nu zitten mijn konijnen buiten, dus is het geen probleem meer. 

 

Hier staat overigens uitleg over vuurwerk, kerstbomen & kerststerren en waarom dat niet zo goed matcht met konijnen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-en-vuurwerk

Ik vermoed dat je dat al gelezen had zelf, maar even ter info voor andere bunnybunchers die in dit topic belanden. 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet de kerstboom op een hoek neer wat makkelijk af te zetten dus van de lange kant van onze hoek bank en dan 2 delen van de ren van de muur tot bank en dan gewoon in de gaten houden als die op de bank springt dat die niet dan alsnog lekker enthousiast naar de kerstboom springt haha het staat natuurlijk wat minder gezellig met kerstboom in een hok maargoed als je van een grote kerstboom houd zoals ik dan kun je niet heel veel anders haha 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Wij hebben al bijna 3 jaar huiskonijn, loopt altijd los als we thuis zijn, met de gevolgen vandien.

indd de kerstboom lichtjes zijn vorig jaar 2 maal vervangen, dit jaar heb ik een half verlichte kerstboom. De draad hangt op een hoogte waar hij niet aankan.

Billie kent ondertussen ook het woordje ‘neen’. En een belletje onderaan de kerstboom hangen doet ook al veel want zo wist ik dat hij bij de kerstboom zat.

gr, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .