Ga naar inhoud

Hoeveel konijnen heb jij?

Evee
 Delen

Hoeveel konijnen  

167 leden hebben gestemd

1. 1. Hoeveel konijnen heb jij?

• 1
      28
    • 2
      106
    • 3
      9
    • 4
      12
    • 5
      3
    • 6-8
      5
    • 9-10
      0
    • Meer dan 10!
      2
    • Ik heb geen konijnen
      2

Aanbevolen berichten

Op dit moment 1, maar Kliko is nu op vakantie in de opvang om een knappe dame uit te zoeken om mee naar huis te nemen met hem. Zal wel vreemd zijn om hem straks met een ander konijn dan Spook in de ren te zien... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei DaniëlleV:

Waar laat je die allemaal? Heb je een opvang? 

Punky heeft het allemaal al even toegelicht zie ik! 😉 maar ik heb buiten een ren van zo'n 16 vierkante meter (+ 20 vierkante meter voor overdag) waar de groep van acht in woont, een ren van 5-6 vierkante meter voor één koppel, één koppel loopt los in de garage en overdag in de tuin en dan nog twee in huis (ook los). Zelfs met de andere opvangverblijven (twee flats en een grote ren buiten, elf kooien in de garage en soms nog een losse ren of extra kooi o.i.d.) meegerekend blijft er nog best wat ruimte over eigenlijk 😛 

ACtC-3crLhtxNV-dVc5s8FCkfFKTJah3_8F1j3ZRgleiSqU98xVqvRf8f4zRqDYiPfAPtvhzH_k5DKqxT5vGHbBDDsM4YJxZKsuUKSBAMYo6eUP3JB-RFi5JNfNDT5p_Tr-BlvuTHMhSwi_I8TENPLg8w3iE=w1380-h777-no?authuser=0

Dit is vanuit de achterdeur genomen, helemaal links (een deel van) de kleinere ren, dan de flats en helemaal achterin nog een ren. Deze loopt over de hele breedte van de tuin. Daarachter zit nog een terras en twee perken. Rechts achter de garage nog onderstaande ren. 

92620149_3194169997273927_4042406271054249984_o.jpg?_nc_cat=100&ccb=2&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=t2xxQQ244KsAX8Fe6lr&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=2aa985dfea35d9fa3112b3a08e3d1d01&oe=5FD33B0D

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw! Wat ‘n ruimte heb jij zeg! Prachtig 😃 daar zullen de bunnies van genieten. 

Je zult er ook flink wat tijd aan kwijt zijn denk ik. Maar als je het graag doet is dat niet erg natuurlijk. 

Wat me niet helemaal duidelijk is: hoeveel konijnen zijn nu echt van jou en hoeveel zijn er voor opvang? 

en dankjewel voor de uitgebreide info 😊

aangepast door DaniëlleV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn vier konijnen helemaal van mij zoals jouw konijnen (neem ik aan) van jou zijn, die heb ik omdat ik ze graag wilde houden om wat voor reden dan ook. Er zijn tien konijnen die hier zijn gebleven omdat het niet mogelijk is om ze te herplaatsen (vanwege gezondheid of gedrag), zij blijven de rest van hun leven bij mij wonen. Het zou natuurlijk wel een beetje uit de hand lopen als ik dan ook zelf voor alle kosten opdraai (temeer omdat dit dus allemaal konijnen met problemen zijn), dat is dus de verantwoordelijkheid van de stichting. Ook de beslissingen over bijv. medische ingrepen worden niet door mij als persoon genomen maar door de stichting (waar ik natuurlijk deel van uitmaak en in de praktijk worden zulke beslissingen dus alsnog door mij genomen).

Daarnaast zijn er nog op elk moment zo'n 25-35 opvangkonijnen die op zoek zijn naar een nieuw baasje, maar die reken ik niet tot mijn konijnen want die vertrekken allemaal vroeg of laat weer 🙂 

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overal en nergens zitten ze haha 😛 in het begin was het wel los van elkaar, maar dan heb je eens toevallig ongeveer tegelijkertijd dat zowel een eigen als een opvangkonijn een maatje zoeken etc. Ik heb Bram, die heb ik al ruim acht jaar en hoort nog bij de oude lichting eigen konijnen. Bram zit met Carl samen in die kleinere ren tegenover de deur als je binnenkomt. Dan heb ik Guus en Freddie, Guus was door James (opvangkonijn) uitgekozen als maatje maar James is kort daarna helaas spoorloos verdwenen. Er was geen reden om Guus niet te herplaatsen, maar Guus is een superleuk konijn en ik vind het erg leuk om konijnen los te hebben lopen dus dan maar zelf adopteren. Guus moest een maatje en toen Freddie uitgezocht puur en alleen omdat ik die leuk vond 😁 dat is een zeldzaamheid haha. Guus en Freddie lopen los. En in de groep zit Job, daar heb ik begin dit jaar wel over gepost in het Joy topic, Job is ooit bij mij geboren toen ik nog pleeggezin was voor een andere opvang en kwam dit jaar eigenlijk met een omweg toevallig (weer) bij mij terecht op 8,5 jarige leeftijd. Dat vond ik zo bijzonder dat ik hem echt niet meer wilde laten gaan dus ook hem heb ik zelf geadopteerd ❤️ 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk verhaal 😊 leuk om te lezen. 

Ziet er echt leuk uit. Maar het lijkt me moeilijk om telkens afscheid van dieren te moeten nemen omdat ze verhuizen. Ik denk dat ik me gauw zou hechten aan de beestjes. Dat zou ik niet goed kunnen. Heb jij dat niet? 

En hoeveel tijd ben je gemiddeld per week met ze bezig? Schoonmaken enzo? 
Doe je dat allemaal alleen of heb je hulp? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Anul:

Is een terrasheater geen optie als het echt koud begint te worden?

Niet nodig lijkt me. Wanneer ze een tochtvrij nachthok hebben waar de wind niet in blaast en een goede laag stro, dan kunnen ze prima tegen vrieskou. 
Op voorwaarde dat ze al vanaf de zomer buiten wonen en dus een wintervacht aangemaakt hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 konijnen 

Heb er wel zo.n stuk of 8/10 gehad.

Maar qua kosten.(dierenarts kosten...verzekering afscheid nemen als ze overlijden ect ) vind ik 2 momenteel voor nu wel genoeg..

Een groter groepje is wel leuker om naar te kijken en ze maken dan onderling meer mee...dus tja...of ik het hierbij laat.verlopig wel.

eerst maar es flink  bij komen van de laatste dierenartskosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Anul:

Is een terrasheater geen optie als het echt koud begint te worden?

Dat is niet nodig. Ze hebben niet voor niks een wintervacht. Als ze een beschut nachthok hebben, met een flinke hoeveelheid stro erin, dan is dat voldoende. En echt koud wordt het tegenwoordig niet meer.

Als je toch iets wilt doen zou je een snugglesafe kunnen neerleggen, op een plaats waar ze kunnen kiezen of ze hem gebruiken. Ik moet zeggen dat ik ze zelf alleen maar gebruik onder de waterbakjes, zodat het water minder snel bevriest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-11-2020 at 20:10 zei KonijnWoppy12:

Ik heb 2 konijntjes Woppy en Truffel ik vroeg me af of ze de winter wel door kunnen in de kou en wat als het zou vriezen kunnen konijnen daar tegen en moet ik ze dan binnen zetten als het vriest ??🤔🤔🤔

Een heater is geen goed idee (en duur als je die hele nachten aan laat staan!)

Buitenkonijntjes die in de zomer al buiten zijn gaan wonen, maken als het kouder word langzaam aan een steeds dikker winterjasje aan. Als we nachtvorst krijgen is die wintervacht dus lekker vol en warm, net als je eigen winterjas. Als ze een goed droog schuilhok hebben uit de wind, wat je lekker vol stopt met stro, hebben ze een prima plekje om te overwinteren.

Een snugglesafe: https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/snugglesafe-heatpad-warmtekussen.html Kan wel, maar is voor gezonde konijnen eigenlijk ook niet eens nodig. Een maatje om tegenaan te kruipen, een nachthok vol lekker stro, dat is voor gezonde konijnen voldoende. 

Ik heb de snugglesafes wel altijd gebruikt bij de wat zwakkere en oudere konijntjes die buiten leven, maar pas als ze echt nacht vorst afgeven. Ook nu heb ik een konijnenbende die al wat ouder begint te worden, waarbij Joris EC heeft gehad. Als het dan echt zo koud wordt in de nachten, vind ik het wel een prettig idee, en ik merk dat ze er ook echt wel gebruik van maken dan. Ik denk dus dat ik het deze winter ook weer ga doen. Een snugglesafe onder de waterbak vertraagt het bevriezen en zorgt er voor dat ze dus langer drinkwater hebben, dat is dus zeker ook handig, zoals Marjolein ze gebruikt. Drinkwater dat bevriest is bij buitenkonijnen in de winter wel een dingetje, meerdere keren per dag nieuw water zetten dus. 

Hier staat veel informatie over hoe je konijnen comfortabel de winter door krijgt:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-in-de-winter

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

2 dwergkonijntjes (koppeltje), in het verleden 3 voedsters gehad, uit de dierenwinkel die verkocht werden als dwergkonijn (wat ze natuurlijk niet waren) met het advies dat als ze samen opgroeien het wel goed gaat (wat natuurlijk niet goed ging). Deze keer dus beter aangepakt. Gecastreerd rammetje laten koppelen aan een schattig voedstertje. 

Een groepje konijnen lijkt me nog steeds heel leuk, maar ik ben veel te bang dat dat misgaat en ik dan weer met 2 of 3 hokken en rennen zit. Dus nu maar stabiel houden 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .