Ga naar inhoud

Hoeveel konijnen heb jij?

Evee
 Delen

Hoeveel konijnen  

167 leden hebben gestemd

1. 1. Hoeveel konijnen heb jij?

• 1
      28
    • 2
      106
    • 3
      9
    • 4
      12
    • 5
      3
    • 6-8
      5
    • 9-10
      0
    • Meer dan 10!
      2
    • Ik heb geen konijnen
      2

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 konijnen Fluffy van 9 maanden en Pip van 11 maanden.

Hiervoor heb ik ook wel konijnen gehad, maar dan altijd alleen in een gewoon hokje, dat was in mijn omgeving normaal en tot ik dit forum ontdekte wist ik niet beter.

Nu ik een koppel heb zie ik pas hoe fijn het voor ze is. Fluffy is al vaak bij de dierenarts geweest en Pip is dan een echte steun voor hem. Toen Pip een keer naar de dierenarts moest voor haar gebit vond ze het ook fijn dat Fluffy bij haar was.

Voor mezelf is het ook echt genieten als ik mijn 2 drankjes samen bezig zie ❤

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei mammafelina:

Ik heb 2 konijnen Fluffy van 9 maanden en Pip van 11 maanden.

Hiervoor heb ik ook wel konijnen gehad, maar dan altijd alleen in een gewoon hokje, dat was in mijn omgeving normaal en tot ik dit forum ontdekte wist ik niet beter.

Nu ik een koppel heb zie ik pas hoe fijn het voor ze is. Fluffy is al vaak bij de dierenarts geweest en Pip is dan een echte steun voor hem. Toen Pip een keer naar de dierenarts moest voor haar gebit vond ze het ook fijn dat Fluffy bij haar was.

Voor mezelf is het ook echt genieten als ik mijn 2 drankjes samen bezig zie ❤

Drankjes = natuurlijk draakjes. Stomme auto correct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 1 konijntje. Punky, hij is +- 9 maanden en een half oud. Hiervoor had ik ook konijnen. Maar die hadden geen konijnwaardig leven, wat wil je ook, ik ben nu 11 toen was ik 3 ofzo, en mijn oudste broer 8, maar hij vond dat niet leuk. Punky daarentegen heeft een goed luxeleventje, het juiste voer, veel liefde, aandacht, ruimte,...

ik wil zo graag een tweede konijntje maar het probleem zit echt bij mijn papa. Het is stilaan aan het lukken. Binnen een klein weekje is Punky geholpen. De eerste stap is er!

aangepast door Punky🐰
  • Vind ik leuk 4
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas sinds 2 maanden nog maar één. Vlekje💖 Ik wil graag een maatje voor haar maar i.v.m haar slechte gezondheid en de afstand/tijd die ik daarvoor moet rijden om naar de dichtstbijzijnde opvang te komen, lukt het op dit moment niet. Want ze is een enorme bangerik in de auto en dat i.c.m. niet fit zijn. Nee..  Ik ga sowieso een vriendje voor haar zoeken want dat maakt haar vast ook wel beter, nu zit het er nog niet in helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er vier 🙂 Twee koppels.

Ik heb er vroeger meer gehad, groepjes ook. Maar koppels vind ik toch rustiger en stabieler, wel zo fijn voor de konijnen. Ik had eigenlijk het plan naar 1 koppel terug te gaan, maar toen ik nog maar 1 konijntje over had en met hem naar het asiel ging, werd ik verliefd op een ander konijn, wat voor hem geen match was. Maar zij is dus ook hier komen wonen, met eigen maatje natuurlijk. Daarom dus toch weer twee koppels. Soms loopt het gewoon zo, en echt erg vind ik het niet, qua ruimte kan het prima, we hebben een grote tuin. En financieel lukken vier konijnen ook wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er 2 en het zullen er niet meer worden. (ook niet minder uiteraard) Ik ben gek op konijnen, voor mijn part zit m'n hele tuin er vol mee maar het gaat me teveel stress bezorgen als ik er meer heb. Want meer konijnen betekend ook meer kans op gezondheidsproblemen. 

Ik heb wel eens overwogen om een trio te vormen maar dat was enkel omdat het niet goed ging tussen Binky en Monky en een rammetje erbij zou rust kunnen brengen. (Of juist niet) Gelukkig gaat het nu weer goed tussen Binky en Monky en ik hoop dat dat zo blijft! (anders moet ik toch weer een trio overwegen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Newby1981:

Ik ben gek op konijnen, voor mijn part zit m'n hele tuin er vol mee maar het gaat me teveel stress bezorgen als ik er meer heb. Want meer konijnen betekend ook meer kans op gezondheidsproblemen. 

Precies dit, die kwetsbare gezondheid is, naast ruimte, ook mijn voornaamste argument. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er twee. Ooit had ik er vijf, vind het wel jammer dat ik er niet meer zoveel heb, maar ik heb er de ruimte niet voor (toen ook niet, maar ik was dom). Op zich zou ik wel weer terug naar een drietal willen, maar ik ben nu te druk om terug te gaan koppelen en zo. Misschien volgend jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er twee. Af en toe komt de gedachte wel eens in mij op om een tweede koppel of pleegkonijntjes in de afgesloten grote voortuin te huisvesten, maar meestal hebben die toch extra zorg nodig en ik wil niet dat dat ten koste gaat van mijn huidige koppel. Ik weet ook niet of mijn vriend dat ziet zitten, haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook 2.

2 Franse hangoren. Ik zou er met alle liefde nog twee hebben maar vanwege hun kwetsbaarheid doe ik dat niet. Ik moet dan ook dubbel zoveel geld beschikbaar hebben om de dierenarts te kunnen betalen en ze goed te kunnen verzorgen. 
Ik vind dat als je konijnen echt goed wilt verzorgen en schoon wilt houden, dat ze nog best wat kosten. Ik geef daar zelf niet om zolang ik het betalen kan maar ik denk dat dat nog best weleens onderschat wordt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er 5, en dat was helemaal niet de bedoeling. Ik ben bijna 5 jaar geleden in mijn onwetendheid begonnen met 2 voedsters van een tuincentrum, want dan heb je geen gedoe met castratie enzo. Tot mijn verbazing produceerden ze een kleintje, dus hadden we toch gedoe. Op een gegeven moment viel de kleine een beetje buiten de boot, dus een konijn erbij. Eerder dit jaar was het vechten in de groep, dus heb ik er een uitgehaald, een volière gebouwd en haar gekoppeld aan een ram. En wat mij betreft blijft het niet ook bij. Een is er chronisch ziek, maar mocht zij overlijden dan blijft het oorspronkelijke koppel samen over, dus dan blijft het bij 4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er 2!

Ze zijn nog niet officieel 'samen' maar de momenten dat ze samen zijn geweest gaan super!

Nu kunnen ze helaas even niet samen ivm een behandeling.

Konijntjes horen samen! Dit raad ik ook altijd iedereen aan. Is voor het dier leuker en je hebt er zelf ook een aardigheid aan. De twee diertjes samen is toch prachtig om te zien.😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Dollie:

Guilty as charged 🙋‍♀️ technisch gezien heb ik er maar vier, de andere tien zijn in eigendom van de stichting maar gevoelsmatig en qua zorg maakt het echt niet uit welke naam er op papier staat. Dus ik heb drie koppels en een groep van acht.

Waar laat je die allemaal? Heb je een opvang? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Dollie:

Guilty as charged 🙋‍♀️ technisch gezien heb ik er maar vier, de andere tien zijn in eigendom van de stichting maar gevoelsmatig en qua zorg maakt het echt niet uit welke naam er op papier staat. Dus ik heb drie koppels en een groep van acht.

Ben jij niet de stichter van de opvang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is Ozai nog in z’n eentje, maar hij is paar weken terug gecastreerd en nu neem ik nog de tijd hem goed op te voeden. Hij mag steeds langer door het hele huis vrij rondlopen en ik wil eerst de zekerheid hebben dat het goed gaat met één voordat er een tweede komt. Kan hij meteen z’n goede manieren aanleren aan het vriendinnetje. 🤣 Ik en mijn vriend werken thuis, dus hij krijg zo’n beetje elk uur knuffels en aandacht. Elke avond springt hij uit vreugde door het hele appartmenent, binkies en al. Denk dat hij zich dus nog niet heel eenzaam voelt, maar 2 bunnies zijn altijd gelukkiger dan 1. 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .